Toon posts:

a7n8x-del en sata 3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik wil een nieuwe harde schijf in mijn pc met meer capaciteit, snelheid en minder geluid.
ik zat te denken aan een 400GiB sata 3.0 schijf, maar weet niet of dit compatible is met mijn mobo,
een asus a7n8x deluxe, want hierbij staat alleen dat hij sata aan kan.
Ik weet niet zeker of dit alleen sata 1.5 is...
kan iemand mij helpen?

btw, risico lopend dat ik een flame war start, welke is beter?
- seagate 7200.10 400 GiB 16 MB cache
- samsung HD401LJ 400 GiB 16 MB cache

alvast bedankt

Verwijderd

zoals ik het begrepen had, is de a7n8x deluxe sata 1.x en werkt dit wel met 2.x & 3.x schijven maar dan wel op 1.x modus.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Ja hoor, het is allemaal backward-compatibel met elkaar :) Dus dat gaat gewoon werken!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 14:59
SATA 3.0 schijf, waar haal je die vanaf?

Je hebt SATA 150 en SATA 300 maar 3.0?

Maar goed, 150 en 300 kun je onderling gebruiken, je moet wel soms een jumpertje op de hd omzetten. Je moederbord ondersteund t/m SATA 150

Harde schijven zijn allebei goed.

Verwijderd

SATA/300 wordt soms ook SATA 3.0 genoemd; dat heet marketing. Disinform & Obfuscate zijn altijd twee gouden regels geweest in de IT-industrie. :)

Ik zou zelf voor de 7200.10 schijf gaan; alhoewel samsung wel stiller kan zijn. Trouwens, je gebruikt GiB, maar dat betekent nu juist binary bytes; en hardeschijf-fabrikanten rekenen juist in het decimale stelsel, omdat ze dan minder kunnen verkopen maar een hoger getal op de kunnen verpakking zetten, en het is nog legaal ook! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies :D jah sata 3.0 Gbit/s draat effectief op 300MB/s dacht ik..
En mijn hardeschijf zal idd niet 400 GiB kunnen bevatten, was t ff vergeten
Hoeveel is t verschil in geluidsproductie tussen de twee? is samsung echt merkbaar stiller?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Google, zoeken, decibel Samsung, Google, zoeken, decibel Seagate.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heb je zelf al uitgezocht?
Er zullen toch wel reviews zijn over deze schijven?
En waarom zou je schijf geen 400GiB kunnen bevatten? :?

Ik heb zo'n Seagate en ik ben erg tevreden over de geluidsproductie. Een vriend van mij heeft Samsungs en die zijn ook erg stil.
Je moederbord heeft geloof ik SATA/150 sloten.
Maar je kunt SATA/300 gewoon op SATA/150 sloten aansluiten.
In het geval van de Seagate weet ik dat er ook een kleine jumper op de schijf zit waarmee je kan selecteren of er SATA300 of 150 gebruikt wordt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

cybersteef schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:13:
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Er zullen toch wel reviews zijn over deze schijven?
En waarom zou je schijf geen 400GiB kunnen bevatten? :?
Omdat hardeschijven niet met GiB werken maar met "decimale gigabytes" ofwel 400 "GB" = 400.000.000.000 bytes. GiB is juist binaire bytes dus 400 * 1024 * 1024 * 1024 en dat scheelt dus 10% ruimte. Nouja dat verhaal ken je natuurlijk wel.

Dus als je 400GiB zou willen opslaan heb je een schijf van 440 "GB" nodig.
Ik heb zo'n Seagate en ik ben erg tevreden over de geluidsproductie. Een vriend van mij heeft Samsungs en die zijn ook erg stil.
Mja ik heb ze ook, maar ik zou ze als gemiddeld stil willen klassificeren. Er zijn zeker stillere schijven in elk geval, zoals Hitachi en Samsung.
Pagina: 1