Toon posts:

Windows installatie kan bepaalde bestanden niet kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

System Specs:
Mobo: Asus a8n SLI
Proc: Amd 3800x2
Vid Kaart: Asus gf7800GTX
Geheuegen: 2 x 1024 MB Kingston
HD : 80 gig
NEC dvd brander 35????

Ik heb 2 weken geleden Windows Vista 64 bit geinstalleerd werkte prima enzo alleen Call of duty 2 deed het niet (wilde niet opstarten) de rest van me spellen wel :S (UT2004 BF2 etc etc).

Dus ik wou gewoon windows xp er weer opzetten aangezien cod2 me fav. game is.
Ik van cd rom opgestart en de installatie begonnen echter met installatie bestanden kopieren ging het mis :( kheb het 3 keer geprobeert maar steeds dezelfde bestanden slaat hij over (ipconf veel xml bestanden) kon wel doorgaan met kopieren maar dan bij installatie kan windows niet verder omdat hij TE VEEL mist.

Kheb 6 Windows cd roms en wat dvd's, bij allemaal doet die hetzelfde (ook dezelfde bestanden).

Het gekke is dat toen ik wondows vista weer ging installen hij het gewoon deed, dus zit nu weer op win vista 64 bit er weer op echter call of duty 2 werkt nog steeds niet :(...

mijn vraag nu is: Kan het zijn dat ik eerst moet formateren voordat ik een nieuwe installatie doe, aangezien ik al heel lang heel veel bestanden op 1 partitie heb staan.

Zal het helpen te formateren?? ik wil het liever niet aangezien ik al me ebstanden wil behouden :D

Memtest86 loopt zonder errors.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is de lens van je dvd-lezer beetje vies ofzo?
Heb je al een andere cd-rom speler geprobeerd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:44:
Misschien is de lens van je dvd-lezer beetje vies ofzo?
Heb je al een andere cd-rom speler geprobeerd?
Nee nog niet, maar als het de cd-rom was dan had hij windows vista toch ook niet kunnen installen???

En hoe maak ik die lens schoon??? Ik bedoel waar zit deze lens?

Bedankt voor je reactie.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52
Zou toch eens kijken naar een bios update, want misschien zorgt je ide/ sata controller voor problemen.
Kijk ook eens goed naar je cd-roms. En eventueel ook je optical.

PS. 6 windows cd's lijkt mij dat het kopieën zijn, maar dat zegt natuurlijk niks over de licentie ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:47:
Zou toch eens kijken naar een bios update, want misschien zorgt je ide/ sata controller voor problemen.
Kijk ook eens goed naar je cd-roms. En eventueel ook je optical.

PS. 6 windows cd's lijkt mij dat het kopieën zijn, maar dat zegt natuurlijk niks over de licentie ;)
Ik heb een goede bios 1012 is recent, er zijn recentere maar niet noodzakkelijk.

Voorheen had ik dit probleem nooit, kheb 1 maand geleden winxp zonder probs geinstalleerd.

Edit: computer zit verzegeld, heb hem bij een computer speciaalzaak gekocht die speciaal pc's bouwen, heb 2 jaar garantie en heb hem al 1 jaar :) nooit problemen mee gehad.

Ga dus maar eens wat garantie innen :D...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie reply, ik ga wel ff zoeken hier op GoT of ik kan vinden hoe ik die lens schoonmaak, en anders ga ik gewoon ff lang die winkel.

Thanks!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kan evengoed aan je geheugen liggen hoor. Als memtest geen fouten geeft zegt dat in principe weinig. Het enige wat je weet is dat als hij wel fouten geeft er waarschijnlijk iets mis is maar ook dat is niet vlekkeloos want als je bijv. usb legacy hebt aanstaan in je bios dan kan hij soms ook gaan flippen.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:32:
Het kan evengoed aan je geheugen liggen hoor. Als memtest geen fouten geeft zegt dat in principe weinig. Het enige wat je weet is dat als hij wel fouten geeft er waarschijnlijk iets mis is maar ook dat is niet vlekkeloos want als je bijv. usb legacy hebt aanstaan in je bios dan kan hij soms ook gaan flippen.
Ok bedankt voor de info.

Ik denk nu toch dat het aan me cd-rom speler ligt, want ik wil nu battlefield 2 installen, ene hij pakt hem niet meer (dus windows zegt dat er geen cd/dvd inzit)...

Unreal tournament 2004 pakt die wel.

Maar als ik zou formateren, zou dat helpen meschien???

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Ok bedankt voor de info.

Ik denk nu toch dat het aan me cd-rom speler ligt, want ik wil nu battlefield 2 installen, ene hij pakt hem niet meer (dus windows zegt dat er geen cd/dvd inzit)...

Unreal tournament 2004 pakt die wel.

Maar als ik zou formateren, zou dat helpen meschien???
Mijn ervaring is dat fouten in het bestandssysteem inderdaad van invloed kunnen zijn op de installatie van Windows maar dit heeft zich bij mij nog nooit op dergelijke wijze geopenbaard (wel dat hij gewoon bleef hangen met een zwart scherm na het kopiëren van bestanden en dat dit opgelost was na een format) Wat je ook zou kunnen doen is chkdsk draaien, desnoods via de Hiren's BootCD ofzo, misschien helpt het.

Overigens zou ik gewoon altijd formatteren en nu zorgen dat je partitie schema zo ingericht is dat de boel hier op berekend is (dus geen c-schijf van 200gig)

Maar goed de kans dat je optical drive gaar is is natuurlijk ook zeker niet gering.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 13-01-2007 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja me harddisk ratelt soms wel, denk wel datie aan vervanhing toe is :D

En me dvd drive ook maaar eens vervangen, mag ook wel na 480 dvdtjes burnen (usenet)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 19:01 ]

Pagina: 1