Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Karma is te laag om in de Shop Survey te reageren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik was net van plan om een shopsurvey te schrijven voor Cool-Prices, helaas mag ik dit niet doen omdat ik niet aan 1 of meerdere van de onderstaande voorwaarden voldoe:
Je moet minimaal 2 weken geregistreerd zijn om in de shop survey te kunnen posten. Daarnaast mag je karma niet negatief zijn. Helaas voldoe jij niet aan één van, of allebei de voorwaarden, waardoor je geen shop survey mag plaatsen.

Dat vind ik erg raar aangezien ik al jaren geregisteerd ben bij Tweakers, ook zie ik mijn 'karma' niet als negatief. Hoewel ik het raar vind dat je geen survey mag invullen als je 'karma' negatief is, mag je dan alleen maar goede verhalen over de winkel plaatsen?

Ik wil nog steeds graag mijn survey plaatsen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je karma is wel negatief.
Karma -2 (#203754 - -1,0 punten per reactie)
Kijk maar eens in je profiel op de FP :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Karma op tweakers.net is wat anders dan "karma". Als je reacties onder nieuwsartikelen plaatst die negatief beoordeeld worden (kortzichting, flamend, uitlokkend, first post you name it), dan gaat je karma omlaag en mag je niet op een shopsurvey reageren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:58:
Je karma is wel negatief.

[...]

Kijk maar eens in je profiel op de FP :)
Noem mij dan maar een forum-noob maar als ik mn profiel open kan ik dingen wijzigen maar ik zie nergens iets over karma, trouwens ik heb maar 1 of 2 berichten gepost dus dat vind ik dan nogal oppervlakkig :s

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hier staat het;
http://tweakers.net/gallery/103461

vooral je berichtje over de 360 met daarin alleen 'hahahaha' helpt niet. Door nette reacties te posten, kan je karma hoger worden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Noem mij dan maar een forum-noob maar als ik mn profiel open kan ik dingen wijzigen maar ik zie nergens iets over karma, trouwens ik heb maar 1 of 2 berichten gepost dus dat vind ik dan nogal oppervlakkig :s
Kijk [Verwijderde gebruiker] maar eens, daar kun je het vinden.
Je hebt inderdaad maar 2 berichten gepost, maar deze was daar eentje van, en die is met een -1 beoordeeld.

Edit: Net te laat :(

Verwijderd

Zie ook de moderatie-FAQ voor uitleg:
reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-11 11:31

aex351

I am the one

Als geen moderator je wilt hebben zit er niets anders om nog meer te gaan reageren in nieuwsposts om zo een paar puntjes te scoren.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

aex351 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:44:
Als geen moderator je wilt hebben zit er niets anders om nog meer te gaan reageren in nieuwsposts om zo een paar puntjes te scoren.
wel raar dat je dan geforceerd moet gaan reageren, helemaal omdat zijn laatste reactie uit 2005 was :o

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 22:19
"Karma is a bitch" is de uitspraak bij uitstek hier :+

Gewoon even een paar goede replies geven en je hebt nergens meer last van. Negatieve karma krijg je niet zomaar, daar moet je of echt een lompe first post voor maken of gaan zitten flamen/trollen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Erkens schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:46:
[...]

wel raar dat je dan geforceerd moet gaan reageren, helemaal omdat zijn laatste reactie uit 2005 was :o
Tsja, er is maar één persoon die je het kan aanrekenen dat de mogelijkheid tot ShS nu niet aanwezig is, en ik denk dan ook dat het het beste is als diezelfde persoon eerst in reacties laat zien dat hij voldoende kan bijdragen. :)

Ondanks dat het een ander onderwerp is, is onderbouwing in de ShS nogal wat zwaarder vereist dan op de FP. De gedachte is dan ook dat als iemand op de FP al niet op een niveau van minimaal 0 reageert, het niet zinvol is diezelfde persoon een ShS te laten schrijven. Wil ik benadrukken dat ik *niet* zeg dat de persoon geen waardevolle ervaring heeft, maar dat er een minimum aan de kwaliteit van de reactie is in de ShS.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hahn schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:48:
"Karma is a bitch" is de uitspraak bij uitstek hier :+
maw het systeem is niet goed, want als je op basis van 1 reactie uit 2005 nu nog met de gevolgen zit is natuurlijk "stom" zeker als je slechts 2 berichten in totaal hebt geplaatst.

En het lijkt me dat dat geforceerd posten ook niet tot kwalitatieve posts leid, en of dat nu de bedoeling is :o
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:01:
Ondanks dat het een ander onderwerp is, is onderbouwing in de ShS nogal wat zwaarder vereist dan op de FP. De gedachte is dan ook dat als iemand op de FP al niet op een niveau van minimaal 0 reageert, het niet zinvol is diezelfde persoon een ShS te laten schrijven.
Afgezien die ShS restrictie waar ik het opzich mee eens ben, maar is normaal dat je karma negatief is omdat je jaren geleden 1 post hebt gedaan die niet in de smaak viel?
Overigens zou ik nooit een -1 troll aan die post hangen, want imo was die post puur het uitlachen van een crashed product wat opzich zelfs nog wel als "grappig" beschouwd kan worden, maargoed.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

... het systeem is niet goed ...
Lekkere conclusie uit een voorbeeld waarbij het wellicht wat minder lekker uitpakt. Alsof dat systeem dagelijks voor schrijnende gevallen zorgt en er massa;s slechte berichten geplaatst worden door mensen die een positieve beoordeling willen voor een SS...

Het is een goede manier om te voorkomen dat mensen gaan lopen kloten in de SS. Aan elke regeling en regulatie zitten wel wat nadelen. Dit wat hier gebeurt is wel dermate 'minor' dat dat echt niet opweegt tegen de voordelen ervan./

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ja reageer op slechts 5 woorden waardoor je het uit zijn verband rukt, lekker handig d:)b

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-11 11:31

aex351

I am the one

Je kan er ook voor kiezen om niet te reageren in nieuwspost waardoor er niets gebeurd met je karma. Dus zo fool proof is het systeem niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Je kan ook het probleem opblazen :)

Iemand heeft reacties geplaatst, en er is een negatief karma ontstaan. Even een paar goede bijdrages, en dat is opgelost. Dat mensen wel kunnen reageren die nog geen reactie hebben geplaatst is simpelweg omdat je niet iemand iets ontzegt die geen 'negatieve' status heeft opgebouwd.

Dat 'negatieve' is natuurlijk anders als er een karma staat van -50 dan als er -1 staat, maar er ligt eenmaal ergens een grens. Dat het met één reactie op negatief kan komen, terwijl op 10 goede reacties een slechte weinig invloed heeft doet er niets aan af dat *ergens* toch de grens moet liggen. Zoals aangegeven is dat probleem niet zo groot en makkelijk te verhelpen, naast het punt dat waar de grens ook ligt, het nog steeds een gevolg is van de bijdrage van de gebruiker. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mensen veranderen, dus waarom tellen reacties die jaren geleden gemaakt zijn net zo zwaar mee?
Hier op GoT worden ook mensen in de HK toegelaten die jaren geleden een OW gehad hebben, of zelfs een ban. Ow en kom nu niet mee dat je dan daarna goede dingen hebt gepost, want imo is niet reageren op een nieuws item ook positief itt geforceerd posten ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, als mensen veranderen, waarom is het karma dan nog negatief?

Wat mij bevalt van dit probleem is dat het een computergegenereerd probleem is: de user heeft slechte replies gebakken en daarom een negatieve karma en kan daarom geen survey's bouwen. Dat is louter omdat we ooit hebben besloten dat je met een negatieve karma bepaalde dingen niet kan.. je hebt niet voor niets een negatieve karma. En daar kunnen wij als crew niets aan doen, we dragen daarvoor en de gevolgen geen verantwoordelijkheid.

Als de user in kwestie na al die jaren wijzer was, dan had 'ie inmiddels wel een positief karma kunnen opbouwen. Zeker met -2... wel, een beetje reply buigt dat om naar iets positiefs. Dat is wederom niet aan ons om te regelen, dat gaat allemaal automagisch. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ecteinascidin schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:57:
Tja, als mensen veranderen, waarom is het karma dan nog negatief?
omdat niet iedereen de behoefte heeft overal op te reageren (hmm, lijkt dat ik dat hier wel heb :P )
Dat is wederom niet aan ons om te regelen, dat gaat allemaal automagisch. :)
wie heeft het systeem gemaakt? ;)

Verwijderd

Op GoT krijg je ook geen HK toegang als je jaren geleden een negatieve reactie had en daarna nooit meer een reactie; bij lange na niet zelfs ;) Ondanks dat het systeem van persoonlijke evaluatie daarbij wellicht eerlijker is, vergt het behoorlijk wat meer inzet.

Nu is dit ook niet echt een vergelijk, aangezien zoals gezegd ook bij het niet plaatsen van reacties een ShS mogelijk is (karma 0), maar het ging even om het vergelijk :P. Ook dat karma onbeperkt houdbaar is en dat dat tot gevolg kan hebben dat een enkeling hier tegenaan loopt is uitzondering, en lijkt me dan ook niet een reden om de ooit gekozen weg geheel overboord te gooien.

Ergens vind ik er ook voor te zeggen dat het een goeie is als reminder "hee, je hebt ooit op een manier bijgedragen wat niet helemaal de bedoeling was" waardoor misschien even wat meer aandacht ontstaat op hoe het wel zou moeten. Dit naast het punt dat we het nog steeds hebben over een makkelijk te verhelpen probleem; als de drang voor het plaatsen van een survey zo groot is, dan is een goede reply een kleine moeite.

Waar de grens zou moeten liggen en wanneer het eerlijk is kunnen we oneindig bediscussiëren, het blijft als ik het zo even snel bekijk iets wat bij nog geen handvol mensen op de 200K useraccounts speelt...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erkens, wat ruk ik uit z'n verband? Wat stel je voor? Ik heb het idee dat je voorstelt om het systeem te gaan evalueren of veranderen omdat dit minor gevalletje zich voordoet.

Reageer dan tenminste inhoudelijk.

Verwijderd

hoewel ik het eens ben dat dit van een mug een olifant maken is, bedoel een paar goei reactie op het nieuws van vandaag en je hebt alweer een positief karma, is het mischien een idee om een tijd-grens te leggen zowel in het goede als het slechte.

mensen veranderen en het karma-idee is dat je mensen weert die alleen maar lopen te trollen, immers wil je in de ShopSurvey natuurlijk eerlijk verhalen over de reacties met een webshop, maar mischien is het een idee om de karma bijvoorbeeld alleen te berkenen over de laaste 18 maanden ofzo, naast dat er mischien zelfs nog wel een performance voordeel aanzit is het ook een wat meer accurate berkenening omdat het meer zegt over de persoon nu, dan over de persoon toen. ook omdat dit mensen die juist de laaste paar maanden van kwaad naar erger zijn gegaan beter tegenhoudt, al ga ik er toch nog van uit dat deze groep zeer klein is natuurlijk.

nougoed, dit wou ik even in de groep brengen, en ookal is het systeem nog zo perfect er is altijd ruimte voor verbetering. dat zou toch juist de Tweaker moeten begrijpen.
Pagina: 1