stiller maken boxed cpu cooler (socket 478)

Pagina: 1
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zit hier bij een vriend met het volgende probleem, zijn barebone pc die hij gebruikt in de woonkamer als jukebox maakt nogal veel lawaai. De fan op de boxed cpu cooler maakt enorm veel lawaai en we willen deze graag vervangen.

Normaal gesproken zou ik er zalman 7000 o.i.d. in zetten, maar hier is totaal geen ruimte voor. We hebben al gezien dat er niets anders inpast behalve dus die boxed standaard cooler met een 70mm fan erop. 70mm is echter niet direct een maat waarbij er veel keus is wat betreft fans, deze zijn bijna allemaal 80, 92 of 120mm.

Heeft er iemand ervaring met zo'n geval? zou een 70mm papst fan hier verbetering brengen? We hebben al geprobeerd minder voltage op de huidige setup te zetten, maar temperatuur loopt dan enorm op (omdat er ook totaal geen casefans in zitten).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Is het geen optie om de spanning van de cpu koeler toch te verlagen en een case fan bij te plaatsen ?

Ik heb zelf in mn MCE pc een CI4-8KD3A-99 fan van coolermaster zitten maar hierop zit een 80x80x25 ventilator en deze case is een standaard desktop formaat MCE behuizing (Silverstone Zwart LC03B)

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:51
Misschien dat je een foto kunt maken van hoeveel plaats er is, anders lijkt het me nogal moeilijk inschatten of en wat er in de weg zit.

De koeling van de case zelf aanpakken zoals raymonvdm zegt is natuurlijk ook een goed idee, zodat de cpu koeler een stuk omlaag kan in RPM.

Specifieker antwoordt kan uiteraard als je kan vertellen welke hardware het is die gekoeld moet worden, en evt ook wat de temperaturen van het systeem nu zijn ;)

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
Kun je er niet toevallig een speciale adapter van 70mm >> 80mm, 90mm opzetten? Geen idee of het past in jou geval, maar dan zou je in ieder geval een stille fan kunnen plaatsen. Je hebt dan ook meer keuze kwa stille fans dan bij 70mm....

Je zou de CPU eventueel ook terug kunnen klokken om zo lagere temps te scoren.

Ik gooi maar een balletje op :)

[ Voor 14% gewijzigd door JunkO op 15-01-2007 13:17 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."