Ik draai op mijn laptop dual boot met Windows en Fedora Core 6. Als bootloader gebruik ik Grub. Nu wil ik mijn windows, wegens vreemde errors & blauwe schermen, voorzien van een nieuw laagje. Ik heb in de BIOS ingesteld dat mijn DVD speler First boot device is, en mijn HDD staat op de 2e boot device. Boot ik nu met de Windows cd in mijn dvd speler, kom ik tot het volgende: De hardwareconfiguratie word gecontroleerd. Hierna springt mijn scherm op zwart (lampen blijven wel "branden"). Mijn HDD led van mijn laptop brand constant, maar ik hoor geen activiteit als ik mijn oor bovenop de behuizing, rechtboven mijn HDD leg. Ik heb de laptop een half uur laten draaien op deze manier, maar geen resultaat.
Gegevens:
Laptop: Acer Aspire 5601 aWLMi
Datum aankoop:28-7-2006 order geplaatst.
Processor: Intel CoreDuo T2250 @ 1.73 Ghz
Geheugen: 2 X 512 DDR 2 @ 4-4-4-12
HDD: Toshiba 80 GB
DVD Speler: Pioneer DVD
Bootloader: Grub
OS: Windows XP Professional SP2 (Origineel, MSNDNAA), Fedora 6
Verdere info: Laptop is eenmalig teruggeweest naar Duitsland. Mijn behuizing van het scherm liet los. Dit is opnieuw gelijmd, maar laat inmiddels weer gedeeltelijk los. Oftewel: Verder niets mee uit te staan.
Partities:
C:\ 20 GB
D:\ 45 GB (Is een logische partitie met onder andere:
/boot 102 MB
F:\ 10 GB (Linux partitie, ingedeeld op ext3)
De Windows CD is gebrand op 1 X, om zoveel mogelijk te voorkomen dat er errors zijn.
Tot nu toe geprobeerd:
Memtest: Succesvol
Cd Windows XP branden op lagere snelheid: Geen succes
Bootvolgorde gecontroleerd: Stond goed
HDD Test: Succesvol, geen errors.
Op internet gezocht naar soortgelijke problemen: Zie door de bits de bytes niet meer
. Ik kwam geen soortgelijke topics tegen dat setup in dit stadium al faalt.
Het vreemde is dat ik windows eerder wel succesvol heb geïnstalleerd, meerdere malen zelfs.
Heeft iemand van jullie een idee wat hier mis kan wezen? Zou Grub/Fedora iets in de windows partitie hebben gezet waar de setup van windows zich suf op staat te rekenen? Alvast bedankt!
Als er meer info nodig is, ik sta klaar.
Gegevens:
Laptop: Acer Aspire 5601 aWLMi
Datum aankoop:28-7-2006 order geplaatst.
Processor: Intel CoreDuo T2250 @ 1.73 Ghz
Geheugen: 2 X 512 DDR 2 @ 4-4-4-12
HDD: Toshiba 80 GB
DVD Speler: Pioneer DVD
Bootloader: Grub
OS: Windows XP Professional SP2 (Origineel, MSNDNAA), Fedora 6
Verdere info: Laptop is eenmalig teruggeweest naar Duitsland. Mijn behuizing van het scherm liet los. Dit is opnieuw gelijmd, maar laat inmiddels weer gedeeltelijk los. Oftewel: Verder niets mee uit te staan.
Partities:
C:\ 20 GB
D:\ 45 GB (Is een logische partitie met onder andere:
/boot 102 MB
F:\ 10 GB (Linux partitie, ingedeeld op ext3)
De Windows CD is gebrand op 1 X, om zoveel mogelijk te voorkomen dat er errors zijn.
Tot nu toe geprobeerd:
Memtest: Succesvol
Cd Windows XP branden op lagere snelheid: Geen succes
Bootvolgorde gecontroleerd: Stond goed
HDD Test: Succesvol, geen errors.
Op internet gezocht naar soortgelijke problemen: Zie door de bits de bytes niet meer
Het vreemde is dat ik windows eerder wel succesvol heb geïnstalleerd, meerdere malen zelfs.
Heeft iemand van jullie een idee wat hier mis kan wezen? Zou Grub/Fedora iets in de windows partitie hebben gezet waar de setup van windows zich suf op staat te rekenen? Alvast bedankt!
Als er meer info nodig is, ik sta klaar.
[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 16-01-2007 00:21 . Reden: Info toegevoegd ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross