Toon posts:

[2003] RIS computer account administrator1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,
Ik begrijp er niets van ik heb hier een Windows 2003 server waarop ik de ris service heb geinstalleerd.
Ik heb gebruik gemaakt van Ris Faq om ris te installeren en te configureren.
Alles ging prima na wens. Echter wanneer ik verbinding maak met ris (boot van pxe en credentials ingeef) maakt hij als computer account de naam administrator1 aan.
Ik heb onder AD users and computers de advanced properties van RIS naar voren gehaald en daar ingesteld dat de computer naam standaard "gebruiker" moet zijn.
Nu vraag ik me dus af waar ik de computer account kan opgeven zodat hij standaard Gebruiker wordt genoemd ipv die ophogingen erbij.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik heb ook al sifs files zitten bekijken, maar ik kom er niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 17:19 ]

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Maak je met ris niet gebruik van de user administrator? dan pakt hij dus de gebruikersnaam...

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Yep (wil ik zoiezo nog aanpassen) maar hij zet er een 1 achter. Ik zou graag willen hebben dat ik een user op geef om te authenticeren met de server en dat hij dan als computer account "Gebruiker" insteld.
Ik krijg een scherm

The following settings will be applied to this computer installation. Verify these settings bewfore confinuing.

Computer Account: Administrator1

Global Unique ID:3434343343434 bla bla

Server support this computer:Server

To begin setup press enter...and so on

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, ik had bij de eerste Test om een ris poging te wagen onder ris advanced de standaard "computernaam+1" nog aan staan. Dan komt een computer in me AD met die naam.
Nu heb ik die waarde aangepast naar gebruiker en de computer uit me AD gegooid. Nu toont hij dus wel gebruiker ipv administrator1.
Het was iets kleins maar nu ik het weet erg simpel.

Slotje.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 18:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nah slotje lijkt me niet zo nodig ;)
Ik zet nog wel even [2003] vooraan de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Denk overigens wel even na over de gevolgen van het kiezen van de gebruikersnaam als computernaam. Wil je bijvoorbeeld echt bij elke gebruikerswijziging de PC opnieuw installeren, of wat doe je als je een oude PC doorschuift naar een andere medewerker? :)

Wat veel gebruikt wordt is gewoon een volgnummer - denk bijvoorbeeld aan "EYE00001" en zo door :P
Pagina: 1