Ik ben op zoek naar betaalbaar een ruime capaciteit opslag, maar wel portable. Mijn oog viel op externe 1.8 inch harde schijfjes. De snelheid en capaciteit van deze schijfjes blijft uiteraard iets achter op de grotere 2.5 inch varianten, maar de kleinere afmeting is voor mij belangrijker. USB sticks hebben eigenlijk nog steeds een te kleine capaciteit (16GB zou wel net groot genoeg zijn, maar die zijn veel te duur). Ipods zijn me ook te duur, ik wil er toch geen muziek mee luisteren :-)
Nu zijn er erg veel mogelijkheden. Er zijn losse schijfjes te koop en ook losse behuizingen, maar ook kant en klare oplossingen. Voor het gebruiksgemak geef ik de voorkeur aan een behuizing waar de USB aansluiting geintegreerd is. Verder moet het klein en toch redelijk stevig zijn (ik ga er niets geks mee doen, maar toch...).
Dus eigenlijk wil ik graag weten of jullie ervaring met dergelijke apparaatjes hebben. Of misschien nog meer opties zien.
Zelf heb ik ook al even gezocht:
- Review harde schijfjes op Tom's hardware.
- Losse behuizing bij Perfect Systems.
- Kant en klare apparaatjes:
* Apricorn (17mm X 68.5mm X 86mm)
* Transcend (95mm x 71.5mm x 15mm, ik denk dat deze geen geintegreerde USB kabel heeft)
* U2O (86 mm x 75 mm x 12 mm, Heeft zeker geen geintegreerde USB kabel, dus valt eigenlijk af)
* Raidsonic ICYBOX (115x70x20 mm)
* Iomega Mini Hard Drive (Lijkt niet meer gemaakt te worden?)
* LaCie Skwarim (85x85x13mm)
Op basis van het formaat zou mijn voorkeur nu uitgaan naar de Apricorn of de LaCie. Reviews: Apricorn, Lacie.
De prijs van de LaCie is 180 euro voor 60GB en 130 euro voor 30GB.
De Apricorn Aegis is 130 euro voor 30GB
Nu zijn er erg veel mogelijkheden. Er zijn losse schijfjes te koop en ook losse behuizingen, maar ook kant en klare oplossingen. Voor het gebruiksgemak geef ik de voorkeur aan een behuizing waar de USB aansluiting geintegreerd is. Verder moet het klein en toch redelijk stevig zijn (ik ga er niets geks mee doen, maar toch...).
Dus eigenlijk wil ik graag weten of jullie ervaring met dergelijke apparaatjes hebben. Of misschien nog meer opties zien.
Zelf heb ik ook al even gezocht:
- Review harde schijfjes op Tom's hardware.
- Losse behuizing bij Perfect Systems.
- Kant en klare apparaatjes:
* Apricorn (17mm X 68.5mm X 86mm)
* Transcend (95mm x 71.5mm x 15mm, ik denk dat deze geen geintegreerde USB kabel heeft)
* U2O (86 mm x 75 mm x 12 mm, Heeft zeker geen geintegreerde USB kabel, dus valt eigenlijk af)
* Raidsonic ICYBOX (115x70x20 mm)
* Iomega Mini Hard Drive (Lijkt niet meer gemaakt te worden?)
* LaCie Skwarim (85x85x13mm)
Op basis van het formaat zou mijn voorkeur nu uitgaan naar de Apricorn of de LaCie. Reviews: Apricorn, Lacie.
De prijs van de LaCie is 180 euro voor 60GB en 130 euro voor 30GB.
De Apricorn Aegis is 130 euro voor 30GB
[ Voor 15% gewijzigd door KopjeThee op 13-01-2007 14:22 ]