Toon posts:

computer sluit automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n computer in elkaar gezet, en hij sluit zichzelf constant uit zichzelf af. Na 1-3 minuten doet ie het niet meer. Hoe langer hij uit heeft gestaan, hoe langer hij het volhoudt. Daarom denk ik dat het aan de koeling ligt.
Ik gebruik een Sonata II kast (incl 450W voeding). Deze kast heeft een 120mm fan. Dit is naast de CPU en GPU fan de enige die het doet. De power fan (aan de buitenkant) doet het niet, maar het schijnt dat dit normaal is.
Is de koeling inderdaad het probleem of ligt het ergens anders aan? Is het verstandig om meerdere fans in m'n kast te bouwen?

specs
conroe 6400
Moederbord asus P5B
Grafische kaart 7900GS
2 gig ram
(dit is denk ik het belangrijkst)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je geeft zelf aan dat het misschien kan komen door de temp. in je case. Zou je even kunnen kijken wat deze temps. zijn? Als iets niet werkt hoeft dat niet normaal te zijn :) hoe kom je erbij dat dit normaal is?

[ Voor 27% gewijzigd door battler op 12-01-2007 21:21 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Euh draai eerst eens iets zoals SpeedFan. Dan kunnen we pas zeggen of er iets mis is met je koeling ;)

(Idem voor je volt lijnen)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

TommyGun schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:20:
Euh draai eerst eens iets zoals FanSpeed. Dan kunnen we pas zeggen of er iets mis is met je koeling ;)

(Idem voor je volt lijnen)
SpeedFan bedoel je :+

XBL: Warheadheadshot

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Zei ik FanSpeed dan? :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n OS niet laden, dus FanSpeed kan ik niet starten.

Verder als ik onder in het bios naar power--> monitor hardware ga, waar de temps staan dan hangt 'ie. Dus die kan ik niet meten.

Daarnet kreeg ik echt een melding van het bios dat zei:
"CPU over temperature error"
"CPU over voltage error"

Wat betekent dit precies. Een nieuwe koeler zal de temperatuur fout verhelpen maar de voltage error niet toch?...
Pagina: 1