Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik niet echt bekend in de pc wereld, ik game veel en zit vaak op internet maar van het apparaat zelf heb ik niet zoveel verstand. Nu zit ik er aan te denken om een nieuwe pc te gaan kopen. Deze wil ik dan gaan gebruiken voor het spelen van games maar natuurlijk ook voor school werk.

Ik alleen geen idee bij welke winkels online of niet ik moet kijken en wat er allemaal in moet. Daarom de vraag zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Ik denk dat ik maar uit moet gaan van een budget van 500-600 euro. Het in elkaar zetten gaat mij niet lukken dus dit is ook een probleem.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij welke winkel? Goeie vraag. Daarom hebben we hier de [url=www.tweakers./pricewatch]Pricewatch[/] en de Shop Survey
Aangezien je zegt er niet veel verstand van te hebben: Laat je informeren bij een computerboer of koop een Dell oid. Zelfbouw en het zelf selecteren van componenten is waarschijnlijk beter en goedkoper, maar dat houdt in dat je je er in moet verdiepen. Weeg dat dus af.
Je kunt ook kijken naar de BBG

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
RoD's suggestie om een Dell te kopen vind ik een goede. Echter moet je dan wel opletten dat je videokaart niet crap is (geen geforce 6200, geforce 7300 oid). Of de videokaart crap is kun je vinden door op deze site te vergelijken. Dell's zijn niet zo duur, en wel helemaal compleet. Het mooiste is: je hoeft zelf helemaal geen moeite te doen (ideaal voor jou denk ik).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je wil gamen is 600 euro waarschijnlijk niet genoeg. Je kan als je zelf bouwt wel wat bochten in de weg afsnijden en geld besparen, maar dan zal je je er in moeten verdiepen.

Anyway, als je gaat gamen dan zal je waarschijnlijk de meeste baat hebben bij Intel's Core2Duo processors. Die zijn aardig aan de prijzige kant. De E6400 is nog redelijk een budget model in die serie, en zit toch al snel aan de 180 euro. Een beetje videokaart moet je ook zoiets voor rekenen, plus dat intern geheugen op het moment absurd duur is (100 a 130 euro voor 1GB).
Dan ben je al bijna door je budget heen, en moet je nog een moederbord, voeding, kast, hardeschijf en een DVD speler. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

Je kan wel een mindere processor en videokaart nemen, maar dan is het meteen geen Game machine meer, en dat is toch waar je naar zoekt...

Die 600 euro zal hooguit voldoende zijn als je je huidige systeem upgrade. Dan kan je alleen de essentiele onderdelen vervangen, en dat scheelt een hoop geld.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
McKaamos schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:50:
Als je wil gamen is 600 euro waarschijnlijk niet genoeg. Je kan als je zelf bouwt wel wat bochten in de weg afsnijden en geld besparen, maar dan zal je je er in moeten verdiepen.
Er bestaan veel definities van gamen. The Sims 2 lukt prima met een onboard videokaart :P Maargoed, voor een "echte gamepc", dus het spelen van nieuwe spellen op degelijke settings kom je met dag bedrag inderdaad tekort ja.
Als de TS even vermeldt wat gamen voor hem precies is, is dat in ieder geval opgehelderd.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 13-01-2007 16:51 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:51:
[...]

Er bestaan veel definities van gamen. The Sims 2 lukt prima met een onboard videokaart :P Maargoed, voor een "echte gamepc", dus het spelen van nieuwe spellen op degelijke settings kom je met dag bedrag inderdaad tekort ja.
Als de TS even vermeldt wat gamen voor hem precies is, is dat in ieder geval opgehelderd.
Helemaal correct.
Misschien dattie ook nog op een of andere manier kan aangeven wattie nu heeft. Dan kunnen we ons buigen over een mogelijke upgrade ipv een totale nieuwe PC.

• Avalaxy
Met een m2n-e en 3500+ AM2 erop ofzo, en hierbij een 7600gs videokaart lukt het waarschijnlijk wel met het budget, maar het is idd nogal krap. Hoe ver je kunt komen weet ik niet precies (sneller processor is mischien wel mogelijk), want ik heb zelf geen lijstje gemaakt voor je, en dat ga ik niet doen ook :P.

Verwijderd

Topicstarter
De pc games die ik graag zou willen spelen zijn: battlefield, rome total war beetje de nieuwere games zeg maar. Alleen heb ik geen id wat voor pc ik nu heb. Ik heb hem voor 75 euro gekocht volgens me pa was het een superdeal maar kwam meer door de flatscreen die er bij zat. Maar daar moet ook nog een heleboel aan geupgraded worden dan....

• To_Tall
  • Laatst online: 31-01 14:25
McKaamos schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:50:

Anyway, als je gaat gamen dan zal je waarschijnlijk de meeste baat hebben bij Intel's Core2Duo processors. Die zijn aardig aan de prijzige kant. De E6400 is nog redelijk een budget model in die serie, en zit toch al snel aan de 180 euro. Een beetje videokaart moet je ook zoiets voor rekenen, plus dat intern geheugen op het moment absurd duur is (100 a 130 euro voor 1GB).
Dan ben je al bijna door je budget heen, en moet je nog een moederbord, voeding, kast, hardeschijf en een DVD speler. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

Je kan wel een mindere processor en videokaart nemen, maar dan is het meteen geen Game machine meer, en dat is toch waar je naar zoekt...

Die 600 euro zal hooguit voldoende zijn als je je huidige systeem upgrade. Dan kan je alleen de essentiele onderdelen vervangen, en dat scheelt een hoop geld.
Je kan voor 600 E best een leuke dell bak kopen. IDD je zal geen high end Game bak kunnen krijgen voor dat geld ben je ruim 1200 kwijt voor een machine die op de toekomst is voorbereid

Die kan je dan nog langzaam gaan uitbreiden met nieuwe GPU, Betere CPU. meer mem. enz

A Soldiers manual and a pair of boots.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Battlefield? oeh dies behoorlijk heavy... Das idd de definitie van "high end gaming".
600 euro is waarschijnlijk te weinig dan.
Maja om toch even te kijken of we je kunnen helpen met een mogelijke upgrade kan je wel even Sisoft Sandra downloaden en daarmee een uitdraai maken van alle specificaties. Dan post je die hier en dan kijken we wel even verder.

@leonpwner1: ik denk niet dat je daarmee nog lang vooruit kan als je serieus wil gamen. Tegen Juni liggen de DirectX10 games in de schappen...
To_Tall schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Je kan voor 600 E best een leuke dell bak kopen. IDD je zal geen high end Game bak kunnen krijgen voor dat geld ben je ruim 1200 kwijt voor een machine die op de toekomst is voorbereid

Die kan je dan nog langzaam gaan uitbreiden met nieuwe GPU, Betere CPU. meer mem. enz
Dell is sowieso al duur. Lijkt me geen goed plan.
Langzaam upgraden lijkt mij ook geen goed idee, dat kan je beter in 1 keer doen en dan je PC op orde hebben. Dan kan je tenminste direct gamen, ipv eerst een aantal maand te moeten wachten op de losse upgrades voordat het systeem op orde is.

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 13-01-2007 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het niet om deze pc gaat waar ik nu op zit maar om een andere pc zonder internet dus hoe ik het dan moet doen met dat programma :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:02:
Het probleem is dat het niet om deze pc gaat waar ik nu op zit maar om een andere pc zonder internet dus hoe ik het dan moet doen met dat programma :P
USB stickje? Sandra er op, naar andere PC en starten.
Uitdraai opslaan in kladblok, en op de USB stick zetten, en weer naar deze PC mee nemen en posten?

Verwijderd

Kijk, hiero een een speciaal voor jou aangepast lijstje met wat ik ongeveer wil bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/9029/systeemvr0.jpg

Ik ga ervan uit dat je monitor, toetsenbord e.a. randapparatuur al hebt. Anders past het waarschijnlijk niet in je budget.

Ook ga ik je geen uitgebreide toelichting geven over de keuze van de onderdelen, iig komt het erop neer dat de processor een groot overclockpotentieel in zich heeft, en je dus een nog sneller pc kunt krijgen. Maar ik ga ervanuit dat je niet van plan bent te overclocken, de andere onderdelen zijn daar dan ook niet op gericht/weggelaten. Op dit punt verschilt het systeem met de mijne.

Videokaart is een prachtig ding, je zult er zeker wel BF2 op kunnen spelen (alhoewel de RAM waarschijnlijk een beperkend factor vormt).

Je kunt de onderdelen in je winkelmandje plaatsen door hier op te klikken.

• Ernie
  • Laatst online: 20-01 14:46
Het is inderdaad behoorlijk krap om van 600 euro een gamesysteem samen te stellen. Je zult genoegen moeten nemen met "minder" eyecandy. Ik weet niet of je de huidige pc nog wilt blijven gebruiken. Zo ja dan moet er ook nog een monitor en toetsenbord e.d. bij op het lijstje. Dan zul je dus nog meer moeten schaven.

Als je persé een core2duo wilt:
Processor:
Core 2 Duo E6300 (1,86GHz) € 165,-
Moederbord:
MSI P965 Neo-F € 93,50
Videokaart:
Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT € 129,91
Geheugen:
Corsair TWIN2X1024-5400C4 € 100,41
Kast + voeding:
Antec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart) € 67,95
Harde Schijf:
Samsung SpinPoint P80 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 53,30
DVD brander:
Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart)€ 25,-
Geluid:
Onboard
LAN:
Onboard

Totaal:
€ 635,07 (excl. verzend en assemblage kosten en de prijzen komen zo uit de PW dus niet van dezelfde winkel momenteel)

Je zou hier ook een C2D 4300 in kunnen zetten of een kleinere harde schijf of een goedkoper moederbord.

Het lijkt me gezien jouw budget niet echt haalbaar om een C2D systeem te maken. Er komen immers ook nog assemblagekosten bij (rond de 30 euro schat ik)
Als je voor AMD zou gaan is het waarschijnlijk iets goedkoper. De 3800+ bijvoorbeeld met een goedkoop moederbord. Die heb je samen voor minder dan 200 euro.
Je kunt deze 2 topics ook eens bekijken. Dat is de best buy guide van Januari. Het basissysteem is met wat aanpassingen geschikt voor jouw denk ik.
[BBG] Basissysteem januari 2007
[BBG] Multimediasysteem januari 2007

• Avalaxy
Dat is dus zzoals je zelf al zegt zonder assemblage, dus komt er nog wel 50 euro bij. Dan zit je aan zo'n 670 euro, terwijl het budget 500-600 is.
McKaamos schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:59:
Battlefield? oeh dies behoorlijk heavy... Das idd de definitie van "high end gaming".
600 euro is waarschijnlijk te weinig dan.
Dit bedoel je hopelijk sarcastisch? :') Battlefield 2 is alleen ram-slurpend, maar eist amper iets van je videokaart op cpu.
Ik kan wel spellen opnoemen die pas ECHT zwaar zijn op high:-O te beginnen met quake 4 en crysis.

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 13-01-2007 18:08 . Reden: domme typo ]

• Ernie
  • Laatst online: 20-01 14:46
leonpwner1 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:07:
[...]

Dat is dus zzoals je zelf al zegt zonder assemblage, dus komt er nog wel 50 euro bij. Dan zit je aan zo'n 670 euro, terwijl het budget 500-600 is.
offtopic:
Inderdaad daar overschrijd ik het budget behoorlijk want er komen ook nog verzendkosten bij. Ik wilde ook nog een AMD systeem samen gaan stellen voor hem maar daar kwam even wat tussen. Dit is ook maar even om aan te geven dat het waarschijnlijk niet gaat lukken om een C2D te maken met dit budget.

Wat bijvoorbeeld voor jouw een reële oplossing is om het basissysteem van de BBG te nemen en daar het voor jouw overbodige uit halen en het extra geld in een betere videokaart steken.

Dan krijg je bijvoorbeeld dit. Ik heb nog even gekeken of een Core 2 Duo systeem erin zit. Ik denk niet dat je dit gaat lukken met dit budget. Dan moet je teveel gaan bezuinigen op de rest van het systeem.

Processor
AMD Athlon 64 X2 3800+ € 125,95
Moederbord
MSI K9N Neo-F € 65,62
Geheugen
Corsair TWIN2X1024-5400C4 € 100,41
Videokaart
MSI GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, VGA) NX7600GT-T2D256 € 109,-
Netwerkcontroller
Geïntegreerd
Geluidskaart
Geïntegreerd
Harde schijf
Hitachi Deskstar T7K250, 160GB € 53,46
Optische drive
Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) € 25,-
Behuizing+ voeding
Antec NSK4400 (380W ATX) € 67,95
Subtotaal:
€ 547,39
LInk naar winkelmand.
Dit overschrijft de producten die zich op dit moment in je winkelmandje bevinden

Er komen nog verzendkosten en assemblagekosten bij. Het is in principe niet moeilijk om een computer in elkaar te zetten als je er de tijd voor neemt. Het scheelt je al gauw 40 euro en dat kun je eventueel weer in betere hardware steken. Dus ik zou hem gewoon lekker zelf bouwen.

Zoals je kunt zien is dit systeem rechtstreeks uit de BBG Basissysteem en is enkel de videokaart vervangen. Dit is de goedkoopste 7600GT die in de Pricewatch te vinden is.

Je kunt natuurlijk ook in de Vraag en aanbod kijken of je daar een systeem ziet dat aan jouw wensen voldoet. Voor 600 euro kun je daar een heel goed systeem kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door Ernie op 13-01-2007 18:44 ]

Verwijderd

Als je niet persee iets nieuws wilt hebben,maar wel iets goeds..kijk eens in V&A daar worden vaak mooie systemen aangeboden door tweakers die constant hun hardware upgraden en hun"verouderde"hardware van de hand doen voor een schapelijke prijs..

Voor 600 euro zie ik toch wel iets moois staan..

suc6 anyways..
Pagina: 1