[PHP] probleem met HTML mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met verzenden van HTML mail dmv PHP. Dit is de code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$from = "Pieter";
$from_email = "pieter@pieterprovoost.nl";
$to = "pieterprovoost@gmail.com";
$subject = "hello";
$message = "<html><body><b>hello</b> there</body></html>";
$headers .= "Content-type: text/html\r\n";
$headers .= "From: \"$from\" <".$from_email.">\r\n";
$headers .= "Return-path: \"$from\" <".$from_email.">\r\n";
$headers .= "Reply-To: ".$from_email."\r\n";
mail($to, $subject, $message, $headers);

Het probleem hierbij is dat een deel van de headers zichtbaar is in de mail:

From: "Pieter" Reply-To: pieter@pieterprovoost.nl Message-Id: <20070112112420.8F1D474C0E@web05.nl02.pcextreme.nl> Date: Fri, 12 Jan 2007 12:24:20 +0100 (CET) hello there

Het puntje in de eerste header regel maakt alvast niks uit. Verder heb ik ook al deze regel proberen toe te voegen maar dan worden de HTML tags weergegeven:

PHP:
1
$headers  .= 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";

Weet iemand wat ik fout doe? Bedankt alvast!
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Content-Type moet eigenlijk met een grote letter T, maar daar zou een email-client eigenlijk niet over moeten vallen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kan het misschien helpen als je bij de laatste header de newline "\r\n" weglaat?

het kan zijn dat php-mail() sowieso aan custom headers die extra newline toevoegt en als je twe nwelines hebt is dat voor een mail een teken dat de hader sectie ophoud en de body begint

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:46:
kan het misschien helpen als je bij de laatste header de newline "\r\n" weglaat?
Ik heb eens geprobeerd maar het lijkt geen verschil te maken (idem voor de type met grote T)... Ter info: mijn mail client is Thunderbird 1.5.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het ligt vaak aan je mail server, als het een windows is moet je geen \r gebruiken dacht ik, als het een linux based mailserver is dan moet je \r\n gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:13:
Het ligt vaak aan je mail server, als het een windows is moet je geen \r gebruiken dacht ik, als het een linux based mailserver is dan moet je \r\n gebruiken.
Blijkbaar ligt daar het probleem. Ik heb de \r overal weggedaan en nu werkt het perfect... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Dit soort problemen kun je de volgende keer ook analyseren door in je mail client naar de bron van de mail te kijken. In dit geval had je dan gezien dat er na elke regel van de header een witregel zat,

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1