OmniACcces 4304 detecteerd AP niet.

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zoals de titel al doet vermoeden ik heb hier een OmniACcces 4304 van alcatel staan.
Het is een controller die max. 4 ap's kan configureren. Probleem de controller ziet de AP's niet.
Ik heb een webinterface daarbij probeerdt hij dus de AP te vinden, en hij geeft aan dat hij niets ziet.
- Alle kabeltjes zitten erin.
- Alle lampjes die moeten branden branden. (power + speed led).

In de handleiding wordt dit geschreven;
THe 10/100 Mbps Fast Ethernet (FE) port is used to connect the AP to a 10Base-T/100Base-TX (twisted-pair) Ethernet LAN segment. Use a 4- or 8- confuctor, Category 5 UTP, Straight-trough FE cable. The port automatically adjusts for straight trough or corssover cables. The maximum lengt for FE cables is 100 meters. enz.. enz..

Daaronder staat een schema waar aan je kan zien ofdat de AP goed werken. Welke lampjes horen te branden welke kleur enz.. Dat klopt allemaal 100%. Dus ik dacht waarschijnlijk is het dan iets in de software. Maar op de controller zelf zitten ook ledjes, zogenaamde Acces point status leds. Die branden geen van alle. Misschien gebeurd pas als ze geconfigureerd zijn, maar nu branden ze in iedergeval niet.

Iemand enig ervaring met dit spul?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Gefixed.
De ap worden gedetecteerd d.m.v hun IP. Blijkbaar geen fixed ip, maar een dhcp server nodig.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl