NEC AD-7173A Problemen

Pagina: 1
Acties:

• M2Mark
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 16:11
Hoi,

Ik heb rond de kerst een nieuw systeempje in elkaar gezet:

-Intel C2D E6600
-Asus P5B Deluxe
-MSI GeForce 7900 GTO
-2 GB RAM Platinum
-2x250 GB Samsung P120 HD in Raid 0 configuratie
-Soundblaster X-Fi Extreme Audio
-Coolermaster Artic Freezer Pro 7
-Coolermaster Centurion 5 kast
-NEC (Optiarc) AD-7173A brander
-Seasonic S12 430 Watt voeding

Wat is het probleem?

Alles werkt prima, op een ding na:

De brander wilt niet branden. De brander leest wel alles prima op de juiste snelheden, of het nou een CD, DVD+R of DVD-RW, alles gaat goed betreft lezen. Het wissen van een CD-RW en een DVD-+RW gaat ook prima. Alleen het branden zelf gaat fout. Zodra ik namelijk een lege CD of DVD in het station doe, en de cd wordt geladen, start de computer opnieuw op. Als ik de lege DVD of CD in het station laat zitten, start de computer iedere keer weer opnieuw op zodra windows het bureablad wilt weergeven (dus na het windowslogo tijdens opstarten). Het vreemde is dus dat er alleen iets misgaat zodra er een leeg medium in het station zit, maakt niet wat voor merk. Iemand bekend met dergelijk probleem???

Alvast bedankt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Heb je de mogelijkheid de brander in een ander systeem te testen?

Specs

• M2Mark
Ja heb ik en ga ik ook doen. Maar als iemand al enige ervaring heeft met dergelijk probleem, is mooi meegenomen :)

• M2Mark
Mmm de brander werkt wel in een andere PC. Heb hem zojuist in een ouder systeempje van me ingebouwd en daarop werkt die perfect, branden en alles lukt. De brander is dus niet kapot. Er is dus iets mis met mijn systeem. Wie o wie kan mij helpen??
:)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Heb je een nvidea chipset? Meen te herinneren dat sommige branders niet goed werkten als je de bijgeleverde drivers in plaats van de standaard windows drivers installeerde.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Op welke ide aansluiting heb je hem aangesloten?
Indien de jmicron dan de raid drivers installeren, zie ook deze forum.

• M2Mark
- Bedoel je nvidia drivers voor mijn videokaart?

- Ik heb de brander aangesloten via IDE als Master. Verder zitten er geen apparaten op de IDE. De twee harde schijven zijn SATA. De brander loopt inderdaad via de JMicron controlller. Ik moet dus blijkbaar raid-drivers installeren voor de brander?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Even op deze forum en kijken wat de anderen gedaan hebben, ik weet niet of je in de bios de raid aan moet zetten, dus checken wat de anderen gedaan hebben.
Pagina: 1