Toon posts:

xs4all of toch orange?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een vraag.
via mijn provider (xs4all lite) heb ik 2261 kbit als downloadsnelheid.
nou hoorde ik dat orange family maximaal 20000 kbit heeft, of heb ik het mis?
orange is nog eens goedkoper, maar is deze wel goed?
ik hoor ook dat je bij orange vaak weer internetverbinding moet gaan maken omdat-ie steeds uitvalt.
ik denk er toch over na om wellicht over te stappen, want wat ik nu heb voor de prijs vind ik duur vergeleken met anderen

Verwijderd

ik zou xs4all nemen heb nu orange slechte support , je kan geen mailserver draaien enz. nog leuker vind ik tele2/versatel 20mbit die ga ik zelf straks ook nemen als ik van mn orange abbo af ben

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

20Mb is wel leuk, maar als je 2KM van je ADSL centrale afzit haal je het alsnog niet....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 11:27
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:29:
ik zou xs4all nemen heb nu orange slechte support , je kan geen mailserver draaien enz. nog leuker vind ik tele2/versatel 20mbit die ga ik zelf straks ook nemen als ik van mn orange abbo af ben
Als je denkt dat je bij Tele2/versatel meer support krijgt dan heb je het verkeer ;)

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:27:
orange is nog eens goedkoper, maar is deze wel goed?
ik hoor ook dat je bij orange vaak weer internetverbinding moet gaan maken omdat-ie steeds uitvalt.
Dat van 'weer internetverbinding maken' is complete onzin. Dan heb je namelijk gewoon lijnpoblemen, wat bij elke ADSL provider kan voorkomen. Als je een mailserver wilt draaien, dan is Orange niet de beste keuze. Ik heb het zelf langer als een jaar en ik ben erg tevreden. Ik heb in al die tijd nooit support nodig gehad. De support is inderdaad niet echt super in vergelijking met XS4ALL, maar dan moet je die ook natuurlijk willen raadplegen.

Verwijderd

Topicstarter
wat is een mailserver ?? ik ben hier niet bekend mee.
ik weet ook niet of ik ver van de adsl centrale zit, hoe kan ik dit meten?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:32:
20Mb is wel leuk, maar als je 2KM van je ADSL centrale afzit haal je het alsnog niet....
Dan haal je misschien 15Mbps ipv 20Mbps. Dat is alsnog zo'n beetje 5 keer zo snel als het Xs4all abonnement van dezelfde prijs :o

🌞🍃

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Voordat je een ander abbo gaat nemen moet je vooral de volgende dingen overwegen.

- Zoek eerst de afstand uit tussen de centrale en jou huis. Dit kan hier, hier of hier.
- Kijk met deze afstand even wat voor snelheid je zou moeten halen.
- Er bestaat meer als alleen Orange 20mbit. Je hebt bijvoorbeeld ook het iets duurdere TweakDSL 20mbit. Deze is iets duurder maar zit wel ongelimiteerd usenet bij (quote?). Of zoals Dutch-XaZeR al aangaf heb je ook nog Tele2/Versatel, met het voetbal erbij.

Orange is als het goed is wel de goedkoopste en heeft ook telefonie erbij. Volgens mij bij TweakDSL en Tele2/Versatel ook, maar dat weet ik niet zeker.

Althans veel succes met je keuze !
PS. XS4All heeft ook 20mbit, maar dit kost wel 99,95/maand :P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:18:
wat is een mailserver ?? ik ben hier niet bekend mee.
ik weet ook niet of ik ver van de adsl centrale zit, hoe kan ik dit meten?
Mailserver is de server die gebruikt wordt om te mailen. Wat men bedoeld is dat de support om die server ZELF te hosten slecht is, maar meestal heeft die provider een aantal servers die je standaard kunt gebruiken. Denk aan SMTP-server (mailserver), NNTP-server (newsserver), FTP server, IRC server, ILS server, NTP server (tijdsserver), etc.

Ik neem aan dat je dit niet zelf gaat hosten als je uberhaupt moet vragen wat het is, dus dat zal geen probleem worden ;).

De afstand meten naar je centrale kan hier (als de link nog werkt).

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet percée 20mb hebben, maar ik hoorde laatst van iemand die Orange family heeft dat mijn abbo eigenlijk té duur is voor wat-ie geeft.
xs4all lite is maximaal 3 mb en voor dat geld betaal ik (17 eur aan hun en 19 eur aan kpn).
is dat bij orange ook toevallig?

daarom ben ik een beetje gaan nadenken of ik met xs4all verder moet gaan (ik heb 'm al 5 jaar, geen problemen mee gehad), maar vergeleken met anderen die een groter snelheid hebben en goedkoper zijn is het misschien de moeite waard. op tweakers forum zag ik een groot orange family topic, de ene zijn er tevreden mee, de anderen zoeken een speld in een hooiberg.

Verwijderd

Topicstarter
ps: vervolg op mijn bovenstaande bericht.

de tweede link gaf aan: ongeveer 100 m van de telefooncentrale
die van bbned gaf aan: 615 meter van de telefooncentrale bbned locatie ???

bedankt voor die links overigens ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:00:
ps: vervolg op mijn bovenstaande bericht.

de tweede link gaf aan: ongeveer 100 m van de telefooncentrale
die van bbned gaf aan: 615 meter van de telefooncentrale bbned locatie ???

bedankt voor die links overigens ;)
voor vervolg op een bericht hebben we de edit-knop ;)

PSN: djmurcielago

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48

Marc H

- - Is wakker - -

met een afstand van +/- 600 meter kom je erg dicht bij het maximale.

Ik woon op ongeveer op dezelfde afstand van mijn centrale en trek continu 1.9 MB per seconde van de EWEKA news server. (prestaties onder voorbehoud, mijn situatie kan anders zijn als bij jou)

Ik heb orange nu zo'n 3 maanden, en heb nog geen problemen met internet gehad. Telefonie kan ik niet over oordelen, ik heb alleen adsl van orange, telefonie is bij mij nog steeds kpn.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Gunner schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:32:
Als je 20mb zou afnemen van XS4ALL heb je precies hetzelfde probleem. Dus dat is niet echt een argument om wel of niet voor Orange te kiezen lijkt me.

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 13:58
Ik was ook van plan Orange of TweakDSL te nemen, maar alle 3 de links geven +/- 1700 meter aan, dat is slecht of niet? :?

[ Voor 3% gewijzigd door knirfie244 op 31-01-2007 14:49 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik ben ook van plan over te stappen ergens in juni, wanneer m'n planet abo afloopt. Het is zo dat tele2 en orange ivg erg goedkoop zijn. Denk dat ik voor tele2 ga, want dan kan ik gelijk ook UPC de deur uit doen (kabel tv) en misschien zelfs KPN ook nog weg.
Pagina: 1