Toon posts:

Fout piepjes bij opnieuw opstarten Acer Travelmate 2100

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer Travelmate 2100 van ongeveer 1,5 jaar oud. Sinds een aantal maanden valt de laptop spontaan, 10 min. na opstarten, uit. Als ik hem dan weer aanzet klinken meestal een drietal piepjes, 2 korte en 1 lange, en daarna valt de laptop weer uit. Wanneer je hem weer aanzet gebeurt weer hetzelfde, dat kan meteen gebeuren of na een paar minuten.

Wanneer je de laptop een tijdje uitlaat en hem weer aanzet, gaat het weer een kwartier goed en valt hij weer uit.

Kent iemand dit fenomeen, en wat kan ik hieraan doen? Bij Acer zegt men dat ik de batterij en de stroomkabel een dag uit het apparaat moet laten. Dit gedaan hebbende gebeurt vervolgens weer hetzelfde als hierboven omschreven.

Graag jullie reactie.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:51
Het lijkt net of de batterij 'leeg' is, wat vreemd zou zijn als je er met netstroom in zou zitten.. Verder moet het niet zoveel uitmaken IMHO als je de batterij en stroom er een dagje uitlaat, hij kan dan wel ontladen..

Trouwens je zou ook nog alles eruit kunnen halen, batterij en stroom en dan de powerknop een aantal seconden (15?) inhouden, dan ontlaad de laptop ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik de batterij eruit laat en de netstroom ingeschakeld laat gebeurt hetzelfde fenomeen.
Alex3305 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:55:
Het lijkt net of de batterij 'leeg' is, wat vreemd zou zijn als je er met netstroom in zou zitten.. Verder moet het niet zoveel uitmaken IMHO als je de batterij en stroom er een dagje uitlaat, hij kan dan wel ontladen..

Trouwens je zou ook nog alles eruit kunnen halen, batterij en stroom en dan de powerknop een aantal seconden (15?) inhouden, dan ontlaad de laptop ook.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook raar is, is dat het batterijlampje op de laptop niet aan is bij netspanning. Normaal moet die groen zijn. En bij batterijgebruik oranje. Nu is hij gewoon uit, en als ik de netstroom erop zet blikt hij een halve seconde oranje en is hij weer uit.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:51:
Ook als ik de batterij eruit laat en de netstroom ingeschakeld laat gebeurt hetzelfde fenomeen.

[...]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:51
Hmm, dan lijkt het net of je batterij inderdaad leeg is en dat je aansluiting of voeding van je netstroom brak is. Als je kunt moet je eigenlijk even kijken of je voeding wel gewoon spanning levert. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
hum,,wordt tie niet gewoon te warm?

Gebeurt wel eens dat koelribben van de meestal toch al niet al te efficiente cooling dicht zit.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem.
Iemand al een oplossing kunnen vinden ?

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 19:30
Kan het zijn dat je accu het na 1.5 jaar heeft begeven? ik neem aan dat je laptop (buiten de piepjes om) gewoon wel aan blijft als je de netstroom erop hebt zonder de accu erin te hebben?
Krijg je dan wel de groene ledje als je alleen de netstroom zonder accu hebt?

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

nee hij valt gewoon uit tijdens netstroom.
En wanneer ik hem gelijk daarna opstart geeft ie dezelfde klachten als boven aan het topic vermeld staat
En dan valt ie weer uit ...
lijkt wel alsof ie te heet word

Verwijderd

niemand ?

Verwijderd

Nieman dus

Verwijderd

Er zit vast een draadje los

Verwijderd

Ontstoffen.

Zo heb ik eens een dergelijk probleem opgelost.
Waarschijnlijk wordt de laptop te heet door ophoping van stof in het apparaat en is als gevolg daarvan de 'airflow' niet optimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 17:27 ]

Verwijderd

zou het ?
want het is wel typerend dat ie het alleen doet wanneer ik fimpjes bekijk of een game speel.
als ik simpelweg zit te internetten dan doet ie het prima

en dan kan ik gerust een berg pagina's openzetten.
als ik bijv op hyves kom, dan krijgt ie het wel moeilijk.. en valt ie soms ook uit.

vind het maar vreemd.. vind het jammer dat ik geen oplossing gevonden krijg voor dit probleem
Pagina: 1