IP Adres naar Coordinaten

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ik wou voor mijn website een leuk projectje starten die op een Google-Earth mapje van de laatste X-aantal bezoekers laat zien waar ze vandan komen. In principe is dit met de API van Google Earth prima te doen; heb hier ook wel enige ervaring mee.

Echter het probleem is de conversie van (bezoekers) IP-adres naar coordinaten. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Zit hier een of andere logica achter? Zo ja, waarom heb ik deze dan nog niet kunnen ontdekken?

Wie helpt mij of wie heeft er ervaring met dit soort dingetjes?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan niet. Of je wilt een kaartje hebben met alle bezoekers in Amsterdam. Doe voor de grap maar eens een visual traceroute.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• smeerbartje
Ja zoiets ja. Ik heb hier ook al iets gevonden, maar erg vaak krijg ik bij een (bestaand) ipadres een 'unknown city'. Jammer, voldoet dus niet.

Ik dacht dat er wel meer (gratis) oplossingen voor zouden zijn, maar blijkbaar niet dus.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
die bakt er niet veel van. Dronten ligt toch een aardig eindje van steenwijk af :|

zoals F_J_K al zegt.. ip adressen zijn niet terug te koppelen naar locaties. Dit heeft te maken met de manier waarop internet is opgebouwd.
Probeer je daar eens in te verdiepen.

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 13-01-2007 13:56 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
er zijn meerdere databases te koop waarmee je dit kan bereiken. Ik heb echter nog geen enkele gevonden die het ook echt nauwkeurig kan. Je zit meestal wel aardig in de buurt, maar 100% accuraat is onhaalbaar...sterker nog..de meesten komen niet voorbij 60%

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• smeerbartje
Oke, dank voor jullie reacties. Ideetje mag dus weg :).

Verwijderd

smeerbartje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Ja zoiets ja. Ik heb hier ook al iets gevonden, maar erg vaak krijg ik bij een (bestaand) ipadres een 'unknown city'. Jammer, voldoet dus niet.

Ik dacht dat er wel meer (gratis) oplossingen voor zouden zijn, maar blijkbaar niet dus.
Deze link geeft bij mij onmiddellijk de juist locatie aan en je kan ook de links gebruiken op die site. Ik denk dat je daar wel iets aan hebt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bezoekers per land kun je het nog wel redelijk precies bepalen. Maar dan moet je wel een website hebben met internationale bezoekers ;) Alleen binnen Nederland werkt het voor geen meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 13-01-2007 14:36 ]

Verwijderd

Volgens mij kan dat allemaal nooit. Je kunt hoogstens zeggen dat het IP adres uit Nederland komt. Een Internet provider deelt zijn ip-adressen toch nooit uit op basis van locatie in Nederland?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

smeerbartje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Apart.. volgens die site zou ik in rotterdam zitten.

Dan vind ik deze nog altijd een stuk beter: http://visualroute.visualware.com/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

komisch ik zou in osdorp wonen.
woon bij den bosch 8)7

erg slecht dus

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

BasieP schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:55:
[...]

die bakt er niet veel van. Dronten ligt toch een aardig eindje van steenwijk af :|
Ik woon in Tilburg, maar mij mikt hij ook bij Dronten neer.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Deze link geeft bij mij onmiddellijk de juist locatie aan en je kan ook de links gebruiken op die site. Ik denk dat je daar wel iets aan hebt.
Ik denk het niet... die hostip.info site mikt mij neer in Roelofarendsveen.

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 13-01-2007 16:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Wildfire schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Ik woon in Tilburg, maar mij mikt hij ook bij Dronten neer.
Internet je misschien bij solcon? Dan internet je over een proxy en die staat in Dronten. (Ik zit dus ook in Dronten)

petersmit.eu

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

phsmit schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Internet je misschien bij solcon? Dan internet je over een proxy en die staat in Dronten. (Ik zit dus ook in Dronten)
TweakDSL.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Grappig, TweakDSL houd kantoor in Almere, niet in Dronten, dat is idd Solcon.

Join the club

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:04
Techvragen horen in een techforum. SG->IH

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die http://www.hostip.info/use.html site is erg maf. Doe maar een paar keer F5... elke keer krijg ik hier een andere plaats te zien. Ik ben al gelocaliseerd in half Nederland ondertussen :)

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 10:20

P!m

Ik krijg te zien dat ik in IJsselstein woon, en dat is waar. Soms woon ik volgens dit soort sites in Naaldwijk of Den Haag (Caiway)

[ Voor 6% gewijzigd door P!m op 13-01-2007 20:31 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

P!m schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:29:
Ik krijg te zien dat ik in IJsselstein woon, en dat is waar. Soms woon ik volgens dit soort sites in Naaldwijk of Den Haag (Caiway)
Ik zie dat mensen kunnen opgeven waar ze wonen, als je het treft dat iemand in jouw IP-blok in dezelfde regio woont dan kan het dus enigszins nauwkeurig worden.

Verwijderd

Neotrace is wel een goed proggie, weet niet of het zo accuraat is als je eist.
KLIK

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:54:
Volgens mij kan dat allemaal nooit. Je kunt hoogstens zeggen dat het IP adres uit Nederland komt. Een Internet provider deelt zijn ip-adressen toch nooit uit op basis van locatie in Nederland?
Chello wel, vaak zijn je hostnames dan voorzien van een tagje met je plaats waar je in de buurt woont.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, mijn ip geeft adres in amsterdam (woon in enschede) 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

bartgrefte schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:40:
[...]

hmm, mijn ip geeft adres in amsterdam (woon in enschede) 8)7
Bij mij Haaksbergen, en die ander Geleen, woon toch egt in Franeker.. :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is vrij logisch dat het niet nauwkeurig is tot op plaatsniveau. Een provider heeft een zooi IP adressen tot zijn beschikking welke staan geregistreerd op het adres van de provider. Vervolgens worden de IP adressen willekeurig over de klanten verdeeld. Bij het opzoeken van de IP gegevens komen de contactgegevens van de ISP te voorschijn met de daarbij behorende plaats (Amsterdam, in mijn geval). Bij sommige ISPs (zoals Chello) is er wel een verband tussen omgeving en IP range, die IP adressen worden dan ook niet volledig willekeurig uitgedeeld.

IP2Location tools kun je prima gebruiken om het land van een website bezoeker te bepalen. Dat kan handig zijn om zodoende automatisch de juiste taal te selecteren. :)

🌞🍃

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Hetzelfde geld voor de @home adressen. Die worden ook vaak netjes getraced tot aan de laatste grote switch. Soms nog iets verder zelfs. Best netjes maar niet echt supernuttig, en ik denk ook niet echt wenselijk ivm privacy, veligheid etc...

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 15:09

PanMan

Spun!

“People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.” :P
Het kan wel, maar het kan niet echt heel nauwkeurig. Als je echter een wereldwijde site hebt, kan het prima op land-schaal (en wellicht nog iets nauwkeuriger, al zijn er ook veel sites die dates voor me willen zoeken in roelofarendsveen, waar ik NIET woon :)). Je hebt, oa op hostip, geocoding van IP's. Naar land werkt dit behoorlijk goed, daaronder wordt het minder. Maar landen kan ook al leuk zijn, voor een site.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
Wat mij opvalt is dat die banners van adultfriendfinder altijd heel goed weten dat ik in (omgeving) amsterdam zit. Ik krijg altijd allemaal meidjes aangeboden bij mij in de buurt. Dus het moet mogelijk zijn.

Verder dan traceroute en de één-of-twee-na-laatste hop analyseren op locatie ben ik nooit gekomen met mijn zoektocht naar een oplossing.

Edit: Wat ik wel veel ben tegen gekomen is dat veel sites die dit proberen, kijken naar informatie die RIPE verstrekt over de eigenaar van het IP. Maarja bij (grote) providers is dat gewoon onhandig. Zoals hierboven al enkele malen gezegt is..

[ Voor 26% gewijzigd door Speedener op 15-01-2007 14:05 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Speedener schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:01:
Wat mij opvalt is dat die banners van adultfriendfinder altijd heel goed weten dat ik in (omgeving) amsterdam zit. Ik krijg altijd allemaal meidjes aangeboden bij mij in de buurt. Dus het moet mogelijk zijn.
Ja dat vind ik ook wel vreemd, maar het kan met MaxMind.

Hoewel mijn stad toch niet voluit erin staat, is het toch een deel wat correct is.
Waarschijnlijk heeft AdultFriendFinder daar die database aangeschaft. Geen idee hoe MaxMind het wel traceable kan maken overigens.

Hier een link om de database van MaxMind GeoIP te testen en probeer het eens met je eigen IP.

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 15-01-2007 19:28 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• smeerbartje
Maxmind is inderdaad erg accuraat. Erg leuk om te zien!
Pagina: 1