WRT54G vs WRT300N

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-03 08:59
Ik behoor tot de "shit ik heb een wrt54g gekocht" club en wil daarom een andere router aanschaffen.

Nu zag ik de Wireless-N Broadband Router; WRT300N.
Ik wil nu eigenlijk alleen de router vervangen en nog niet meteen de netwerk kaarten in de pc's. (WMP54G) .

Aangezien ik wat mindere ervaring heb met een linksys router wilde ik eerst graag weten of ik goed doe aan dit ding.
  • Zijn mijn huidige netwerkkaarten goed te gebruiken icm deze router?
  • Heeft iemand ervaring met het bereik van deze router? (verbinding 54G is beroerd 1 kamer verderop).
  • Zijn er betere alternatieven?
  • Heeft iemand al ervaring met deze router?
In andere woorden; doe ik er goed aan om deze router aan te schaffen?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 15:51
De WRT54GL misschien? Thibor firmware erop, transmit power beetje opschroeven en je hebt een prima routertje met goed bereik.

Wat voor problemen heb je met je WRT54G dan?

PVOutput: VO18

Verwijderd

Hij heeft waarschijnlijk een v5 of hoger. (de versie waar ze het geheugen gehalveerd hebben en vxworks erop hebben gezet).
Voordat je die router in de prullebak mikt zou je nog kunnen proberen de router te flashen met dd-wrt micro. Dit is de enigste firmware die te flashen is in de nieuwste wrt54g's.

Hier heb je een handige handleiding:
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36

Bij deze firmware is het trouwens ook mogelijk de transmit power op te schroeven.

• L01
Slecht bereik,
Vast staan van het hele ding;
Ip adressen die die niet wilt geven...
Voor de rest zoek eens hier op "WRT54G problemen", ik heb ze onderhand allemaal gehad... 8)7

Ik heb eigenlijk voor die WRT300N gekozen voor upgraden naar de wireless-n standaard in de toekomst.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:57:
Hij heeft waarschijnlijk een v5 of hoger. (de versie waar ze het geheugen gehalveerd hebben en vxworks erop hebben gezet).
Voordat je die router in de prullebak mikt zou je nog kunnen proberen de router te flashen met dd-wrt micro. Dit is de enigste firmware die te flashen is in de nieuwste wrt54g's.

Hier heb je een handige handleiding:
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36

Bij deze firmware is het trouwens ook mogelijk de transmit power op te schroeven.
Mmm ik zal er eens naar kijken, wat is je ervaring met deze firmware?

[ Voor 54% gewijzigd door L01 op 12-01-2007 16:59 ]

Verwijderd

Bij de orginele firmware moest ik bijna elke dag de router rebooten omdat er weer ns iets niet werkte. Geen draadloos, dhcp gekut...Met dd-wrt heeft hij 2 weken non stop gedraaid. Signaal sterkte werd ook een stuk beter. De router en de laptop's staan een kamer+gang uit elkaar. Daarna hadden we een beetje water lekkage gehad waardoor de router is verzopen |:(
Daarna heb ik maar gewoon een GL gehaald, deze draait ook nogsteeds.

ps. bij het flashen van de router vervalt trouwens de garantie zoals je misschien al wist. ;)
Zoveel kan er toch niet mis gaan wat hijs toch al kut, het kan er alleen maar beter op worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 17:10 ]

• L01
ok, ik zal die wrt54g niet gelijk weggooien maar ik ben bang dat ik 'm verkloot en dan zonder internet zit.

Voor een school project is het essencieel dat ik internet heb.
Dus die WRT300N, is dat een goede aankoop?

• L01
iemand nog ervaringen met deze w-router? :)

Verwijderd

Heb de WRT300n nu een week draaien. En ben tot nu toe tevreden over de router, het bereik is beter dan mijn vorige USR Router en de instellingen zijn uitgebreider. Het bereik is in huis overal uitstekend. Hoe dit buiten het huis is durf ik niet te zeggen, kan dat in de zomer alleen melden.

Ik heb wel heel lang zitten dubben om deze router te nemen, mede door ook veel negatieve verhalen op internet (voornamelijk bereik). Maar heb daar dus zelf geen last van. Snelheid is uitstekend te noemen, al was wel het aparte dat ik wel alle laptops plots wel moest bij configureren met TCP IP Optimizer om het wireless gedeelte op snelheid te krijgen. (20Mbit lijn hangt aan de router).

Verder zijn de instellingen ruimschoots aanwezig en gemakkelijk in te stellen. Al heeft het mij wat moeite gekost om een Livebox van Orange te koppelen aan de Linksys. Maar dat is meer de schuld van de Livebox, en het router achter router principe.

Dus wat mij betreft is de Linksys WRT300n een goede router met genoeg opties en draait uitstekend.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb wel wat ervaring met de 300N. Bereik zal niet verbeteren aangezien je toch 54G netwerkkaarten blijft gebruiken. Ben het meerdere keren tegen gekomen dat de router plots gewoon verdween en toen gerest moest worden. Heb er ook een keer een laten vallen van een meter hoogte en die was meteen stuk.

Heb hem nog niet in combinatie met 300N gebruikt, maar heb begrepen dat die kaarten nog niet lekker werken. Het is niet zo snel als je verwacht en niet zo stabiel als 54g.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:42:
Heb wel wat ervaring met de 300N. Bereik zal niet verbeteren aangezien je toch 54G netwerkkaarten blijft gebruiken. Ben het meerdere keren tegen gekomen dat de router plots gewoon verdween en toen gerest moest worden. Heb er ook een keer een laten vallen van een meter hoogte en die was meteen stuk.

Heb hem nog niet in combinatie met 300N gebruikt, maar heb begrepen dat die kaarten nog niet lekker werken. Het is niet zo snel als je verwacht en niet zo stabiel als 54g.
Bereik in huis werd in mijn geval wel beter, maar goed ik heb als vergelijking een redelijk instabiele USR Router. De N-Technology is idd nog niet optimaal en heb 1 laptop die daarmee werkt. Het is wel wat sneller als de andere laptops maar niet de "beloofde" 200Mbp/300Mbps snelheden. Nu moet ik zeggen dat je het met normaal surfen ook niet zal merken, op zijn hoogst met onderlingen uitwisseling van bestanden.

Er dient wel opgemerkt te worden dat WPA2 security de beste snelheid oplevert. We zullen zien wat er gebeurt na een uptime van een aantal weken. Eens zien of die dan stabiel blijft, en niet zoals mijn USR kuren begon te vertonen en zelfs vastliep.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:48:
[...]

Bereik in huis werd in mijn geval wel beter, maar goed ik heb als vergelijking een redelijk instabiele USR Router. De N-Technology is idd nog niet optimaal en heb 1 laptop die daarmee werkt. Het is wel wat sneller als de andere laptops maar niet de "beloofde" 200Mbp/300Mbps snelheden. Nu moet ik zeggen dat je het met normaal surfen ook niet zal merken, op zijn hoogst met onderlingen uitwisseling van bestanden.

Er dient wel opgemerkt te worden dat WPA2 security de beste snelheid oplevert. We zullen zien wat er gebeurt na een uptime van een aantal weken. Eens zien of die dan stabiel blijft, en niet zoals mijn USR kuren begon te vertonen en zelfs vastliep.
gewone WPA met AES werkt ook gewoon met volle snelheid hoor
Pagina: 1