Ik ben bezig aan een website, en daar in zit een drop-down menu. Alleen in Internet Explore ziet het er natuurlijk als verwacht weer anders uit dan in Firefox. Nu is het zo dat ik graag wil dat de pagina in Firefox en Internet Explore goed te zien is.
Nu heb ik dus 2 verschillende CSS bestanden, 1 met de CSS die het goed doet in Firefox en 1 die het goed doet in IE. Nu wilde ik via het volgende script dat er word gekeken welke browser word gebruikt, zodat vervolgens de website goed wordt weergegeven.
Ik heb al van alles geprobeerd, en het script heb ik van Handleiding HTML afgehaald. Maar ik kom er niet uit om dit goed voor elkaar te krijgen. Hoe kan ik het zorgen dat als hij in IE word geopend het bestand 'standard_ie.css' word geladen, en anders 'standard.css'?
Dit is het basis script, maar ik weet nu alleen niet hoe ik het moet aanpassen zodat het werkt zoals ik wil.
Nu heb ik dus 2 verschillende CSS bestanden, 1 met de CSS die het goed doet in Firefox en 1 die het goed doet in IE. Nu wilde ik via het volgende script dat er word gekeken welke browser word gebruikt, zodat vervolgens de website goed wordt weergegeven.
Ik heb al van alles geprobeerd, en het script heb ik van Handleiding HTML afgehaald. Maar ik kom er niet uit om dit goed voor elkaar te krijgen. Hoe kan ik het zorgen dat als hij in IE word geopend het bestand 'standard_ie.css' word geladen, en anders 'standard.css'?
Dit is het basis script, maar ik weet nu alleen niet hoe ik het moet aanpassen zodat het werkt zoals ik wil.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript"> <!-- var OP = (navigator.userAgent.indexOf("Opera") != -1); var M4 = (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/4") != -1); var NN4 = (navigator.appName == "Netscape") && M4 && !OP; var MAC = navigator.userAgent.indexOf("Mac") != -1; var NN4m = NN4 && MAC; link1 = '<LINK REL="stylesheet" HREF="'; link2 = '" TYPE="text\/css">'; cssnn4 = 'nn4.css'; cssnn4m = 'nn4m.css'; if (nn4) { if (nn4m) { document.write(link1 + cssnn4m + link2); } else { document.write(link1 + cssnn4 + link2); } } //--> </SCRIPT> |