Ik heb een Panasonic 42PV60 waar ik een dvd van 2 1/2 uur op heb afgespeeld waarin links boven constant een zwarte balk met een timer meeliep. (was een film die nog moest uitkomen) Als ik nu een wit vlak heb zie ik nog steeds heel licht de balk met timer... Ingebrand zou je zeggen? Zou wel snel zijn, in dik twee uur. Hoe krijg ik dit weg? Ik wel eens gehoord als je een tijdje een wilt scherm aan laat staan dat het dan verdwijnt, maar weet niet of dit de oplossing is.
Tja, dat is wel heel snel. Ik wist dat plasma nog steeds last van inbranden had, maar dit... Ik meen dat het weergeven van een scherm met ruis wel kan helpen.
Volgens mij kan een zwarte balk niet inbranden, zwart is volgens mij gewoon een pixel die uit is? Verder geld bij tft's dat als het bijv. 5 uur duurde om "in te branden" dat het scherm meestal na 5 uur rust weer ok zou zijn.
Hmm dit is inderdaad erg apart. Heb zelf ook de 42PV60 en na ong. een half jaar nog steeds nergens last van...
Televisie misschien net nieuw en op helderste settings de DVD bekeken ?
Het afspelen van ruis kan inderdaad helpen.
Het scherm heeft inmiddels meer dan 100 uur branduren,(vijf weken oud) alles in de 'gereduceerde stand (helderheid contrast, cinemastand e.d.) De film is ook bekeken in de matige stand. Het was wel een zwarte balk maar met witte cijfers, en die zie ik nu....kingrichard47 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:41:
Hmm dit is inderdaad erg apart. Heb zelf ook de 42PV60 en na ong. een half jaar nog steeds nergens last van...
behalve als het niet echt zwart is natuurlijkMaartenvs schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:40:
Volgens mij kan een zwarte balk niet inbranden, zwart is volgens mij gewoon een pixel die uit is?
Het gaat over een Panasonic hoor! Als er één palsma scherm is die daadwerkelijk zwart kan wergeven is dat deze wel! Lees de veschillende testen maar; dit scherm word erom geroemd....Erkens schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:49:
[...]
behalve als het niet echt zwart is natuurlijk
ik had het over je filmpje natuurlijk, want daar zat immers die "zwarte" rand insonsan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:15:
[...]
Het gaat over een Panasonic hoor! Als er één palsma scherm is die daadwerkelijk zwart kan wergeven is dat deze wel! Lees de veschillende testen maar; dit scherm word erom geroemd....
Klopt, maar ik heb nu zo´n 15 minuten ´ruis´ op gezet en 30 minuten een volledig wit beeld waardoor gelukkig de ´ingebrande´` cijfers nagenoeg verdwenen! Zou dit dan de z.g. Ghosting zijn i.p.v. inbranden.....Erkens schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:12:
[...]
ik had het over je filmpje natuurlijk, want daar zat immers die "zwarte" rand in
Geen ghosting maar retention. Met andere woorden het vasthouden van een beeld. Dit is altijd te verhelpen door een wit beeld dan wel een beeld met enkel ruis weer te geven.
Ingebrand beeld krijg je niet zonder meer weg. Sterker nog, meestal is dat permanent.
Maar als er een plasma geen last heeft van inbranden is het de panasonic wel.
Ingebrand beeld krijg je niet zonder meer weg. Sterker nog, meestal is dat permanent.
Maar als er een plasma geen last heeft van inbranden is het de panasonic wel.
Dan kan de rest eromheen wel 'inbranden' waardoor alleen die zwarte balk opvaltMaartenvs schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:40:
Volgens mij kan een zwarte balk niet inbranden, zwart is volgens mij gewoon een pixel die uit is?
TS: volgens mij heeft Panasonic (Pioneer in ieder geval) ook wel een film die je bij ze kan opvragen, waarmee je zulke effecten ongedaan kan maken. Naar mijn weten is dit inderdaad gewoon een dvdtje met ruis erop.
Volgende keer beter lezen
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 14-01-2007 11:37 ]
Verwijderd
Een plasma is pas veilig na 200 branduren. Panasonics staan bekend om het feit dat ze nauwelijks in te branden zijn.sonsan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:47:
[...]
Het scherm heeft inmiddels meer dan 100 uur branduren,(vijf weken oud) alles in de 'gereduceerde stand (helderheid contrast, cinemastand e.d.) De film is ook bekeken in de matige stand. Het was wel een zwarte balk maar met witte cijfers, en die zie ik nu....
Pagina: 1