Toon posts:

IDE of SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij adviseren.
Ik heb een fileserver met W2K3 Ent Ed SP1.
Hierop draaien diverse virtuele machines.
Als iemand de data wil benaderen via het netwerk is het nogal traag
Het netwerk is 100mb/FD.

Mijn vraag, kan ik snelheidswinst boeken als ik IDE vervang voor SATA150?

Groet,

Thomas

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
logisch toch..? ik heb enorme vooruitgang geboekt na die overganag... stuk sneller geworden!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wat bedoel je met traag? Ga eerst eens kijken wat je bottleneck is voordat je klakkeloos je harde schijven gaat vervangen... Voor hetzelfde geval is het wel een duplex fout..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 10:34
Hoe zit het met de loads?
Zoals CPU, mem, HD en netwerk?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Zoveel maakt de interface SATA ipv IDE niet uit voor de snelheid in combinatie met huidige harde schijven.

Wat er wel kan zijn, is dat je IDE-schijven vrij oud zijn en daarom vrij traag. Een nieuwe schijf zal dan uiteraard een stuk sneller zijn, IDE of SATA.

Traag is uiteraard een vaag begrip. Over hoeveel MiB/s spreken we dan? En wat is de CPU en geheugenbelasting van je server? Wat is de netwerkbelasting? Hoeveel clients? Welke hardware heeft je server?

Post eerst eens voldoende info als je verder geholpen wil worden. Op zich maakt de interface SATA of IDE voor gewone schijfjes niet zo veel uit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ik denk het niet, maar zonder aanvullende gegevens kun je geen uitspraak doen (wat zijn de belastingen, wat voor hdd heb je nu...)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, wat een super reacties.
Ik zal wat info gaan verzamelen en dit binnenkort posten met veel meer specs.
In ieder geval bedankt

Thomas

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:32:
Als iemand de data wil benaderen via het netwerk is het nogal traag
Het netwerk is 100mb/FD.
Dus 9MB/s, dat kan zelfs een superoude schijf nog aan (sequentieel) dus het lijkt erop dat je netwerk bottleneck is; bovendien draait het zooitje in VMware dus wat verwacht je nu precies van performance?
Mijn vraag, kan ik snelheidswinst boeken als ik IDE vervang voor SATA150?
Het is een beetje flauw, maar SATA is ook IDE dus wat je zegt betekent niet veel. Je bedoelt dat je je oude PATA schijf voor SATA wilt vervangen. En het snelheidsvoordeel hiervan zal niet door de interface komen maar door de snellere generatie hardeschijven, zoals hierboven ook gezegd.

Persoonlijk denk ik dat je eerst eens naar je netwerk moet kijken. :)
Pagina: 1