Toon posts:

[Java] KeyEvents van media keys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een G15 toetsenbord gekocht. Nu werken de media keys daarvan standaard niet met VLC daarom zou ik zelf graag een programmatje schrijven om vlc aan te sturen. Hiervoor heb ik eerst een klein java programma opgezocht op internet waarmee ik alle keyevents zou kunnen zien (http://java.sun.com/docs/...xamples/KeyEventDemo.java).

Dit programma krijgt de key events wel alleen ik kan geen manier vinden om de toetsen van elkaar te onderscheiden. Het enige wat de media key's teruggeven is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
KEY PRESSED: 
    key code = 0 (Unknown keyCode: 0x0)
    modifiers = 0 (no modifiers)
    action key? NO
    key location: standard
KEY RELEASED: 
    key code = 0 (Unknown keyCode: 0x0)
    modifiers = 0 (no modifiers)
    action key? NO
    key location: standard

Daarom ben ik op de java site opzoek gegaan naar een methode om wat meer informatie te krijgen over het event. Ik heb allerlei methodes geprobeerd (toString(), paramString(), getKeyText() eigenlijk alles wat mij logisch leek van http://java.sun.com/j2se/...a/awt/event/KeyEvent.html. Al deze methode's geven voor alle media knoppen ook precies hetzelfde terug.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken of waar ik naar zou kunnen kijken om de toetsen van elkaar te onderscheiden?

Verwijderd

Reactie van Logitech support op een soortgelijke vraag van een Delphi programmeur:

"We are only supporting C and C++, not Object Pascal (Delphi). However I think that you can program C and C++ using the Delphi IDE. All you need to to is to include our SDK header file and link to our library. Also I suppose you can look into the EZ_LCD_SDK_Wrapper sample programs and re-create similar projects on Delphi IDE to see if it works."

Blijkbaar worden er wel key events gegenereerd, maar dan met default waarden. Via de API van Logitech zou je dan bij de echte waarden moeten komen (of zo, ik heb geen G15, en heb ook niet verder gezocht).