[turntable] Technics platenspeler, harde brom

Pagina: 1
Acties:
  • 2.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:45
Hallo, ik heb vandaag tweedehands een platenspeler gekocht als vervanging voor mijn Sony.
Het is een Technics SL-B210. De platenspeler lijkt geod te functioneren,alleen er zit een harde lage brom door het geluid. Nu heb ik vaak genoeg gehoord dat je een platenspeler aan de versterker moet aarden. Een draadje aan de versterker vast maken is niet zo'n probleem,daarvoor zit er een 'phonoground' op. Maar waar kan ik het andere kant van het (dropveter) draad bevesttigen?

Ik heb het draadje al tegen de behuizing van de platenspeler aan gehouden,maar de brom verdwijnt niet. Ook zitten de versterker en de platenspeler op de dezelfde stekkerverdeeldoos. Weet iemand hier misschien een oplossing?

platenspeler : Technics DC Servo Automatic Turntable system SL-B210

Versterker: Onkyo Integra A-8015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204612

Vaak is dit een probleem van de signaal aarding, en niet zozeer de aarding van de apparatuur.
Als je een beetje handig bent, zou je de platenspeler kunnen openschroeven, om te kijken of het hele circuit van de 2 audio lijnen nog goed is (contactpunten, maar ook je snoertje naar de versterker).

Wil het dan nog niet, dan zou je delen van het circuit (alleen de buitenmantel, of signaal ground) kunnen overbruggen met een draad, om het probleem te lokaliseren.

Om direct het hele signalground circuit te overbruggen (wat je dus eigenlijk al geprobeerd hebt), moet je een aardingspunt op de speler zoeken, maar dit is vaak niet de behuizing, omdat de turntable zelf vaak met rubbers in de behuizing hangt.
Ik denk dat je er dus niet aan ontkomt om hem open te schroeven.

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm..

Even een snelle "probeer" actie:

verbind de ground eens door met een ground van de tulpstekker en kijken of dat helpt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Normaal zit er naast een rode en een witte tulpstekker ook nog een aardedraadje die je dan aan je versterker of aan de mixer kan aansluiten, in jouw geval denk ik dat het aardedraadje afgebroken is.. dus dan wordt het inderdaad openschroeven en kijken of je hem terug kan vinden in het chassis :) Waarschijnlijk zit er nog wel een stukje aardedraad in de behuizing.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Zit er aan de achterzijde van de draaitafel geen klein gaatje met een pennetje erin, als dit zo is dan mag je daar je aardedraadje aanhangen. Ik weet ook dat er draaitafel waren, waar in het midden van het aansluit snoer met pluggen eraan een aardedraadtje zat. Dit wat ik mij herinner van mij oude en reeds vergane Technics Draaitafel. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ohh..

wacht ff. Je platenspeler mist de ground....

Hou de phono ground vanaf je versterker eens tegen je toonarm. Het brommen moet nu minder worden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:45
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb binnenin een kabeltje bevestigd d.m.v een kroonsteentje. De brom is nu veel zachter, en de brom is alleen hoorbaar als de arm in de houder zit. Als je arm beweegd is het soms wel,soms niet, en als de arm wat verder naar het midden van de plaat is,dan is de brom volledig verdwijnen. Nou heeft mijn vader weten te vertellen dat heel vaak zo is,en dat de arm eerst naar buiten moet bewegen,en dan is zou de brom weg zijn ( :? )

Dan weten jullie in elk geval hoe het ermee staat. ;)
Pagina: 1