Hallo
Ben de laatste paar dagen wat aan het rondneuzen geweest voor een leuke AGP videokaart van 100 tot 150 euro, heb een half jaar een 6200 die helaas gelocked is (helaas een n44 chip en geen n43
). Voor de rest van PC specs zie signature.
Heb een aantal topics op got en op internet gelezen en daar kwam ik vaak de 7600 en de 6800 tegen, er kwam ter sprake dat de 7600 ongeveer hetzelfde presteert als de 6800.
Daarom vind ik het prijsverschil van gemiddeld 50 euro tussen de 7600 en de 6800 het niet waard (als je de 7600GS buiten beschouwing laat).
Helaas heb ik geen PCI-e anders had ik deze kunnen nemen.
6800 pricewatch linkje
De 6800 honderd is al vanaf 75 euro te koop, deze kaart kopen lijkt mij niet zo verstandig aangezien er DDR1 opzit, mijn oog is daarom gevallen op deze met DDR3:
pricewatch: XFX GeForce 6800 XT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T42K-VDE(3,R)
De productsurvey is aardig positief.
Heb al sinds heel wat jaren een Nvidia kaart, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet de moeite heb genomen om me uitgebreid in ati te verdiepen *schaam*.
Is een ati kaart in dezelfde prijs/snelheidsklasse de moeite waard om me erin te verdiepen?
Of raden jullie een andere geforce kaart aan (6600, 7300, 7800)?
Heb ook op de VGA chart van tomshardware gekeken, daar zat ati x800 aardig in de buurt van de 6800.
Om aan de eisen van de FAQ te voldoen en te hopen dat ik niet meteen op slot wordt gegooid:
Eisen:
• Prijs - 100 tot 130 euro (uiterlijk 150)
• Prestaties - Hoeft alleen in spellen goed te zijn (purevideo etc is niet nodig)
• Beeldkwaliteit - DVI & TV-out minimaal
• Geluid - Niet belangerijk
• Hitte en/of ruimte - Niet belangrijk
• Stroomverbruik - Heb een QTEC 350Watt voeding, eventueel kan deze geupgrade worden
• Overclock mogelijkheden - Unlockbare pipelines etc ben ik erg blij mee
• Compatibility - Moet AGP kaart zijn, heb genoeg ruimte en ik gebruik XP
Mochten er nog wat informatie missen, ik hou het topic vanmiddag in de gaten.
Ben de laatste paar dagen wat aan het rondneuzen geweest voor een leuke AGP videokaart van 100 tot 150 euro, heb een half jaar een 6200 die helaas gelocked is (helaas een n44 chip en geen n43
Heb een aantal topics op got en op internet gelezen en daar kwam ik vaak de 7600 en de 6800 tegen, er kwam ter sprake dat de 7600 ongeveer hetzelfde presteert als de 6800.
Daarom vind ik het prijsverschil van gemiddeld 50 euro tussen de 7600 en de 6800 het niet waard (als je de 7600GS buiten beschouwing laat).
Helaas heb ik geen PCI-e anders had ik deze kunnen nemen.
6800 pricewatch linkje
De 6800 honderd is al vanaf 75 euro te koop, deze kaart kopen lijkt mij niet zo verstandig aangezien er DDR1 opzit, mijn oog is daarom gevallen op deze met DDR3:
pricewatch: XFX GeForce 6800 XT 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T42K-VDE(3,R)
De productsurvey is aardig positief.
Heb al sinds heel wat jaren een Nvidia kaart, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet de moeite heb genomen om me uitgebreid in ati te verdiepen *schaam*.
Is een ati kaart in dezelfde prijs/snelheidsklasse de moeite waard om me erin te verdiepen?
Of raden jullie een andere geforce kaart aan (6600, 7300, 7800)?
Heb ook op de VGA chart van tomshardware gekeken, daar zat ati x800 aardig in de buurt van de 6800.
Om aan de eisen van de FAQ te voldoen en te hopen dat ik niet meteen op slot wordt gegooid:
Eisen:
• Prijs - 100 tot 130 euro (uiterlijk 150)
• Prestaties - Hoeft alleen in spellen goed te zijn (purevideo etc is niet nodig)
• Beeldkwaliteit - DVI & TV-out minimaal
• Geluid - Niet belangerijk
• Hitte en/of ruimte - Niet belangrijk
• Stroomverbruik - Heb een QTEC 350Watt voeding, eventueel kan deze geupgrade worden
• Overclock mogelijkheden - Unlockbare pipelines etc ben ik erg blij mee
• Compatibility - Moet AGP kaart zijn, heb genoeg ruimte en ik gebruik XP
Mochten er nog wat informatie missen, ik hou het topic vanmiddag in de gaten.