Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[exploit] Kaspersky KIS6 exploit melding.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een aantal keer deze melding gekregen onder het GoTen.

1/12/2007 3:09:49 PM Intrusion.Generic.format-string.exploit 213.239.154.36 TCP 1304

KIS: 6.0.1.411 a.b.c.
- Anti Hacker: Low
Firefox 2.0.0.1
XP SP2 alle updates

Vraag maar raak voor meer informatie.

Geen idee of het een forum of KIS fout is, en of er al topics over zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 15:12 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is het afhankelijk van de pagina's die je bekijkt? Oftewel: heb je het op bepaalde pagina's altijd en op andere pagina's nooit?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wij scannen je niet, tenzij je op onze irc server komt, en dan scannen we vanaf een ander IP. Vanaf dit IP scannen wij niet.

In 99.9999% van dit soort gevallen is het stomweg de browser die een request naar onze webserver stuurt vanaf port 1304, en kaspersky zal dat dan zien als een foute poort oid en de connecite flaggen.
Ook de omschrijving is nogal.. generiek.. '"Iets ontdekt dat in het algemeen wel een hetzelfde zou kunnen zijn als een intrusion'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:39:
Is het afhankelijk van de pagina's die je bekijkt? Oftewel: heb je het op bepaalde pagina's altijd en op andere pagina's nooit?
Het maakte helaas niet uit welke pagina ik bekeek. Het probleem is op het moment weg maar als het terug komt zal ik het zeker even posten.

Jullie IP kwam netjes in de lijst met "blocked hosts" te staan dus misschien hebben wel meer mensen er last van maar kunnen ze dit niet meer melden :P

De poortnummers verschillen per melding (wat normaal is).

Maar zolang ik de enigste ben met deze melding is het natuurlijk geen groot probleem.

Verwijderd

Een update van een IDS signature voor KIS vandaag deed ietwat meer detecteren dan gewenst. ;)
Rond 14:00 vanmiddag is er een update uitgebracht die het probleem corrigeerde.

Niets mis met GoT dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de melding...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 18:57 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi bedankt Schouw
Altijd handig kennissen op hoge plaatsen :P