Het nut van een PCI Express Lite Slot

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 21:13
Ik gebruik sinds kort een MSI K9N Platinum mobo, dus zonder SLI. In het PCI Express x16 slot heb ik een Asus 7600GS 512mb gestopt. Er is nog een tweede slot, een PCIE Express Lite Slot x1 slot, geel van kleur. Niet zo'n klein slotje, maar een full-size slot.
In de manual wordt beschreven dat dit slot bedoeld is voor dual display toepassingen.
Verder wordt er niet zoveel verteld, dus ik vraag me af of ik plezier kan beleven aan een tweede videokaart. Ik ben van plan een tweede TFT monitor aan te schaffen, kan ik dan twee verschillende programma's op twee schermen gebruiken?
Zijn er nog verdere voor- of nadelen?
De transferrate van een lite slot is een stuk lager dan die van een 16x slot. Kan ik volstaan met een goedkope kaart? Moet die kaart ook voorzien zijn van een nvidiachip om dual display te kunnen gebruiken?

Ik heb mijn best gedaan een antwoord te vinden in FAQ afdeling en op diverse sites, maar kan geen goed antwoord vinden.

Bedankt voor jullie advies.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
[google=PCI-E Express Lite]
doe es zoeken, dan vind je in elk geval wat voor graka's hiervoor zijn
zoals deze lijst http://www.ecs.com.tw/ECS....aspx?MenuID=100&LanID=20

[ Voor 32% gewijzigd door Murcielago op 13-01-2007 11:09 ]

PSN: djmurcielago

• Rocketman
Murcielago schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:09:
[google=PCI-E Express Lite]
doe es zoeken, dan vind je in elk geval wat voor graka's hiervoor zijn
zoals deze lijst http://www.ecs.com.tw/ECS....aspx?MenuID=100&LanID=20
Daar vind ik dus geen antwoord op mijn vragen.

Verwijderd

die slot kan je ombouwen door iets met de moederbord chip een potlood streep te zetten zodat iets door verbind.
Dan kan je sli draaien

link gevonden

nieuws: AnandTech bouwt nForce4 Ultra om naar nForce4 SLI

Onder mij
Was nog aan het zoeken hoe je het moest doen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 12:10 ]

• Rocketman
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:02:
die slot kan je ombouwen door iets met de moederbord chip een potlood streep te zetten zodat iets door verbind.
Dan kan je sli draaien
Ik wil geen sli draaien, maar wel graag weten hoe ik nuttig gebruik kan maken van dat 2e videoslot in een multidisplay opstelling.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:02:
Dan kan je sli draaien
Wat een duidelijk en interessant verhaal :P

on-topic:

Het is gewoon een PCI-E 1x slot maar dan fullsize? Theoretisch zou elke PCI-E videokaart daar in moeten werken, maar door de geringe bandbreedte komt een high-end kaart niet echt tot z'n recht.

2 monitoren kun je trouwens gewoon op 1 videokaart aansluiten, de meeste hebben tegenwoordig wel 2 aansluitingen. Heeft je huidige videokaart dat niet kun je overwegen om gewoon een goedkope videokaart te kopen met 2 aansluitingen en deze in je pci-e 16x slot te doen (je huidige kaart vervangen) en anders inderdaad een andere videokaart in het 1x slot, hoeft niet perse van nvidia te zijn maar is wel handiger omdat 2 verschillende drivers (ati en nvidia) elkaar misschien willen bijten.

Verwijderd

Rocketman schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Ik wil geen sli draaien, maar wel graag weten hoe ik nuttig gebruik kan maken van dat 2e videoslot in een multidisplay opstelling.
Gewoon een kaart er in proppen?
Windows doet de rest

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:11:
[...]

Gewoon een kaart er in proppen?
Windows doet de rest
idd. Iets met "Extend Desktop to this monitor" enzo... displayproperties, configuratie scherm, that kinda thing ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

ff opgezocht, het heeft idd slechts PCI-E 1x snelheid, vergelijkbaar met AGP 2x. Dat moederbordje is nogal giering zodat er slechts 1 PCI-E-lane naar die slot gaat. Bij mijn Asus A8N-E gaat er PCI-E 2x snelheid heen, vergelijkbaar met AGP 4x.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt natuurlijk ook gewoon met je 7600GS dualscreen draaien, scheelt je een videokaart ;)

Hier stond een dode link.

• Rocketman
strandbal schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:40:
Je kunt natuurlijk ook gewoon met je 7600GS dualscreen draaien, scheelt je een videokaart ;)
Ik heb 2 uitgangen op de Asus 7600GS, een gewone monitoruitgang en een DVI uitgang. Als ik die gelijktijdig gebruik, kan ik dan dual screen draaien? Dus met b.v. twee verschillende programma's op twee monitoren?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja en Ja :)

[ Voor 93% gewijzigd door Ultraman op 13-01-2007 16:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geweldig is dat he? die videokaarten van tegenwoordig die praktisch allemaal een dual RAMDAC hebben en dus 2 schermen tegelijk lusten ;)
In windows ga je gewoon naar de scherminstellingen, vink je het vakje "Breid bureaublad uit naar dit scherm" aan, en voila, je werkt op 2 schermen breed :)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

McKaamos schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:55:
Geweldig is dat he? die videokaarten van tegenwoordig die praktisch allemaal een dual RAMDAC hebben en dus 2 schermen tegelijk lusten ;)
In windows ga je gewoon naar de scherminstellingen, vink je het vakje "Breid bureaublad uit naar dit scherm" aan, en voila, je werkt op 2 schermen breed :)
Niet dat ik wil Flamen ofzow.

Maar ken je uberhaupt nog nieuwe videokaarten die niet DUAL RAMDACs hebben? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ohh ze zijn er nog wel, maar dat zijn de extreem budget gevallen. Ze zijn moeilijk te vinden iig ;)

Pagina: 1