Toon posts:

domeinnaam wordt misbruikt: onbekendenaam@mijndomeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontvang de laatste dagen tig mails 'retour' zogenaamd oorspronkelijk verzonden door mensen die mijn domeinnaam in hun emailadres gebruiken dus.
In die retour content worden vervolgens allerlei aandelenadviezen gegeven middels een gif-bestand.
Steevast markeer ik deze retourmails als junk. Nu ontvang ik evenmin zakelijke mail meer. Mijn server login-gegevens kunnen niet bij anderen bekend zijn. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat er aan te doen is?
:( :(

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ja, ze gebruiken jou domein als reply adres om spam te versturen, meen er laatst al wat meer topics over gezien te hebben, wat je kunt proberen is de catch -all uit te zetten op je domein.

Deze dus:
Domein wordt gebruikt als reply-to adres in spam

[ Voor 20% gewijzigd door DeoDupke op 13-01-2007 16:58 ]

No worries m8

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je address kan gespooft zijn of..je server can niet all te veilig zijn maar dat komt minder voor!

Ga ermaar van uit dat ze gewoon je address spoofen ( does alsof ze van je domein af sturen! ) zolang het mail protocol zo open te misbruiken is kun je daar weinig aan doen!

There is no place like ::1

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:35

Thapous

Nee toch niet.

Je hebt tegenwoordig van die scripts waarmee je een mail kunt sturen vanaf ieder email adres welke je maar wilt.

//Thapous

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Iedereen kan altijd mail vanaf andermans adressen versturen. Hell, als ik wil kan ik je een mail sturen vanaf bill@microsoft.com of president@whitehouse.gov. Is niets aan te doen.

Verwijderd

Thapous schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:59:
Je hebt tegenwoordig van die scripts waarmee je een mail kunt sturen vanaf ieder email adres welke je maar wilt.
Ach, dat is niets van tegenwoordig :) Is al vanaf de eerste dag.

TS: de reden dat het gedaan wordt is simpel. Als een e-mail verzonden wordt vanaf blabla@xxxx.com, dan wordt dat door een beetje spamfilter direct als spam gezien. Vandaar dat een e-mail database dubbel gebruikt wordt: random adressen uit die database sturen naar random adressen uit die database. Daarbij worden de 'usernames' (gedeelte voor het apenstaartje) gemixed met de 'host' (gedeelte achter het apenstaartje) om zo reeel-ogend mogelijke adressen te genereren.

offtopic:
Thapous: wat studeer jij zo jong dat je jezelf een student noemt? Of bedoel je scholier? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 17:07 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:06:
[...]

Ach, dat is niets van tegenwoordig :) Is al vanaf de eerste dag.

<<blaat>>

offtopic:
Thapous: wat studeer jij zo jong dat je jezelf een student noemt? Of bedoel je scholier? ;)
Witteveen heb je je cache-all al afgezet zoals DeoDupke al aangaf, want dit werkte dus bij mij wel.

offtopic:
Hij studeert VMBO 3, staat gewoon in zijn gallery.

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:35

Thapous

Nee toch niet.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:06:
[...]
.

offtopic:
offtopic:
Haha, ik noem het gewoon student maar het is gewoon scholier hoor :), maar ik zal het wel ff veranderen anders raken misschien andere mensen ook wel in de war:P.

//Thapous

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb precies hetzelfde met mijn @home mail-adres ... dagelijks mijn mailbox vol met "return-mail" met als afzender mijn email adres en allerlei vage engelse namen :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wellicht dat je een spf record kan laten toevoegen met maar één mailserver waar vandaan je mailt.

offtopic:
swampy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:58:
je server can niet all te veilig zijn
can, all?

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1