Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Hallo,
Ik heb sinds 2 dagen een HDmp3speler van philips en ben lekker aan het overzetten. Nu blijkt het dat ik iets niet helemaal goed doe, want mijn mp3 speler herkend artiest namen als albumnamen enz. Ik ben dus geintreseerd hoe jullie je mp3 verzameling Gearchiveerd hebben op jullie pc en op jullie HDplayer....

Het zit zo...

Ik heb geen ID3tags, Die gooi ik er altijd meteen vanaf. Dit betekend dat ik de bestandsnaam GOED MOET hebben wil ik in een afspeel programma de naam en artiest van het nummer zien.

situatie op pc:
Elke artiest heeft zijn eigen folder... vb Madona
In elk zo'n folder staan alle albums van diegene... vb Madonna-----> Album1,album2 enz
In elk zo'n album staan de nummers plus cdcover.... vb Madonna----> Album1----->Track1,track2 enz

Als ik nou een Album met de naam "madonna - album1" copieer naar mijn music folder op mijn mp3 speler dan zou ik graag willen dat deze meteen herkend, dat het eerste gedeelte van het album (madonna) de artiest is, en dat het 2e gedeelte wordt herkend als albumnaam (album1) en dat de nummers die in dat album staan dus "artiestnaam - songtitel" zijn.

Als ik dan door mijn speler heen ga scrollen en ik kies zoeken op album, dan wil ik dus meteen alle albums die ik erop gekopieerd heb te zien krijgen.

Nu is dit niet. Hij haalt vannalles door de war, Titel als album en artiest als titel. en dan per nummer nog eens anders.

Ik begrijp dat ikzelf iets niet goed doe. Maar ik zie niet wat. Ergens klopt mijn logica van het archiveren van mijn muziek dus niet. Of eigenlijk komt mijn logica niet over met die van philips.

Het feit dat ik geen id3tags gebruik is mijn eigen keus, ik wil ze evt wel gaan gebruiken als daardoor dit probleem opgelost is.. Dus als iemand snapt wat ik bedoel pleas let me know!!!!!!!!!

FreeReef.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja wat denk je dat er gebeurd als je speler naar ID3-tags kijkt en jij ze niet hebt? :P Dan moet je een speler met mappen hebben. Dan zie je gewoon de mappen zoals jij ze gemaakt hebt. Goed, je hebt geen indeling op artiest, album, genre ed (behalve je eigen artiest -> album structuur) maar dat werkt in jou geval wel beter.
Dat wat jij wilt ondersteunt geen enkele mp3speler afaik.

Crosspost uit het Philipstopic

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik had inderdaad al het idee dat mijn speler dus alleen met id3tags werkt. In mijn optiek is dit schending van de wet doordat ze mij verplichten iets te gebruiken. Maargoed dat is te offtopic.

Als iemand een manier weet om dit te omzeilen of een eenvoudig tooltje heeft, wat ik over mijn collectie heen kan gooien met een aantal parameters zodat alles 3 uur later een eenvoudige "Artiest/Songtitel/Album" tag heeft? :P .....
RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:
Ja wat denk je dat er gebeurd als je speler naar ID3-tags kijkt en jij ze niet hebt? :P Dan moet je een speler met mappen hebben. Dan zie je gewoon de mappen zoals jij ze gemaakt hebt. Goed, je hebt geen indeling op artiest, album, genre ed (behalve je eigen artiest -> album structuur) maar dat werkt in jou geval wel beter.
Dat wat jij wilt ondersteunt geen enkele mp3speler afaik.

Crosspost uit het Philipstopic

FreeReef.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer Tag & Rename eens. Die kan adhv de titel ook tags vullen. Aangezien je zei dat je die allemaal goed hebt staan... :)

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-11 22:29
Heb je daadwerkelijk alle tags verwijderd? Niet alleen de voor de hand liggende?

Maar ook de 'Orchestra or band' tags of de composer, de label, de conductor en tientallen andere mogelijke tags die aan een mp3'tje kunnen kleven. Kijk een met Tag&Rename of echt alle tags zijn verwijderd.

Persoonlijk werk ik met tags omdat je anders van die belachelijk lange bestandsnamen krijgt. Maar goed het is een tijdrovende klus.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49
Decon Frost schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:42:
Ik had inderdaad al het idee dat mijn speler dus alleen met id3tags werkt. In mijn optiek is dit schending van de wet doordat ze mij verplichten iets te gebruiken. Maargoed dat is te offtopic.
Dit lijkt me totale onzin. Sowieso is de id3 tag standaard dus gewoon vrij te gebruiken. Je hebt hier geen enkele vorm van vendor-locking of iets dergelijks.

Maar ik weet niet of je om kan gaan met *n?x, dan is het iig vrij simpel. Met behulp van het tooltje id3v2 kun je eenvoudig id3 tags instellen. Zoek met behulp van find alle mp3 bestanden in een bepaalde map, parse vervolgens het pad naar het mp3'tje en stel met id3v2 de id3 tags in. Zoiets is in 5 minuten in elkaar te scripten.

Iets minder geeky, volgens mij heeft EasyTAG ook de optie om id3 tags in te laten vullen. EasyTAG is volgens mij ook beschikbaar voor Windows.

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 13-01-2007 15:02 ]

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
Decon Frost schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:42:Ik had inderdaad al het idee dat mijn speler dus alleen met id3tags werkt. In mijn optiek is dit schending van de wet doordat ze mij verplichten iets te gebruiken. Maargoed dat is te offtopic.
Dan vind je het zeker ook schending van de wet omdat ze je verplichten mp3's te gebruiken? Dat is natuurlijk klinklare onzin wat je staat te verkopen; id3 tags zijn bedacht om eenduidig te kunnen uitlezen wat de artiest, titel etc is. Waarom? Omdat elke nerd een andere manier heeft van zijn mp3's benoemen.

Kan je je op je speler geen handmatige playlists maken?

[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 13-01-2007 16:01 ]

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1