eigen blog maken: is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben bezig met maken van een blog voor mijn reis naar australie. ik loop tegen een paar dingen aan.
Ik gebruik serendipity:

- integratie met gallery2 loopt niet soepel. Wat is technisch mogelijk? ik heb een gallery 2.1 geinstalleerd op mijn hosting. Ik heb een aantal plugins geinstalleerd, maar ik ben van mening dat het niet lekker loopt. ik wil een koppeling naar gallery2 realiseren. op welke manier kan ik het beste foto's uploaden? via gallery2 zelf en dan linken mbv serendipity (lukt me nu niet) of kan ik rechtstreeks (met de juiste plugin) foto uploaden naar mappen die geintegreerd worden in gallery2?
- google maps plugin: ik zoek een plugin waarmee automatisch adhv het ip adres de locatie wordt bepaald en automatisch een kaart onderin geplaats wordt. dit moet ik nu handmatig doen met gmaps. Dit werkt niet lekker, oa omdat ik alleen maar een heel klein linkje onder het bericht krijg met de geotag erbij, de lezers moeten op de link klikken om de locatie te zien. kortom, wat is technisch mogelijik?
- serendipity werkt met trashbacks: ik vind dit er niet uitzien (als je reply't zien je dit soort zaken, wat voor veel lezers alleen maar verwarrend werkt). ik kan het uitzetten door in het config php bestand een zin toe te voegen (volgens de FAQ), maar ik krijg dit bestand niet geopend/copierd ivm bestandrecht 700. ik krijg deze voor geen mogelijkheid op bv 777 (tijdelijk). ook niet intern met de appl. van het hostingbedrijf. hoe komt dit?

ik begin me meer en meer te ergeren aan dit soort problemen en overweeg om gewoon een simpel al bestaand blogsysteem te gebruiken a la .punt of waarbenjijnu. ik vind dit alleen een beetje ehm simpel en vind de googlemaps en gallery2 plugin (als het werkt) toch wel erg cool. probleem is alleen dat ik over 15 dagen al vertrek :P ik weet het een beetje laat maar goed :)

graag advies, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Waarom wil je het zelf schrijven als je Wordpress, Typo3 of Joomla kan gebruiken? En zo zijn er nog meer blogging scripts.

[ Voor 22% gewijzigd door s_schimmel op 17-01-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
s_schimmel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:27:
Waarom wil je het zelf schrijven als je Wordpress, Typo3 of Joomla kan gebruiken? En zo zijn er nog meer blogging scripts.
ehm serendipity is een soortgelijk pakket als wordpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Van wordpress weet ik dat het gallery2 integratie heeft. Gebruik het zelf ook, via tags kan je dan foto' uit je gallery gebruiken in blog posts en je kan een link plaatsen naar je gallery die dan in de opmaak van je blog wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
s_schimmel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:40:
Van wordpress weet ik dat het gallery2 integratie heeft. Gebruik het zelf ook, via tags kan je dan foto' uit je gallery gebruiken in blog posts en je kan een link plaatsen naar je gallery die dan in de opmaak van je blog wordt weergegeven.
ik heb gisteravond wordpress geinstallerd met de wpg plugin. werkt wel ok, enige probleem is dat ik 2 databases heb (wordpress en gallery) waardoor users niet gekoppeld worden. is het mogelijk om 1 algemeen album te maken die de hele wereld kan zien? dus ook zonder in te loggen bij wordpres/gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
offtopic:
Mijn zus zit momenteel voor 6 weken in Australië, hier vind je hun blog.
Het is wel in't Belgisch geschreven, dus ik hoop dat je het kan volgen. Als ze over 'hun slorekes' praten, dat zijn hun honden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 12:46
Als je er voor wilt betalen is Pivot wel leuk zie hiervoor http://www.pivothosting.nl.

Anders is mischien wttp://www.web-log.nl ook wel iets, maar foto's is een probleem maar wordpress is zeker een aanrader.
Pagina: 1