Toon posts:

Logitech MX518 schiet soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een vervelend probleem met mn muis. MIsschien dat het iemand bekend voorkomt?
Ik speel sinds kort weer CS:S, en op een erg lage sensitivity. Nu zijn er van die momenten dat je zeer snel met je muis over de mat moet, bijvoorbeeld als je je snel om wilt draaien. Nu krijg ik soms dat dan de crosshair plotseling naar boven of beneden kijkt ipv links of rechts. Ik ben er nu achter dat dit telkens en alleen gebeurt wanneer ik de muis "bewegend neerzet". dus dat de muis in de lucht al in beweging is en dan op de mat (fatpad) neerkomt.
Ik vroeg me af of dit normaal is voor een optische muis? Heeft me al veel kills gekost dus wil er graag vanaf. Mocht er geen oplossing voor zijn wou ik graag weten of er ook muizen zijn die dit niet hebben. Ik erger me er steeds meer aan en hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?
Heb al zitten googlen enz. maar is moeilijk zoeken naar dit probleem, heb niks kunnen vinden.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Muizen kunnen raar reageren als er bijvoorbeeld een haartje voor de sensor zit. Weet je zeker dat ie helemaal schoon is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Optische muizen kunnen niet goed overweg met alle ondergronden.
Het neerzetten van een muis kan goed gaan, maar afhankelijk van de ondergrond.
Met m'n muismat werkte mijn optische muis slecht, maar zonder werkt die probleemloos.
Sommige mensen hebben juist zonder muismat... Ligt maar net aan het materiaal van je bureau.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
De sensor is gewoon schoon, daar ligt het dus niet aan.
Wat Job zegt heb ik even uitgeprobeerd, en als ik het op mn bureau probeer na te bootsen schiet de cursor idd niet weg. Het zal dus aan de muismat moeten liggen.
Het probleem is dat ik het absoluut niet fijn vind muizen op mn bureau. Ik moet gewoon een grote muismat hebben, en die zijn er bijna alleen maar van stof. Heb nu dus een Fatal1ty FATpad omdat de dikte me wel bevalt. Vraag me af of het dan hetzelfde zal zijn bij de andere stoffen matten, of dat het puur aan de structuur/dikte van deze mat ligt. Dan zal er dus niets anders op zitten dan een nieuwe mat proberen, bijvoorbeeld de SteelPad QcK heavy. Alleen denk ik dat ik dan weer hetzelfde probleem krijg.
Is dit probleem er niet bij lasermuizen? Dan zou dat nog een oplossing kunnen zijn.