Sporen achterlaten op een computer binnen een P2P netwerk

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Stel ik heb met 4 computers een P2P netwerk en ik ben de netwerkbeheerder, is er een mogelijkheid om sporen te achterhalen wat die andere gebruikers/computers hebben gedaan?

Anders gestelt op welke manieren/manier laat een gebruiker/computer sporen achter op een P2P netwerk.

Ik heb deze informatie nodig voor school en hoop dat jullie mij in een bepaalde richting kunnen sturen waar te zoeken of een antwoord kunnen geven alvast bedankt ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

errr....

De knipoog suggereert dat je degene bent die wil voorkomen dat een netwerk beheerder dat kan achterhalen.

Maar that's just old suspicious mean-bastard me natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Dat doet het denken, maar ik moet het doen voor mijn opleiding to part. digitaal rechercheur

Maar ik begrijp jou reactie ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, daar kunnen we dus niets mee.
Je vraag had net zo goed kunnen zijn 'Blijven er sporen achter na een chatsessie met meerdere gebruikers'.
Ook daar kun je niets mee - immers is dit geheel afhankelijk van het OS en de gebruikte software.

Tijd voor een nieuwe sig..

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als er wat gezocht wordt naar forensisch computer onderzoek worden er wrs ook al enkele info-sheets gevonden.

mbv sniffing, man-in-the-middle-attacks, arp/dns-polution, ... kom je wrs ook redelijk wa te weten van wat er gebeurd op een andere pc.

om in 't verleden te kijken heb je bv de event-logs van je OS, log-bestanden van de gebruikte programma's zelve, ....

[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 13-01-2007 17:07 ]