Toon posts:

Website menu werkt niet onder explorer 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik houdt de site bij van een school, maar nu de nieuwe explorer is (gedwongen) gearriveerd werkt het menu niet meer, er zou een tree structuur uitmoeten komen, dit gebeurt echter niet.
het adres is: www.stjandedoper.nl

Als iemand mij zou kunnen helpen graag!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onder Firefox zie ik ook geen tree-structuur.

Volgens mij heb je een IE6-only site gemaakt ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
Ik zou de site sowieso iets toegankelijker maken voor andere browsers. Ik krijg in Firefox ook geen tree. En je moet echt robocop zijn om het nieuws te lezen (in Seamonkey that is), want dat komt in een rotvaart voorbij snellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Master FX op 13-01-2007 13:29 . Reden: seamonkey comment ]

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zou ik kunen veranderen om het wél werkend te kunnen maken?
Aanpassingen aan het menu? m.a.w. wat is er anders aan ie 7.0 dat het niet meer werkt?
gr Gib

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 13:54 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je menu wordt met Javascript 1.2 gemaakt. Probeer het eens via CSS. Tevens worden er frames gebruik, niet altijd handig imo. Overigens is het "wat is nieuw" gewone snelheid in Opera, dus Master FX, kijk eens naar je instellingen van Seamonkey, daar ligt het iig aan.

Je menu wordt niet meer geladen en dit is de reden die ik krijg in mijn error console:
Opera has modified the JavaScript on www.stjandedoper.nl (FoldOutMenu fix). See browser.js for details. Oftewel, je FoldOutMenu wordt niet meer ondersteund.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
Als zijn menuutjes niet werken in ie7 ligt dat aan zijn code, en als die tekst voorbijzoeft in mijn seamonkey ligt dat aan mijn browser? Verklaar je nader?

Stay safe

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat het in zowel Opera als IE goed gaat. FF heb ik ook geen klachten over gehoord van Anandus. Ik heb vaker gezien dat de ene browser bewegende elementen op een andere snelheid laat zien dan de andere. Ik noem maar even gif animaties en IE, FF en Opera. Jou flitsende tekst kan ook hardcoded zijn, dat je browser het niet helemaal snapt en dat het binnen een bepaalde moet laten zien. Ik noem maar wat. Het zou ook heel goed kunnen zijn dat het aan zijn code ligt, maar gezien de weergave van andere browsers met de tekst wel goed is, kijk ik sneller naar het programma dan de code.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
Master FX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:21:
En je moet echt robocop zijn om het nieuws te lezen (in Seamonkey that is), want dat komt in een rotvaart voorbij snellen.
Ook firefox hier, als ik de muis stil hou is de tekst nog net leesbaar en als ik de muis beweeg gaat de tekst flink sneller :P

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:48:
FF heb ik ook geen klachten over gehoord van Anandus.
Joh, ik zie nu pas dat het tekst is wat voorbijzoeft, hahaha :D
Dacht dat het een grafisch opleukdingetje was ofzo.
Hier firefox en de teksten flitsen inderdaad voorbij.
Ik heb overigens geen seamonkeys of andere diertjes, dus daar kan het niet aan liggen :)

@ topicstarter:
Probeer zoveel te doen met correcte HTML en CSS, en als het even kan javascript en frames minimaal houden, je kan prima mooie menuutjes maken zonder javascript :)
En test je website in verschillende browsers voor je het online gooit :)
Dus in IE6, IE7, Firefox, Opera, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 14-01-2007 12:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oke, dan ligt het dus meer aan de site dan de browser. Ik gebruik zelf geen FF, alleen maar Opera, werkt perfect voor mij.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In Safari werk het menu ook niet. Ik raad je aan de oude html/javascript code van het menu volledig weg te doen om vervolgens een nieuw menu te maken waarbij je uitsluitend HTML en CSS gebruikt, geen (of zo weinig mogelijk) Javascript. Houdt er namelijk ook rekening mee dat Google niet blij is met Javascript menu's waardoor je site minder goed geïndexeerd wordt.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 14-01-2007 12:51 ]

🌞🍃

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic hoort dus niet in WOS aangezien het probleem niet aan de clientsoftware; maar aan jouw website ligt.

WOS > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 17:55
Sorry hoor maar dit soort HTML word ik toch wel een beetje sneu van ...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <marquee behavior="scroll" loop="-1"  scrolldelay=110</marquee>
    </marquee>
  <marquee behavior="scroll" loop="-1"  scrolldelay=110</marquee class="kop">
  School weer bijna begonnen! <br>

Actueel ge-update! Groepen 3, 7 en 8 ook! <br>
  </marquee><marquee behavior="scroll" loop="-1"  scrolldelay=110</marquee class="kop">
   <br>
      </marquee>

Ik weet alleen niet zeker wat ik erger vind, dat soort HTML of het feit dat IE en opera het prima vinden.

Vervang dat eens door
HTML:
1
2
3
4
    <marquee behavior="scroll" loop="-1"  scrolldelay="110" class="kop">
      School weer bijna begonnen! <br>
      Actueel ge-update! Groepen 3, 7 en 8 ook! <br>
    </marquee>

En die bewegende tekst zal in elk geval ook in firefox etc werken.

[ Voor 0% gewijzigd door eXcyle op 14-01-2007 13:06 . Reden: Typo ]

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ja, waarom doen mensen die hier een vraag stellen hun site niet eerst door de validator. 52 errors! Wat ik ook niet begrijp is dat mijn firebug dit wel pikt :(
Pagina: 1