Ik wil zelf mijn nieuwe computer samenstellen, maar ik heb hier niet zo heel veel ervaring mee. Vandaar dat ik graag advies wil. Ik ga de pc vooral gebruiken voor de basic dingen, zoals office, internet, muziek, films kijken en wat oudere games (wat op mijn 5 jaar oude computer draait). Maar daarnaast heb ik ook af en toe photoshop CS2 of GIMP nodig, en ik wil graag dat deze programma's echt goed draaien, het geheel moet dus zeker niet te traag worden. Ik doe ook graag veel dingen tegelijk.
Het budget is ongeveer 700-750 euro, inclusief het in elkaar zetten (door azerty, is mij door verschillende mensen aanbevolen) en monitor. Het systeem moet dan ook echt een aantal jaar vooruit kunnen. Het zou dan ook handig zijn als ik in de toekomst zelf dingen zou kunnen (of laten) vervangen/updaten.
Na het lezen van wat fora, best buy en andere informatie kwam ik uit op de volgende samenstelling:
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed (128,58)
Asrock ALIVENF6G-DVI (61,61)
AOpen QF50A, Zwart (50,06)
TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x (97,76)
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 (86,12)
Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM (29,25)
Apacer 15-in1 card reader, Zilver (9,52)
Acer AL1916WAs, 19 inch, Zilver, zwart (188,90)
Inclusief assemblage en garantie ongeveer 690 euro.
Ik heb gekozen voor 320 gig omdat het verschil met 250 vrij klein is, al betwijfel ik of ik het ooit vol krijg (maar we krijgen over een tijdje glasvezelinternet dus misschien ga ik dan meer downloaden).
Ik twijfel echter nog over een aantal dingen. Heb ik iets aan deze processor (uit best buy), of kan ik ook met een goedkopere toe? Komt hij in deze samenstelling wel tot zijn recht?
Is het geheugen goed zo?
Ik heb gekozen voor een grafische kaart in het moederbord, vanwege de kosten en omdat ik verwacht dat dat wel voldoende zou moeten zijn. Of is het toch de moeite waard extra in een losse kaart te investeren?
Is een kast met voeding van 350 watt voldoende of is meer nodig? Is dit het geld waard?
Gaat dit geheel goed samenwerken?
Misschien een stomme vraag, maar maakt het nog wat uit of het OEM-versies zijn?
Ik kan eventueel nog iets meer uitgeven, wat is dan de moeite waard om te verbeteren? Of kan ik het beter in een jaar extra garantie investeren?
Alle adviezen voor verbetering zijn natuurlijk welkom (andere merken bijvoorbeeld).
Alvast heel erg bedankt!
Het budget is ongeveer 700-750 euro, inclusief het in elkaar zetten (door azerty, is mij door verschillende mensen aanbevolen) en monitor. Het systeem moet dan ook echt een aantal jaar vooruit kunnen. Het zou dan ook handig zijn als ik in de toekomst zelf dingen zou kunnen (of laten) vervangen/updaten.
Na het lezen van wat fora, best buy en andere informatie kwam ik uit op de volgende samenstelling:
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed (128,58)
Asrock ALIVENF6G-DVI (61,61)
AOpen QF50A, Zwart (50,06)
TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x (97,76)
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 (86,12)
Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM (29,25)
Apacer 15-in1 card reader, Zilver (9,52)
Acer AL1916WAs, 19 inch, Zilver, zwart (188,90)
Inclusief assemblage en garantie ongeveer 690 euro.
Ik heb gekozen voor 320 gig omdat het verschil met 250 vrij klein is, al betwijfel ik of ik het ooit vol krijg (maar we krijgen over een tijdje glasvezelinternet dus misschien ga ik dan meer downloaden).
Ik twijfel echter nog over een aantal dingen. Heb ik iets aan deze processor (uit best buy), of kan ik ook met een goedkopere toe? Komt hij in deze samenstelling wel tot zijn recht?
Is het geheugen goed zo?
Ik heb gekozen voor een grafische kaart in het moederbord, vanwege de kosten en omdat ik verwacht dat dat wel voldoende zou moeten zijn. Of is het toch de moeite waard extra in een losse kaart te investeren?
Is een kast met voeding van 350 watt voldoende of is meer nodig? Is dit het geld waard?
Gaat dit geheel goed samenwerken?
Misschien een stomme vraag, maar maakt het nog wat uit of het OEM-versies zijn?
Ik kan eventueel nog iets meer uitgeven, wat is dan de moeite waard om te verbeteren? Of kan ik het beter in een jaar extra garantie investeren?
Alle adviezen voor verbetering zijn natuurlijk welkom (andere merken bijvoorbeeld).
Alvast heel erg bedankt!