Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Achterkant moederbord "hangt" te laag voor systeemkast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen. Bij het bouwen van een PC moet je altijd aan de achterkant van je systeemkast dat klepje voor de ingangen van je moederbord (geluidsingangen/USB-Printer-poorten/Lan-poort/Muis-Toetsenbord-poort/enzenz) eruit slopen. In de doos van je moederbord zit dan zo'n klepje die je in die lege ruimte plaatst. Vervolgens past altijd alles precies. Zowiezo, waarom maken ze dat klepje van die systeemkast nooit opmaat, maja dat is de vraag niet.

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb dat klepje geplaatst. Die gouden schroeven in me kast gedraaid en wil me moderbord monteren. Echter nu komt het moederbord een halve cm "te hoog" om met zijn ingangen precies door die gaten van dat klepje te kunnen. Zonder dat klepje pas het wel uiteraard, maar dat vind ik niet netjes staan.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???

Ik heb deze behuzing: Sweex Saturn Blue Prescott Miditower ATX 350 Watt
http://www.alternate.nl/h...=TQXH87&showTechData=true (of mag dat niet - haal dan de link maar weg en laat het bericht staan aub)

Moederbord: MSI P965 NEO-F

Alvast bedankt!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
gewoon een zelf een plaatje naarmaken van een plaatje alu 8)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Heb je wel de juiste afstandsbussen gebruikt onder het moderbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat dit afstandsbussen zijn?: http://scd.mm-b1.yimg.com/image/704753040

Ik heb gewoon die standaard versie gebruikt die met alle systeemkasten(naja het meerendeel) wordt meegeleverd. Ik heb die afstandsbussen ook nog nooit in een andere maat gezien...laat staan dat ik ze gebruik

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15

Nick Name

SinFest!

kun je anders even een paar foto's maken? één van hoe je de afstandsbussen e.d. hebt gemonteerd en hoe het eruit ziet als je je mb erin hebt geprobeerd te zetten...

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, Sweexkastjes staan er nou niet om bekend dat ze kwalitatief hoogstaand zijn (je loopt eigenlijk altijd wel te klooien met afstandsbusjes in die dingen. Kun je niet gewoon die dingen wat inkorten of kortere busjes pakken (beetje afhankelijk van welke lengte je hebt, maar er zijn genoeg korte namelijk).

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet om Sweex te verdedigen maar dure kasten zijn ook niet altijd jofel hoor. Ik denk ff aan de Stacker serie die er ook last van heeft dat het mobotray scheel is.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:54
Als het gewoon echt aan de kast ligt, zou ik der mee terug gaan. Het kan toch niet zo zijn dat als jij een kast koopt, jouwn moederbord der niet in past. Want dat zouden alle moederborden der niet in passen. Lijkt me gewoon een fout,,,
Nick Name schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:32:
kun je anders even een paar foto's maken? één van hoe je de afstandsbussen e.d. hebt gemonteerd en hoe het eruit ziet als je je mb erin hebt geprobeerd te zetten...
Foto'tje is idd misschien wel ff makkelijk

[ Voor 41% gewijzigd door GoldenBatt op 13-01-2007 10:58 ]

Specs!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TEAMIKKE schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:54:
Niet om Sweex te verdedigen maar dure kasten zijn ook niet altijd jofel hoor. Ik denk ff aan de Stacker serie die er ook last van heeft dat het mobotray scheel is.
Maar daar krijg je dan wel weer ondersteuning voor ;)

Default blanke hetero

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 18:50
Het klinkt alsof er gewoon de verkeerde afstandbusjes zijn bijgeleverd of je hoeft niet eens afstandbusjes te gebruiken. Zitten er toevallig al standaard uitstulpingen in je moederbordtray. Als die er al zitten moet je niet ook nog eens afstandsbusjes gaan gebruiken want dan kom je inderdaad veel te hoog uit met je aansluitingen. je hebt dat I/O shield toch niet per ongeluk op zijn kop erin gedaan toch?

Je zou eens met je afstandsbusjes naar een computerboer in de buurt gaan en vragen of ze kortere voor je hebben. Meestal hebben ze nog wel wat liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernie op 13-01-2007 16:03 ]

Pagina: 1