Hoe te connecten via een bridge?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Hoi, gezien de topics alhier moet mijn vraag hier peuterschoolwerk zijn voor de meesten van jullie:

a) ik heb beneden een speedtouch 780 (wifi acccesspoint) (ja degene van kpn internetplusbellen)
b) op de 1e verdieping heb ik een senao 3054cb als bridge ingesteld en geassocieerd met het wifi SSID en WPA key e.d. (is associated)
c) ik zit op de 2e verdieping met mijn laptop met een erg zwak signaal en dat komt..... omdat hij niet wil connecten VIA de bridge.

Afbeeldingslocatie: http://www.cogmios.nl/wp-content/uploads/2007/01/WindowsLiveWriter/Howtoconnectalaptoptoanetworkbridge_134DF/image%7B0%7D%5B11%5D.png

Hoe kan ik zorgen dat mijn laptop connect via de bridge? Heb ik nog een ander device nodig achter de bridge of zo? Ik dacht dat dat ding volledig transparant was overigens maar de senao blijft 0 connected cleints showen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
een bridge is bedoelt om een draadloos signaal op te pakken en dat om te zetten naar een draadje

dus of je zult een draadje moeten spannen tussen je laptop en de bridge of een repeater moeten kopen (een accespoint van linksys kan vaak in repeater modus worden gezet)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
shure-fan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:22:
een bridge is bedoelt om een draadloos signaal op te pakken en dat om te zetten naar een draadje

dus of je zult een draadje moeten spannen tussen je laptop en de bridge of een repeater moeten kopen (een accespoint van linksys kan vaak in repeater modus worden gezet)
vrijwel elke recentere router kun je als repeater gebruiken, zolang hij maar WDS ondersteunt. De 585 doet dat iig, de 780 ook wel verwacht ik. Je snelheid halveert alleen per WDS node, maar goed, 54 of 27 maakt niet uit met de gemiddelde internetverbinding.
Ik zou wel eerst kijken of je KPN-780 het ondersteunt. Het zou me niets verbazen als ze dat allemaal ingeperkt hebben, ze customizen aardig aan die troep (itt een normale non-branded 780)

• cogmios
Ik heb de Senao geswitched naar AP modus en de WDS values ingevuld:

1. wds aangevinkt
2. AP MAC adres ingevuld
3. zelfde SSID ingevuld
4. WPA aangevinkt en zelfde key ingevuld
5. DHCP client aangevinkt
6. DHCP server uitgevinkt.

reboot.

De Senao is nu helemaal niet meer zichtbaar (bijv met look@lan e.d.) en er is ook geen signaalverbetering.

Moet er op het AP+WDS nog iets veranderd worden / wat doe ik fout?

• cogmios
Ik ben eruit denk ik:

Ik lees hier: http://www.tijdhof.com/te...D_WDS_extendednetwork.pdf
(op pagina 16)

dat WDS niet samenwerkt met WPA (althans op de Senao) ik lees het ook in firmware update notes:

V2.5.0 (Add form V2.4.Cool
- Fix When running in the WPA mode, DHCP client sometimes can not get IP.
PS: 1.It is unable to use WPA encrypt under WDS mode.
2.Propose AP & CB using 3054CB3 (UBICOM solution)

helaas ... pindakaas...

Ik heb ook nog een ander wifi AP hier, eentje van USR Robotics, eens kijken of die wel WDS met WPA ondersteunt.

zie ook: http://www.cogmios.nl/how...work-bridge-20070112.html