Toon posts:

PC start niet op bij juiste FSB (Na wisselen Cooler)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSI KT3 Ultra
AMD Athlon XP 2000
512 MB DDR
XP-Pro SP2

Ik was die ruisbak zo zat, dat ik na jaren eindelijk eens een stille cooler heb gekocht. Na inbouwen Bootproblemen. Voeding niet in orde door nieuwe Fan? Stekkertje nieuwe cooler even losgehad, geen verschil. Net zolang zitten klooien, dat mijn CPU (1900+) echt naar de *** was (Misschien beschadigd door loshouden oude cooler, plakkende Pasta?).
Advertentie gezet via en rond middernacht binnen 15 min. een Tweaker gevonden die een 2000+ voor me had (Eisenhouwer bedankt!). Maar nu komt het!:
Opstarten ok, op inlogpagina XP automatisch een reboot en vastlopen in BIOS, net als d ervoor met de 1900+. Start soms op maar nooit helemaal door tot in XP. Toch voeding niet lekker? Uren uit laten staan, overbodige HDD en andre hardware afgekoppeld. Kom nu wel in BIOS. FSB van 133 op 100 gezet (Waarom? zomaar, ik dacht misschien minder belasting voor voeding en systeem, maar geloofde het niet echt). Nu werkt alles weer ok. HDD weer aangesloten, alles nog steeds OK.! Uren gedraaid (en Backups gemaakt ;0) Toch maar FSB teruggezet op 133. Weer vastlopers, automatisch rebooten en niet eens het video-logo te zien (eerste BIOS beep blijft uit) stekker eruit even wachten handmatich steeds opnieuw Booten, booten, booten, niks, alleen zwart scherm en geen enkele BIOS beep. Uren laten afkoelen booten: Ja hoor! BIOS beep, BIOS scherm en ik kan weer in de BIOS. FSB op 100 gezet alles okee inclusief XP. FSB op 125 gezet(waarom? zomaar) Uren gewerkt paar keer opgestart, geen problemen. Toch maar weer op FSB op 133 gezet. Ja hoor, weer dezelfde probelemen. Ik probeer het over een uurtje wel weer.
PC docter onder XP wanneer hij draait geeft:

+12 = 11,984
-12 = 12,482
+5 = 4,893
-5 = 5.077

Iemand nog een suggestie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 13:43 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

DataGhost

iPL dev

Zo. Er is helemaal niks te lezen van je post. Als ik zo even vlug kijk lijkt het op brak geheugen. Kijk ook even naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en doe alsjeblieft iets aan de leesbaarheid van je startpost.
edit:
En dan bedoel ik niet alleen hier en daar een enter neerpleuren om een 'nieuwe alinea' te beginnen, dat was wel de minste zorg

En je weet dat een Thorton 2000+ niet ondersteund wordt door je moederbord? Of heb je toch een wel ondersteunde variant van de 2000+?
Bij het vastlopen heb ik een paar keer, na het windowslogo een flits van een BSOD gezien, te kort om te lezen, veel tekst. Nu zou ik bijna aan de videokaart gaan denken.
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat in de eerste alinea van de 'Introductie' een linkje naar de BSOD guide, waar precies staat uitgelegd waarom jouw computer opnieuw opstart en hoe je daar iets aan kan doen.

[ Voor 64% gewijzigd door DataGhost op 13-01-2007 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het DDR uitgewisseld met mijn andere PC, die heeft er geen probelem mee. En het geheugen uit die PC in de porbleem PC lost niets op.

Bij het vastlopen heb ik een paar keer, na het windowslogo een flits van een BSOD gezien, te kort om te lezen, veel tekst. Nu zou ik bijna aan de videokaart gaan denken.

Videokaart en voeding uitgewisseld, geen verschil.
Wel gezien dat er een deukje in het MoBo zit, waarschijnlijk veroorzaakt met de schroeverdraaier bij het loswippen van de oude cooler. Geen printbanen aan de bovenzijde zichtbaar, maar misschien lagen eronder beschadigd?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 15:34 . Reden: Aanvullende tests gedaan ]