Verbinding met Utwente wordt geknepen?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb sinds deze week een 20mbit verbinding ipv de 1mbit die we eerst hadden. Als ik een speedtest doe dan haal ik ongeveer een snelheid van 13mbit, maar als ik van de campus van de Utwente download, dan haal ik max 200Kbps. Mijn verbinding moet veel meer aankunnen, dus vroeg ik mij af of de verbinding met de campus misschien geknepen wordt? Dus dat zij maar met max 200kpbs kunnen uploaden naar andere computers buiten de campus. Vroegah was dat iig anders en toen kon ik gewoon met 8mbit downloaden (toen ik dat had) maar misschien is dat inmiddels veranderd?

• Viper®
  • Niet online
zal me niets verbazen als ze daar voor gekozen hebben

NL stond toch bekend om de universiteiten met de snelste en grootste internetaansluitingen in vergelijking tot andere landen.

Veel van dit verkeer was niet school/studie gerelateerd zeg maar

• Oscar Mopperkont
Maar zou iemand het misschien kunnen bevestigen? Want misschien ligt het op de één of andere manier aan mijn pc, en zit ik voor niks zo traag te downloaden.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 21:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

je zit toch op school, gok dat je klasgenoten/vrienden hebt die op hetzelfde netwerk zitten.
kunnen die het niet bevestigen? lijkt me makkelijker en betrouwbaarder :)

er zullen ongetwijfeld tweakers zijn die er ook zitten. maar als die gebikkeld hebben in de HK liggen die nog te pitten :p

[ Voor 40% gewijzigd door Valkyre op 23-01-2007 10:43 ]

iRacing Profiel

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hier geen problemen, kan vanuit huis met volle snelheid mijn campus-pc leegtrekken, zelfs via vpn2.student.utwente.nl haal ik de volle snelheid (10MBit adsl2)...
fxp-en naar buiten gaat ook prima (richting 100MBit)

als je via samba download gaat t meestal wat langzamer, probeer eens een ftp??

• Oscar Mopperkont
Ik ben al een paar jaar weg uit Twente, ken niemand meer die nog toegang heeft, dus ik kon het niet checken.

Ik heb ook geen toegang tot ftp's. Ik download met behulp van V-direct. Kan het misschien iets zijn met de VPN instellingen?

• DeeJayV
  • Niet online
ik gebruik zelf de vpn2 server, instellingen zoals in de snt handleiding:

http://www.snt.utwente.nl...dows_2k_xp/vpn2_xp_nl.php

als je een ftp nodig hebt om te testen (alleen voor vpn/campus), pm maar even :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:13
Ik gebruik altijd vpn2.student.utwente.nl, met v-direct. Hier met 20 mbit (orange family) haal ik meestal rond de 1,5 MB/s (hoger kan ik niet halen doordat ik te ver van de centrale af zit :)). Hangt wel heel erg van de seed af though, sommige mensen hebben het gewoon daar gecapped oid. (of hangen al vol)

• Oscar Mopperkont
OK, ik zal eens kijken of dat VPN2 werkt. Maar dan moet ik het wachtwoord synchronizen. Heb die jongen waarvan ik wachtwoord heb al ge-sms't pom te vragen of dat mag en wat ook alweer zijn wachtwoord is ;)

Dat synchronizen doet verder toch niks of wel?

• DeeJayV
  • Niet online
wat bedoel je met wachtwoord synchronizen :?

• Oscar Mopperkont
DeeJayV schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:28:
wat bedoel je met wachtwoord synchronizen :?
Staat bovenaan die handleiding.

Maar ik heb het gedaan en download nu via VPN2 en haal nu wel gewoon snelheden van 1.8MB/sec :)

• DeeJayV
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:37:
[...]

Staat bovenaan die handleiding.

Maar ik heb het gedaan en download nu via VPN2 en haal nu wel gewoon snelheden van 1.8MB/sec :)
niet gezien |:(

t lag dus aan de oude vpn server die het niet aankon :)
leech ze ;)

• Oscar Mopperkont
Maar wat ik nu wel heb is dat er maar 3 downloads tegelijk open kunnen staan. Ik ben nog bezig met dezelfde download als met de gewone VPN en toen downloade ik 5 afleveringen 24 tegelijk en nu doet hij er maar 3 tegelijk en staan de andere 2 stil. Maakt op zich niet zoveel uit, maar vond het wel frappant.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nou eens zou aangeven welke provider je hebt en welk protocol je gebruikt om te downloaden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1