wireless beperkt tot 324 kbps?

Pagina: 1
Acties:

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 12:24
Hallo,

ik heb een xs4all basic abo (6mbps). hierop aangesloten een draytek Vigor 2200WE (11mbps).
hierop weer aangesloten 1 vaste pc met kabel, max snelheid 630 kbps downlaod, en 2 laptops via wireless.
beide verbindingen geven boven de 80% signaalsterkte aan
nu is het vreemds dat beide laptops maar met max 324 kbps kunnen downloaden, het is net alsof ze geknepen worden. terwijl mijn laptop op mijn werk gewoon de max snelheid aankan van boven de 600kbps.
alle firmware is reeds ge-update maar ik zal niet weten wat het anders kan zijn, heb al 5 verschillende channels geprobeerd maar helaas,
iemand enig idee?

groet,
Aaron

[ Voor 4% gewijzigd door Klapperboom op 12-01-2007 16:53 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:52

DaRoot

Some say...

Als stelregel kan je bij Wifi vaak aanhouden dat de effectieve maximum doorvoer op ongeveer de helft van de snelheid ligt, dit is in dit geval dus 5,5 Mbit/s, dus lager dan je internetsnelheid. Kans is groot dat als je een 802.11g 54MBit router pakt, en je laptops ook zulke kaartjes hebben, het wel beter gaat.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

OK.. even een rekensommetje..

11 mbit wireless = 5.5 mbit (half duplex dus).
Dan daarbij heb je niet de volledige sterkte zoals je ook al aangeeft.
Dan is nog de vraag hoesnel je verbonden bent.
Als dat dus al lager is dan 11mbit, dan trek je dus al zowiezo geen 500kbps meer.

Dus conclusie... neem een 54 mbit router/ap

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Zoals jou vraag hier staat dan denk je dat het geknepen wordt door xs4all?
Theoretisch gezien is dat niet mogelijk volgens mij, en wat de andere al gepost hebben komt dat waarschijnlijk gewoon door de limitering van WIFI. Wat je zou kunnen doen een file downloaden van jou server kijken wat je overdracht snelheid daarbij is. Als dat het zelfde is dan ligt het dus aan je wifi.
Als het verschil echt groot is dan moetje weer verder kijken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 12:24
nee. hij wqordt niet geknepen gezien ik met kabel wel volledige snelheid haal, zal idd wel een 54mbps gaan halen, bedankt allemaal./

gr.