Ik heb hier een HP scsi hardeschijf welke niet hoger dan 40mb/s synchroniseerd met mijn scsi adapter. Ik wil de hardeschijf echter op u160 laten draaien.(hd kan transfer rate aan van ~90mb/s)
Gegevens hardeschijf:
- 18GB 15000rpm wide ultra320 SCSI
- Fujitsu MAS3184nc
plaatje van de sticker op de hardeschijf:

Controller:
- Adaptec 29160 u160.pci 64
- aangesloten op een 32bits pci slot. 33mhz.
Scsi cable:
-LVD-SE Ultra 160/m twisted.
-met bijbehorende u160 terminator.

Nu heb ik alle onderdelen al vervangen, denkend dat het daaraan moest liggen.(SCSI controller/cable/terminator)
Als laatste poging heb ik vandaag een u320 Maxtor Atlas 10kIV meegekregen van school om te testen.
Deze hardeschijf draait echter wel gewoon op u160 mode. (te zien in de bios report van adaptec tijdens het booten)
na het draaien van HD-tach komt de seq transfer rate ook netjes te liggen op 70mb/s tot 40mb/s waar het met de fujitsu bleef steken op een rechte lijn van 38mb/s.
Duidelijke lijkt me nu wel dat het moet liggen aan de hardeschijf, en waarschijnlijk aan de HP firmware die erop staat.
Zijn mijn vermoedens juist, en zo ja, kan ik hier wat aan doen?
Of moet ik de schijf weer verkopen en volgende keer eentje kopen direct van fujitsu?
edit: foto van cable, terminator en converter toegevoegd.
Gegevens hardeschijf:
- 18GB 15000rpm wide ultra320 SCSI
- Fujitsu MAS3184nc
plaatje van de sticker op de hardeschijf:

Controller:
- Adaptec 29160 u160.pci 64
- aangesloten op een 32bits pci slot. 33mhz.
Scsi cable:
-LVD-SE Ultra 160/m twisted.
-met bijbehorende u160 terminator.
Nu heb ik alle onderdelen al vervangen, denkend dat het daaraan moest liggen.(SCSI controller/cable/terminator)
Als laatste poging heb ik vandaag een u320 Maxtor Atlas 10kIV meegekregen van school om te testen.
Deze hardeschijf draait echter wel gewoon op u160 mode. (te zien in de bios report van adaptec tijdens het booten)
na het draaien van HD-tach komt de seq transfer rate ook netjes te liggen op 70mb/s tot 40mb/s waar het met de fujitsu bleef steken op een rechte lijn van 38mb/s.
Duidelijke lijkt me nu wel dat het moet liggen aan de hardeschijf, en waarschijnlijk aan de HP firmware die erop staat.
Zijn mijn vermoedens juist, en zo ja, kan ik hier wat aan doen?
Of moet ik de schijf weer verkopen en volgende keer eentje kopen direct van fujitsu?
edit: foto van cable, terminator en converter toegevoegd.
[ Voor 5% gewijzigd door DaOverclocker op 13-01-2007 15:41 ]