Ik heb onlangs een servertje (LInux, Fedora Core 6) neergezet thuis, waarop ik werk via ssh (geen zin in herrie, servertje dus in de meterkas). Werkt allemaal prima prima, tot het moment dat ik vanuit buiten wil ssh'en. Ik heb van no-ip.com een hostname genomen, update client geinstalleerd en poort 22 op m'n router (een Linksys met 802.11b) geforward naar het (statische) ip van m'n servertje. So far so good.
Als ik nou vanuit thuis inlog op het servertje van een vriend, en vanuit daar weer inlog op m'n server, werkt 't gewoon.
Ga ik echter op bv. school ssh'en dan kan ik noch direct, noch via die vriend inloggen.
Ik heb niks aangepast wat betreft firewall instellingen op de Fedora bak (heb ook geen id hoe dat zou moeten).
Ik denk niet dat de fout zit bij het hostname-naar-ip gedeelte aangezien het thuis gewoon werkt met '#> ssh hostname'.
Iemand wat tips of opmerkingen waar ik wat mee kan? Bij voorbaat dank.
Als ik nou vanuit thuis inlog op het servertje van een vriend, en vanuit daar weer inlog op m'n server, werkt 't gewoon.
Ga ik echter op bv. school ssh'en dan kan ik noch direct, noch via die vriend inloggen.
Ik heb niks aangepast wat betreft firewall instellingen op de Fedora bak (heb ook geen id hoe dat zou moeten).
Ik denk niet dat de fout zit bij het hostname-naar-ip gedeelte aangezien het thuis gewoon werkt met '#> ssh hostname'.
Iemand wat tips of opmerkingen waar ik wat mee kan? Bij voorbaat dank.
You can't drive your house, but you can sleep in your car!