resultaten lijken mij niet zo dramatisch?
Is de fan aangesloten op pwm? Eventueel kijken wat die doet als je hem op 12v. zet?
Heb hier zelf een freezer 7 (niet pro) met c2d e6300 niet overgeklokt welke op (speedfan) 35 graden idle draait en de core temps op 40 (evrest)...
Deze draait met een zalman fanmate op iets hoger dan 5v. maakt nu wel meer geluid dan de rest van mijn componenten, mijn zalman 9700 is dan ook onderweg

...
Verder zijn de artic cooler cpu fans niet echt (naar mijn idee) op (zware) overklokking gericht maar meer op stilte (op 5v zijn ze ergug stil zeker voor het geld )...
Wellicht kijken naar een andere zwaardere cooler... van zalman 9500 of de 9700 (wel aan de prijs)... verder heeft Scythe ook leuke coolers met grotere koelvermogens dan de freezer 7 pro... (zijn er natuurlijk aardig wat op de markt)...
Had mijn e6300 op 5v. staan maar werd toen ook te warm (50+ idle core temp) heb daar naast ook een out-take fan van zalman hangen op 5v van 100mm en daarboven 2* 80mm AC out-take (en dus goede airflow

)... Fan speed wat opgeschroeft en draait nu acceptabel zoals hierboven is aangegeven... Zoals veel benchmark testen hebben uitgewezen ben ik er vrij zeker van dat mijn zalman 9700 het toch stukken beter zal gaan doen

...
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2007 16:33
]