[SBS2003/Exchange]e-mail doorsturen binnen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 11:12

BasW

Non omnia possumus omnes

Topicstarter
Voor een klant heb ik een migratie gedaan van Mdeamon naar SBS2003/Exchange.
E-mail wordt opgehaald door middel van een domein pop box. Alle niet toegekende adressen worden in een catchall map opgeslagen, gezien mensen wel eens verkeerd adressen in typen.

Ik heb een 4 tal adressen die binnen het domein @mycomp.com, welke opgehaald worden op een andere pop3 box direct van de e-mail provider. Deze moeten benaderbaar blijven vanaf buiten. Als ik vanuit de een willekeurige exchange client op het netwerk een mail verstuur, komen ze logisch gezien in de lokale catchall box, omdat de server niet beter weet dan alles op te halen en bij niet bekende adressen ze in de catchall box te stoppen.

Hoe kan ik dit voorkomen en er voor zorgen dat deze e-mails naar buiten verstuurd worden ipv lokaal bezorgd. De clients hebben een exchange mailbox, dus een externe uitgaande mail server is niet in te stellen in outlook.

Mijn tweede vraag:
hoe kan ik een intern verstuurde email naar adres sms@mycomp.com automatisch laten doorsturen naar sms@othercompany.com

De vragen zijn aan elkaar gerelateerd waarschijnlijk, maar ik weet niet op welke andere manier ik nog google en MS technet kan doorzoeken.
bvd

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een contact maken met het mailadres in je AD, en daar alles naar forwarden/kopieeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 11:12

BasW

Non omnia possumus omnes

Topicstarter
Het gaan om verschillende adressen, elk word naar een uniek ander adres toegestuurd.
Dit is een niet nette manier, maar resulteerd nog steeds in het feit, dat als ik iets naar test@mijndomein.nl toe stuur, dat dit binnen de exchange server blijft en niet naar buiten word gestuurd. mijndomein.nl is mijn lokale domein. terwijl test@mijndomein.nl eingelijk als een van de 4 adressen die niet onder de domein pop mail verzameling van mijndomein.nl exchange moet vallen.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.