offtopic:
Inderdaad daar overschrijd ik het budget behoorlijk want er komen ook nog verzendkosten bij. Ik wilde ook nog een AMD systeem samen gaan stellen voor hem maar daar kwam even wat tussen. Dit is ook maar even om aan te geven dat het waarschijnlijk niet gaat lukken om een C2D te maken met dit budget.
Wat bijvoorbeeld voor jouw een reële oplossing is om het basissysteem van de BBG te nemen en daar het voor jouw overbodige uit halen en het extra geld in een betere videokaart steken.
Dan krijg je bijvoorbeeld dit. Ik heb nog even gekeken of een Core 2 Duo systeem erin zit. Ik denk niet dat je dit gaat lukken met dit budget. Dan moet je teveel gaan bezuinigen op de rest van het systeem.
Processor
AMD Athlon 64 X2 3800+ € 125,95
Moederbord
MSI K9N Neo-F € 65,62
Geheugen
Corsair TWIN2X1024-5400C4 € 100,41
Videokaart
MSI GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, VGA) NX7600GT-T2D256 € 109,-
Netwerkcontroller
Geïntegreerd
Geluidskaart
Geïntegreerd
Harde schijf
Hitachi Deskstar T7K250, 160GB € 53,46
Optische drive
Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) € 25,-
Behuizing+ voeding
Antec NSK4400 (380W ATX) € 67,95
Subtotaal:
€ 547,39
LInk naar winkelmand.
Dit overschrijft de producten die zich op dit moment in je winkelmandje bevinden
Er komen nog verzendkosten en assemblagekosten bij. Het is in principe niet moeilijk om een computer in elkaar te zetten als je er de tijd voor neemt. Het scheelt je al gauw 40 euro en dat kun je eventueel weer in betere hardware steken. Dus ik zou hem gewoon lekker zelf bouwen.
Zoals je kunt zien is dit systeem rechtstreeks uit de BBG Basissysteem en is enkel de videokaart vervangen. Dit is de goedkoopste 7600GT die in de Pricewatch te vinden is.
Je kunt natuurlijk ook in de Vraag en aanbod kijken of je daar een systeem ziet dat aan jouw wensen voldoet. Voor 600 euro kun je daar een heel goed systeem kopen.
[
Voor 61% gewijzigd door
Ernie op 13-01-2007 18:44
]