Toon posts:

Nieuwe videokaart installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil mijn huidige videokaart, ATI radeon 9600 SE, graag omruilen met een andere, Nvidia 6800GT.
Is het dan genoeg om de drivers te gaan verwijderen bij configuratiescherm, software. En dan de nieuwe kaart te plaatsen of moeten er meer handelingen gebeuren?

Gr. Kees.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 11:42
Als je van ati naar Nvidia veranders moet je er voor zorgen dat de drivers er iig voor 100% van je pc af zijn.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 13:42
drivers verwijderen

nieuwe kaart instaleren(let wel op of het agp of pcieX is)en nieuwe drivers instaleren
en have fun

mvg Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 07:15
whiplash1990 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:22:
Als je van ati naar Nvidia veranders moet je er voor zorgen dat de drivers er iig voor 100% van je pc af zijn.
gebruik daarvoor bijvoorbeeld drivercleaner

Verwijderd

En gebruik ook Drivercleaner. Booten in safe mode en laten draaien.

Persoonlijk ben ik meer voorstander van een algehele format, zéker als je switcht tussen 2 verschillende merken.

http://www.drivercleaner.net/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Oke, want ik heb het nu als volgt gedaan:

- Oude drivers bij Software verwijderen.
- Driver Cleaner uitvoeren, deze vind vervolgens een aantal bestandjes en ik neem aan dat die automatisch worden verwijderd of is dat niet het geval?
- Vervolgens heb ik de pc uitgedaan en de nieuwe kaart er in gezet.
- Toen heb ik de PC opgestart en de nieuwste drivers gedownload vanaf Nvidia.com en deze heb ik geïnstalleerd.
- Vervolgens heb ik de PC weer opnieuw opgestart maar het lukt me geen enkel spel te spelen. In windows functioneert de kaart overigens wel goed.

Wat doe ik verkeerd? Zitten er nog verborgen drivers van ATI verstopt?

Edit: het is een AGP kaart.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik weet niet hoeveel kennis je van computers hebt, daarom het volgende.

Let er bij je aankoop op dat de 6800GT een AGP aansluiting heeft, en niet de nieuwere PCI-e aansluiting, want die zal niet op je moederbord passen (tenzij je een AGP/PCI-e combinatie moederbord hebt)

Verder inderdaad eerst grondig de drivers verwijderen met DriverCleaner, ik weet nog dat ik vroeger toen ik problemen had met m'n nieuwe videokaart al op het punt stond de kaart terug te sturen, toen iemand me aanraadde mijn vorige drivers eerst maar eens goed te verwijderen :+

* EDIT: Let maar niet op mijn post, je hebt de kaart blijkbaar al

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 12-01-2007 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, want ik heb het nu als volgt gedaan:

- Oude drivers bij Software verwijderen.
- Driver Cleaner uitvoeren, deze vind vervolgens een aantal bestandjes en ik neem aan dat die automatisch worden verwijderd of is dat niet het geval?
- Vervolgens heb ik de pc uitgedaan en de nieuwe kaart er in gezet.
- Toen heb ik de PC opgestart en de nieuwste drivers gedownload vanaf Nvidia.com en deze heb ik geïnstalleerd.
- Vervolgens heb ik de PC weer opnieuw opgestart maar het lukt me geen enkel spel te spelen. In windows functioneert de kaart overigens wel goed.

Wat doe ik verkeerd? Zitten er nog verborgen drivers van ATI verstopt?

Edit: het is een AGP kaart.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat zegt "dxdiag" je over Direct3D rendering?

Start -> Uitvoeren -> dxdiag

Dan krijg je de DirectX Diagnostische Utility. Bij het tabblad Direct3D kun je de Direct3D status en rendering functies testen. Staat daar iets van belang bij?
En wat gebeurt er als je de test draait?

Wat gebeurt er als je spellen probeert op te starten? Krijg je een foutmelding van enig soort?
Heb je er aan gedacht om een molex in je 6800 te steken voor extra stroom?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment de ATI 9600SE weer in de pc zitten dus kan de test niet uitvoeren. Maar bij spellen wordt na enige tijd gewoon het gehele beeldscherm gekleurd en loopt de pc vast. Het enige wat dan nog helpt is restarten.

En als ik met driver cleaner de oude sporen wis, zijn deze na afloop dan verwijderd of moet ik die als nog zelf van de pc afgooien?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 17:29 ]

Verwijderd

Software is leuk, maar ga ook even naar systeem-eigenschappen, hardware en dan apparaatbeheer en kijk daar even of je nog beeldschermadadpters moet verwijderen. Wel in veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:30:
Software is leuk, maar ga ook even naar systeem-eigenschappen, hardware en dan apparaatbeheer en kijk daar even of je nog beeldschermadadpters moet verwijderen. Wel in veilige modus.
Hoe gaat dit dan?

1. Ik verwijder oude drivers in config, software.
2. Ik verwijder beeldschermadapters in systeem-eigenschappen, hardware en dan apparaatbeheer.
3. Ik gebruik driver cleaner.
4. Ik doe de PC uit en nieuwe kaart er in.
5. Ik download nieuwste drivers en installeer deze.

En nogmaals, als ik met driver cleaner de oude sporen wis, zijn deze na afloop dan verwijderd of moet ik die als nog zelf van de pc afgooien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 17:35 ]

Verwijderd

Het kan ook nog zijn dat je nieuwe videokaart te warm wordt.

Verwijderd

Is de oude voeding van de PC wel sterk genoeg? Een 6800GT gebruikt heel wat meer stroom dan een 9600SE. :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Hoe gaat dit dan?

1. Ik verwijder oude drivers in config, software.
2. Ik verwijder beeldschermadapters in systeem-eigenschappen, hardware en dan apparaatbeheer.
3. Ik gebruik driver cleaner.
4. Ik doe de PC uit en nieuwe kaart er in.
5. Ik download nieuwste drivers en installeer deze.

En nogmaals, als ik met driver cleaner de oude sporen wis, zijn deze na afloop dan verwijderd of moet ik die als nog zelf van de pc afgooien?
Je weet wat veilige modus is? Anders schiet je nog niet echt op :+

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit er in mijn PC een Safe Forcer van 520 W: http://www.nexths.it/scheda_prodotto/image/big/sn-520.gif

Maar ik ben ook nog in bezit van een Aopen voeding van 350 W.

Ik weet wat veilige modus is, maar ik weet niet hoe ik de pc in veilige modus moet opstarten en wanneer ik dat moet doen?

Het is misschien veel gevraagd, maar kunnen jullie mij een stappenplan geven van hoe ik precies te werk moet gaan om de nu aanwezig 9600SE om te ruilen met de 6800GT zodat ik zo goed als zeker geen fouten maak? (Ben in principe een leek dus kunnen jullie daar rekening mee houden ;) )

Alvast bedankt.

Gr. Kees

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:27:
ik weet wat veilige modus is, maar ik weet niet hoe ik de pc in veilige modus moet opstarten en wanneer ik dat moet doen?!

Gr. Kees
http://search.microsoft.c...q=opstarten+veilige+modus

Dat had je zelf ook wel kunnen vinden :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit er in mijn PC een Safe Forcer van 520 W: http://www.nexths.it/scheda_prodotto/image/big/sn-520.gif

Maar ik ben ook nog in bezit van een Aopen voeding van 350 W.

Ik weet wat veilige modus is, maar ik weet niet hoe ik de pc in veilige modus moet opstarten en wanneer ik dat moet doen?

Het is misschien veel gevraagd, maar kunnen jullie mij een stappenplan geven van hoe ik precies te werk moet gaan om de nu aanwezig 9600SE om te ruilen met de 6800GT zodat ik zo goed als zeker geen fouten maak? (Ben in principe een leek dus kunnen jullie daar rekening mee houden )

Dit zijn trouwens mijn specs:

Computer:
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord:
CPU Type: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam: Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR
DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: Intel Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen: 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (07/05/04)
Communicatiepoort: Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort: ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart: ASUS RADEON 9600SE - Secondary (128 MB)
Video kaart: ASUS RADEON 9600SE (128 MB)
3D-Versneller: ATI Radeon 9600 SE (RV360)
Monitor: Acer AL1714 [17" LCD] (ETL1809001)

Alvast bedankt.

Gr. Kees

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:52 ]

Verwijderd

Als de 6800GT pas na een tijdje in een spel vastloopt, lijkt het me eerder een hitte probleem. Het kan zijn dat de 6800GT te heet wordt. Controleer de temperaturen eens.
Pagina: 1