Installatie MSI X1950 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik heb me deze week na weeral problemen te ondervinden met mijn oud moederbord (MSI K8N Neo2, LAN onderdeel wilt niet meer werken o.a.) een nieuw gaan halen (Neo 4) en ook ineens de X1950 Pro, ook van MSI.

Nu wist ik wel op voorhand dat mijn voeding kantje boordje zou worden, is van een vrij onbekend duits merk (zelf niet ingestoken, door pc boer uit de buurt toen mijn standaard Antec Truepower voeding van 450W het begeven had) van 520W maar slechts 18A op mijn enkelvoudige 12V lijn.

Alles goedgestoken, ik start op en zoals ik vreesde geen beeld en na enkele seconden, één lange bieptoon. Nu als ik mij niet vergis wil dit zeggen dat de GPU het niet wil doen, klopt dit? Ik ga hem zoiezo morgen binnenbrengen in de winkel opdat ze daar eens kunnen testen met een zwaardere voeding, ik hoop echt dat het daar aan ligt. Normaal heb ik niets misprutst tijdens de installatie maar je weet uiteraard nooit.

Kan er iemand bevestigen dat die lange bieptoon te maken heeft met de GPU? Nog mensen met gelijkaardige problemen?

Verder was het mij niet echt duidelijk wat nu net het slot is waar je een PCI-e kaart moet insteken bij een SLI bord, waarbij ik dus duidelijk slechts 1 slot wil gebruiken (waarom dan SLI bord vraag je, de gewone versie was niet binnen en prijsverschil is amper 5 euro). Boven of onder? Staat nergens in de handleiding :/

[ Voor 13% gewijzigd door Sfinx- op 12-01-2007 18:00 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 18:25

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb een 400W no-name voeding met 20A op de 12v lijn en daar werkt het ook prima in. (ook MSI x1950pro... heb jij ook de dual-slot versie?)
wat heb je allemaal al geprobeerd? memory gechecked? heb je de voeding van de GPU wel aangesloten?

Voor wat betreft het slot, maakt volgens mij niet uit, als het maar een x16 slot is.

wat betreft de biepjes, daar heb je nou een manual voor ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Sfinx-
Die manual vertelt me niet veel, spijtig genoeg. Nog eens goed doorbladeren. Ja ik heb dus een X1950 die je in principe in dual slot met crossfire kan gebruiken maar ben ik zoiezo niet van plan, daarom dus ook geen crossfire-moederbord.

Memory is zeker niets verkeerd mee, voeding was aangesloten. Anders zou de fan niet beginnen draaien medunkt ;)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 18:25

Whuzz

Dodgeball!

Sfinx- schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:23:
Die manual vertelt me niet veel, spijtig genoeg. Nog eens goed doorbladeren. Ja ik heb dus een X1950 die je in principe in dual slot met crossfire kan gebruiken maar ben ik zoiezo niet van plan, daarom dus ook geen crossfire-moederbord.

Memory is zeker niets verkeerd mee, voeding was aangesloten. Anders zou de fan niet beginnen draaien medunkt ;)
Met dual-slot bedoel ik niet crossfire-capable. Ik bedoel of hij twee slots in beslag neemt op je backplate. 1 slot waar de connectoren van je DVI zitten en 1 slot waar de lucht van je koeler uit blaast.

Dat de fans draaien heeft niets met het aansluiten van je voeding op je videokaart te maken.
Je videokaart heeft een aparte connector waar je de voeding op moet aansluiten. 6-polig stekkertje.

Welk mobo heb je precies? k8N Neo4-F (PCB 3.0 of 1.0)? Neo4-FX? Neo4-platinum?

Mijn MSI bord heeft een USB-bracket voor aan de achterzijde met 4 ledjes er op. Als je die bracked goed op het moederbord aansluit, dan geven die 4 lampjes de status en eventuele errors aan. Heb jij ook zo'n bracket, en zo ja, wat geeft die aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Whuzz op 12-01-2007 20:44 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Sfinx-
Ah, ik wist niet dat de fan van mijn GPU ook draait zonder de PCI-e voeding :) Die was uiteraard wel verbonden maar zoals ik zei, vermoed ik dat daar toch het probleem zit.

K8N Neo4-FI SLI, geen idee of het PCB 1.0 of 3.0 is, enig idee waar ik dat kan nakijken? Ik vind het nergens terug...

Er was geen extra usb-bracket bijgeleverd maar ik heb wel zo eentje liggen van mijn Neo2. Werkt dit ook op de Neo4?

Ik heb wegens tijdgebrek niet al te veel kunnen proberen, niet aan gedacht om dat usb bracketje aan te sluiten op die moment. Hij gaat nu alleszinds naar de pc winkel en hopelijk kunnen ze het daar rap oplossen, gaan ze ook ineens een zwaardere voeding er insteken zodat het daar alleszinds al niet meer aan kan liggen.

• Sfinx-
Ondertussen is de installatie gelukt, goed opletten hoe je je voeding juist aansluit is de boodschap.

Is trouwens een zalig kaartje _/-\o_
Pagina: 1