[Vista] UMTS-datacard (T-Mobile)

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Zijn er hier mensen die de Web'n-walk-card van T-mobile aan de praat hebben gekregen onder Vista?

De software wordt wel geïnstalleerd, en kan worden gestart. Maar de volgende problemen doen zich voor:
* Melding dat wilog.exe niet compatible is met Vista (is niets over terug te vinden op het web)
* Communication Center start wel op, maar blijft hangen in 'verbinding maken'
* Updates kunnen evt worden gedownload (via een alternatieve verbinding uiteraard), maar bij het installeren daarvan komt meteen de melding 'unknown OS'.

T-Mobile geeft op dit moment geen support voor Vista, en kan ook nog niet aangeven wanneer dat wel gaat gebeuren.

Dus, zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ook bij andere providers?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Zonder die card al te veel te bashen wilde ik hier redelijk offtopic toch nog even de melding kwijt dat die kaart ook niet geheel zonder problemen te draaien was en is onder XP MCE.
Alleen door het hard uitschakelen van een service is het aan de praat te krijgen.
Misschien iets vergelijkbaars in Vista? Redelijk eenvoudig op te lossen maar toch behoorlijk vervelend?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• BertS
Hmm, dat klinkt niet geheel onlogisch. Ik draai hier dan wel Vista Business, maar dat is toch allemaal een beetje 1 pot nat...
Welke service was het die jij ervoor moest uitschakelen?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Sorry, ik heb zelf geen MCE.
Maar bij mijn werk (winkelketen met kleine consumentenelectronica) kreeg ik door, zowel van mijn HK als van de T-Mobile sales-assistant die in onze winkel kwam, dat de Web'n'Walk Card niet ondersteund wordt onder MCE, maar wel werkt bij het uitschakelen van een bepaalde service.

Ik kan het je pas zaterdagavond vertellen aangezien ik dan weer heb gewerkt.
Probeer ff een belletje naar T-Mobile met de mededeling dat je MCE hebt en graag wil internetten?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• BertS
Gebeld.
Betreft de 'Media Center Scheduling Service', die uitgeschakeld moet worden.

Die heb ik in Vista niet, wel een 'Multimedia Class Scheduler'. Uitschakelen daarvan verhelpt het probleem echter nog niet.
Iig bedankt voor het idee!

Nog andere ideeën?

Verwijderd

Ik ben beta-tester voor een nieuw HSDPA product van T-Mobile, en heb dus dezelfde problemen.
Na dat ik een mailtje naar hun support had gestuurd, kreeg ik het volgende antwoord terug:

Hallo beste Trialkandidaat,

Voor de Option Icon zijn nog geen Vista drivers beschikbaar, het is nog
de vraag of dezen gaan komen. Inverband met een hardware
upgrade(toekomst) van de Option Icon modem.

Mvg,

Jan Jansen (veranderd om privacy te waarborgen)
Internet Customer Support

• BertS
Dat is een ander dan die ik heb. Ik heb de Web'nWalk-card, en dat is gewoon een re-branded Nokia D211.
Maar via Nokia kan ik ook nog niets vinden.

Edit:
de kaart zelf lijkt ook volledig geaccepteerd te worden door Vista. Drivers draaien gewoon, wordt herkend in Apparaatbeheer.
Modem wordt ook herkend, en staat geregistreerd op COM3.
Probleem lijkt dus in de connectie-software te zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door BertS op 13-01-2007 12:16 ]

Verwijderd

Je zou dan eens een inbel verbinding in Windows kunnen aanmaken (via control panel) en dan als telefoonnummer *99# opgeven, en de username/password leeglaten.

• BertS
Geprobeerd, maar dan kan hij ook geen verbinding maken :(
Ook niet met username/password = tmobile (wat op diverse sites wel wordt aangegeven voor gprs-verbindingen)

• BertS
Geen ideeën meer?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
nergens geleze dat je het draait als "verheven" admin evt met XP Compabilty mode....

• BertS
Klasse! _/-\o_
Compatibiliteitsmodus met Windows XP SP2 is voldoende om het te laten werken. Niet aan gedacht..., dus mijn dank voor de tip!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Volgens http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?p=283550 moet het wel degelijk mogelijk zijn om een inbelverbinding met als tel.nummer *99# te maken (welke dan ook werkt).

Hopelijk komt T-Mobile snel met een nieuwe versie van TMCC.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Zoals BertS al zegt, de Compatibiliteitsmodus met Windows XP SP2 is voldoende om het te laten te werken. Op dit moment schrijf ik deze post met Vista Ultimate (Nederlandstalig) en TMCC 2.7 via een UMTS verbinding. Ik moest daarvoor setup.exe in de compatibiliteitsmodus uitvoeren. Ook na de installatie draai ik wiilog.exe op deze manier. Meldingen over incompatibiliteit heb ik uitgezet.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Nog even een tussentijdse bevinding. Wanneer de datacard al in de PC zit tijdens het booten, werkt TMCC niet. Zodra ik TMCC afsluit, kies voor 'hardware veilig verwijderen' en vervolgens de datacard uit het slot haal, crasht Vista met een BSOD.

Stop je de datacard pas na de boot in de laptop, dan gaat alles goed.

• lvmeijer

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

T-Mobile heeft ondertussen officiele drivers uitgebracht.

Voor meer informatie, http://www.t-mobile.nl/za...tes/mobile_broadband.aspx
Pagina: 1