Toon posts:

Harman Kardon Receiver, goede prijs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een receiver aangeboden gekregen voor 125. Hier zijn de details:

Harman Kardon Receiver met bonnetjes en boekje. Nieuwprijs 1000 gulden.
Type: HK 4601, 2x 35 watt.

Is dit echt een koopje? Ik ben gewoon op zoek naar een goede versterker voor een juiste prijs.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je praat over 1000 gulden, dat is zo'n 450 euro. Kan niet zo gek veel over dit apparaat vinden via Google, eigenlijk niks dus zal wel een oud model zijn.

Vind Harman Kardon nou ook niet zo'n heel bijzonder merk om daar nog oude meuk van te kopen maar daar denken misschien andere mensen wel weer anders over denk ik... 8)

Kijk eens op de site van Stassen, daar staan best leuke dingen tussen. Zie een Marantz staan voor 199 euro, heb je nog garantie ook.

succes.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan HELELMAAL NIETS vinden op google, vandaar dat ik deze post ben gestart.
Eigenlijk had ik een prijs gereserveerd voor 150 euro: platenspeler, versterker en boxen.

Nou, platenspeler heb ik voor 50 euro en ik wil eigenlijk max. 100 euro voor een receiver/versterker uitgeven. Ik heb deze aangeboden gekregen, maar ik heb er mijn twijfels over.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

HK is inderdaad niet echt een heel erg bijzonder merk. 2x35 W is ook niet echt bijzonder veel imho. Gezien je de prijs in gulden noemt ga ik er van uit dat het aparaat al behoorlijk oud is. Wat heb je dan nog aan bonnetjes? Garantie zal er niet meer opzitten denk ik. Verder kan ook ik eigenlijk vrijwel niets over het apparaat op internet. Heb je zelf nog wat meer info?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik nog kan vermelden is dat hij 12 kilo weegt :D

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
je budget is heel klein maar zo ben ik ook ooit begonnen, met een tweede hands Sanyo setje en twee Yamaha boxjes... trots dat ik was :P

Help je graag. Kijk eens op marktplaats, zie een Yamaha versterker staan voor 50 euro, en een Technics A klasse voor ook 50 euro. Lijkt me niet verkeerd. Weet niet waar je woont maar kijk eens bij de plaatselijke audiodealer of ze iets leuks tweedehands hebben of een demo.

Voor een versterker maakt het niet zoveel uit, mits er niks opgeblazen is. Luidsprekers moet je wel beetje mee oppassen, tweeters willen nog wel eens opgeblazen zijn als gevolg van slechte verstekers(laag vermogen icm clipping)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Tja, ik heb niet veel LP's, maar wil ze wel beluisteren. Vandaar dat ik op zoek ben naar een speler en versterker. Maar omdat het eigenlijk een 'bijzaak' is en ik het niet écht nodig heb, wil ik er niet te veel aan uitgeven. Maar ik heb gemerkt dat als je echt goed spul wilt hebben, je al gauw honderden euro's kwijt bent.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:10:
Maar ik heb gemerkt dat als je echt goed spul wilt hebben, je al gauw honderden euro's kwijt bent.
Die 100-en kun je gerust verhogen hoor wanneer je echt goed spul wilt hebben ;)
Ik zou ook eens richting de lokale audio speciaal zaak gaan om te zien of daar nog iets interessants staat. Misschien kunnen zij je ook wat meer over de HK vertellen als ze HK in het assortiment hebben tenminste.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 12-01-2007 22:13 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Let dan ook op dat de versterker een phono ingang heeft. Of dat mischien de platenspeler een ingebouwde versterker heeft.
Waarschijnlijk is dit een overbodige reactie, maar wie weet.

Over HK:
Die 35 watt die ze opgeven kan nog best wel eens vrij veel zijn. Wat ik tot nu toe een beetje heb gezien is dat HK op een vrij 'eerlijke' manier de vermogens aanprijst.
Als hier echt 35 watt uitkomt, dan kun je daar een behoorlijke kamer goed mee vullen hoor. (dit ligt voornamelijk aan het rendement van de speaker, zie de FAQ)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon mijn LP'tjes beluisteren. 120 euro is dus waarschijnlijk niet te doen? (een beetje kwaliteit graag :D )

• bartvl

bartvl

Die reactie van Bor de Wollef is met een knipoog zoals je kunt zien.
Voor 120 euro heb je waarschijnlijk wel een aardige versterker, maar eigenlijk weten we alleen dat het een HK is. Op zich niks mis mee, het is iig een bekend merk.
Echt een conclusie durf ik niet te trekken.

Ga eens kijken naar het apparaat en luister er eens naar.
Als het puur alleen is om LP's te luisteren (af en toe) zou ik er niet al te veel geld aan uitgeven als ik jou was. Waar leg jij je grens dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is inderdaad om af en toe een lp'tje af te spelen, vandaar dat ik er niet al te veel aan wil uitgeven. Maar zoals bij alles betaal ik er uiteindelijk meer voor. (Voorbeeld: Laptop, 700 euro wil ik uitgeven... maar ja, dubbel geheugen is leuk, o ja, snellere harde schijf, en natuurlijk een leuke cover... eindprijs 1000 euro)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

http://www.harmankardon.c...rod=HK460I&sjump=&#active
http://www.harmankardon.c...&ser=&prod=HK460I&sType=H

Wat specs die op de hk site te vinden zijn ;) Niet echt heel veel.

[ Voor 37% gewijzigd door blobber op 12-01-2007 22:50 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Bor

Bor

Mijn reactie was inderdaad met een knipoog. Wat ik bedoelde te zeggen is dat wanneer je het hebt over "echt goed" je het einde van de tunnel nooit zult bereiken. Wat voor jou echt goed is is misschien voor mij beneden maat. Je hebt audio apparatuur variërend vanaf een paar euro tot 100.000-en euros. Gezien waar jij de apparatuur voor wilt gebruiken zou ik niet te veel geld uitgeven. Het feit dat je in deze prijsklasse zoekt geeft al aan dat meer wellicht overkill zal worden.

Voor 100-200 euro moet je denk ik zeker een leuk apparaat op de kop kunnen tikken al dan niet 2e hands. Hierbij is zelf luisteren heel belangrijk!

Aan de specs te zien is het 2x30W en niet 2x 35W overigens. Nog steeds genoeg om pijn aan de oren te doen hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 12-01-2007 22:51 ]

• bartvl

bartvl

Dankzij blobber (die links) zie ik nu dat het een HK 460i is. Dat geeft al veel meer zoekresultaten.

Pagina: 1