RocketRAID 2320: Windows troubles

Pagina: 1
Acties:

• Don Kedero
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-02 21:03
Ik heb onlangs een RocketRAID 2320 gekocht ...

Ik installeer die kaart ... als je de computer boot, zie je het RAID bios die geladen worden en die je eventueel kan configureren ... ik wil configureren, ik duid m'n schijven aan (4x WD 500GByte) en zet ze in RAID 5 ... ze worden geïnitialiseerd en geconfigureerd ...

Windows start op, hup nieuwe hardware ... ik installeer die RocketRAID Management Console en de drivers uiteraard ... dit gaat allemaal zonder problemen ...

Nu het probleem, die Management software detecteerd m'n schijven niet gelijk ... allez in het boekje staat er dat ik "create" moet kiezen om een RAID te maken, nu deze is disabled ... omdat hij geen schijven heeft ... als ik channel per channel bekijk toont hij geen informatie gewoon "N/A"

Er zijn geen Hardware conflcten of niks ... ik dacht even er scheelt iets met de kaart, maar die BIOS vind het wel ...

Iemand ervaringen met RocketRAID? of installatie ervan? of gedachten wat het probleem kan zijn?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05
Je zegt dat je in het bios al een array hebt aangemaakt. Dan is het logisch dat je in windows niet nog een array aan kan maken (tenminste, als je alle diskspace hebt gebruikt)

Zie je in de management software bij devices (management, device management) wel de schijven?
En zie je in diskmanagement van windows wel de raid schijf die je in het bios hebt aangemaakt?

• Don Kedero
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-02 21:03
Ik heb even een BIOS update gedaan van mijn kaart, en een mirakel, het werkt *happy* anyway thx :)

v1.02 01/12/2006
* Fix detection problem with certain WD drives.