Ik krijg m'n 2 SATA schijven niet op UDMA 5
Het gaat hier om een Maxtor 7Y250MO (primair) en een 6B200MO (secundair)
En het probleem is dat dit ook niet is in te stellen op het moederboord (Intel DP965LT)
Het enigste wat je kan aangeven is of je op legency of Native ->IDE of AHCI wil draaien
Je kan dus niet in stellen op welke PIO & UDMA mode de HDD'S moeten draien
Ik heb de standaard truken al geprobeert :
Legency en Native -> IDE ,nopes
HDD's verwijdert uit apperaatbeheer en opnieuw opstarten : no go ,meteen weer UDMA 2
Ik heb nog geprobeert Intel Matrix Storage Manager te installeren ,maar dit wilt ie dus ook niet (nooit gedaan ook trouwens)
Krijg iedere keer de melding :U systeem voldoent niet aan de systeemeisen (wat ze dus wel doet
)
2de probleem : iedere keer als ik Utorrent opstart begint hij de downloads waar ie mee bezig is te controleren
Ook nadat ik utorrent goed heb afgesloten
Dit hoort ie dus niet te doen ,na goed afsluiten ,opnieuw opstarten en dan utorrent aanswengelen hoor ie gewoon door te gaan waar ie is gebleven
M'n systeem draait nou op Vista Home Premium RC2 RTM 600 Nederlandse editie ,maar ook onder XP was alles al traag in betrekking met de HDD's ,sinds vorige week in iedergeval toen begon de ellende
Alleen het is me dus vanmiddag pas opgevallen dat ze niet in de goeie UDMA mode lopen
Het enigste wat ik wat ik zelf kan bedenken is dat de HDD's hun betse leven hebben gehad
alleen 2 HDD's te gelijk lijkt me wel weer erg sterk
Iemand een idee wat ik nog kan proberen
Systeem =
Intel E6400 (Core2Duo)
Intel DP965LT
Twinmos 2GB DDRII 5300 (667 MHz) RAM
Ati X1950Pro
Audigy 2ZS
Realtek 8139 netwerkkaart
Maxtor 7Y250MO
Maxtor 6B200MO
Het gaat hier om een Maxtor 7Y250MO (primair) en een 6B200MO (secundair)
En het probleem is dat dit ook niet is in te stellen op het moederboord (Intel DP965LT)
Het enigste wat je kan aangeven is of je op legency of Native ->IDE of AHCI wil draaien
Je kan dus niet in stellen op welke PIO & UDMA mode de HDD'S moeten draien
Ik heb de standaard truken al geprobeert :
Legency en Native -> IDE ,nopes
HDD's verwijdert uit apperaatbeheer en opnieuw opstarten : no go ,meteen weer UDMA 2
Ik heb nog geprobeert Intel Matrix Storage Manager te installeren ,maar dit wilt ie dus ook niet (nooit gedaan ook trouwens)
Krijg iedere keer de melding :U systeem voldoent niet aan de systeemeisen (wat ze dus wel doet
2de probleem : iedere keer als ik Utorrent opstart begint hij de downloads waar ie mee bezig is te controleren
Ook nadat ik utorrent goed heb afgesloten
Dit hoort ie dus niet te doen ,na goed afsluiten ,opnieuw opstarten en dan utorrent aanswengelen hoor ie gewoon door te gaan waar ie is gebleven
M'n systeem draait nou op Vista Home Premium RC2 RTM 600 Nederlandse editie ,maar ook onder XP was alles al traag in betrekking met de HDD's ,sinds vorige week in iedergeval toen begon de ellende
Alleen het is me dus vanmiddag pas opgevallen dat ze niet in de goeie UDMA mode lopen
Het enigste wat ik wat ik zelf kan bedenken is dat de HDD's hun betse leven hebben gehad
alleen 2 HDD's te gelijk lijkt me wel weer erg sterk
Iemand een idee wat ik nog kan proberen
Systeem =
Intel E6400 (Core2Duo)
Intel DP965LT
Twinmos 2GB DDRII 5300 (667 MHz) RAM
Ati X1950Pro
Audigy 2ZS
Realtek 8139 netwerkkaart
Maxtor 7Y250MO
Maxtor 6B200MO
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.