Toon posts:

Wireless N ja of nee

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik op de begane grond een ADSL modem/ WIFI router staan van Dlink. Dit ding is traag, heeft weinig bereik en is ook al een paar jaartjes oud. Nu zit ik te denken over vervanging van dit WIFI dingetje. Nu zie je steeds meer Wifi N op de markt komen. Dit is echter nog geen standaard. Op zich geen probleem denk ik aangezien ik alles in 1 keer aan wil schaffen van 1 merk. Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om online te gamen (BF2) met die N serie. Heeft iemand daar al ervaringen mee? Is het echt veel sneller? Is het bereik echt 4x zo veel?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bereik is altijd afhankelijk van een hoop factoren zoals de bouw van je huis. Zonder dat te weten kunnen wij moeilijk daar een oordeel over geven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 18:47
Wat is eigenlijk ook weer die nieuwe standaard die er gaat komen?
Das toch niet N, of wel? Ik doel hier op de standaard die 400mb of zo ging doen...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
UltraSub schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:44:
Wat is eigenlijk ook weer die nieuwe standaard die er gaat komen?
Das toch niet N, of wel? Ik doel hier op de standaard die 400mb of zo ging doen...
Dat is wel de N, maar daar staan de specificaties nog niet van vast, dus alle producten die nu op de markt zijn die n ondersteunen, kunnen niet garanderen dat ze aan de specs voldoen en correct met andere apparaten communiceren.

Ik herriner me iets van dat Asus een garantie gaf dat als hun product (de wifi n router ofz?) niet aan de specificaties zou doen als die vast komen te staan, dat hij kosteloos werd vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat ze doormiddel van het gebruik van meerdere antennes en datastromen veel problemen van de bouw van het huis kunnen opvangen. Je kan (volgens de documentatie) gewoon je router in de meterkast te plaatsen en door het hele huis een goede ontvangst hebben.

Ik kijk naar dit apparaatje

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 16:52 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou zeggen: lees de reviews op www.smallnetbuilder.com en trek je conclusie(s)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

Ik gebruik nu al ruime tijd (pre-) N routers en mijn conclusie in 1 woord: Geweldig!

De verbinding is veel stabieler (valt eigenlijk nooit weg) en niet alleen met bijbehorende netwerkkaarten maar ook standaard g-kaarten werken beter. Snelheid is super, veel beter dan g.

Maar het voornaamste (wat mij betreft): nergens meer een blinde plek. Je hebt gewoon overal bereik, totaal geen last van wlan's in de omgeving enz.

Als je inderdaad het geld er voor over hebt (N-routers zijn nog ietsje duurder) dan zou ik het zeker doen!

Marrik

Verwijderd

wrt300n van linksys draait idd goed, zijn sinds kort ook wusb 300N kaartjes uit, die draaien igg echt geweldig!we hebben met de auto hier ff rondgereden en elk netwerk had maar 1 op zelfs 0 streepjes bereik maar hij connecte echt overal mee!

Verwijderd

Topicstarter
kun je er ook mee gamen?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:49:
Ik heb gelezen dat ze doormiddel van het gebruik van meerdere antennes en datastromen veel problemen van de bouw van het huis kunnen opvangen. Je kan (volgens de documentatie) gewoon je router in de meterkast te plaatsen en door het hele huis een goede ontvangst hebben.

Ik kijk naar dit apparaatje
Ik kan dit beamen, ik heb sinds vorige week deze wifi router. Ik heb ook de Asus WL500gP, maar deze router geeft echt een stukken beter signaal. Ik heb m`n wifi router in de meterkast. Aan de andere kant van het huis, een verdieping hoger, heb ik prima ontvangst (48 / 54 mbps), 78% ontvangst.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt dus goed... Ik ga van het weekend maar een setje halen. Moet toch iets anders want ik ga over naar adsl2 dus daar wil ik wel optimaal gebruik van maken.

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 23:35
dat lijkt me wel, anders zouden weinig mensen die aan gaan schaffen...
Pagina: 1