Toon posts:

pc boot niet meer na aanpassen bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik in de bios een willekeurige aanpassing maak en deze save wil mijn pc niet meer booten.

Na een clear cmos doet ie het weer,ook heb ik een bios flash gedaan dit mag ook niet baten.

Mijn vraag is nu kan dit komen door een lege batterij of is mijn bios kaduk.

Het betreft een dfi LANPARTY UT nF3 250Gb

Greetz Diefast

Verwijderd

en welke was de willekeurige aanpassing?
Lege batterij lijkt me al wat vlug.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij een kapotte batterij zou ie gewoon moeten booten met een melding dat de instellingen gereset zijn.

Heb je al geprobeert om een neiuwe BIOS te flashen (of gewoon dezelfde versie er over heen)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik een eerdere bios erop gezet zonder problemen.
En een willekeurige aanpassing was bv. onboard sound disable

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Je pc start wel gewoon op als je de bios met rust laat? Dan zou ik proberen de laatste versie erop te zetten die op de site staat..

(Muppet ergert zich wel aan de snelheid van de dfi site....) Ik kijk even in de manual zo of ik iets kan vinden waarmee het probleem duidelijk kan worden. Ik zou vast de laatste bios erop zetten het kan zijn dat jou versie corrupt is...

Ik zoek nog ff verder

[ Voor 71% gewijzigd door muppet99 op 12-01-2007 17:49 . Reden: Was te laat met posten..... :( ]

Carpe Diem

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Het kan zijn dat ie elke keer niet opstart, omdat zodra je saved hij ook een nadere instelling insteld die je zelf niet zou willen. Bijvoorbeeld dat ie het geheugen op dubbele snelheid laat lopen. Hierdoor zou de pc dan niet kunnen opstarten, en moet je resetten. Ga dus eens in het bios, ga ALLE instellingen bijlangs en kijken of het dan werkt. :)

edit: Openingspost is beetje mager :+

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 12-01-2007 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ga ik effe doen en ja het is een mager postje maar het is mijn eerste post en had zo snel deze reacties niet verwacht.
Maar alvast hartstikke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nagelopen en geprobeerd maar weer geen geluk.
Tevens staat de tijd in windows ook op 00:00 in 2003

Verwijderd

Topicstarter
ook heb ik de laatse bios geflashed.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
En ook kun je beter even de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knop gebruiken ipv triple-posten.

En ook zou je een andere bios-batterij kunnen proberen, je weet maar nooit. Hardware is soms onvoorspelbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 12-01-2007 19:52 ]

Pagina: 1