[Vista] Shiva VPN Client werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:46

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Voor mijn werk gebruikte ik altijd een aangepaste Shiva client (AOPICS) om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Ik kan deze onder Vista ook installeren, echter als ik een verbinding op wil zetten beginnen de problemen. Ik kan mijn RSA key invoeren, ik zie ook dat hij een verbinding (tunnel) opzet, maar ik krijg een error op het verkrijgen van IP/DNS en WINS.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

May the force be with you!!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Misschien eens kijken of de versie die je nu gebruikt voor je VPN, wel ondersteund wordt op Vista?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn wat zaken veranderd in Vista inderdaad, de builtin-vpnclient heeft bijvoorbeeld ook geen mschap support meer. Misschien een firewall of uac die deze acties blokkeert oid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
UAC staat uit en de firewall heb ik ook al uitgezet tijdens het testen, maar niets helpt. Het vreemde is dat ik blijkbaar wel een tunnel op kan zetten, maar dat ik gewoon geen IP adres en bijbehorende DNS en WINS krijg.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In deze lijst staat de Shiva VPN client wel als ondersteunde software, maar niet de AOPICS versie (wat is dat eigenlijk) die jij gebruikt. Wellicht kun je het met de normale, gangbare Shiva VPN client proberen. Als dat niet werkt zul je te rade moeten gaan bij de ontwikkelaars van de AOPICS versie van de client voor Windows Vista support.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
maartena schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:14:
In deze lijst staat de Shiva VPN client wel als ondersteunde software, maar niet de AOPICS versie (wat is dat eigenlijk) die jij gebruikt. Wellicht kun je het met de normale, gangbare Shiva VPN client proberen. Als dat niet werkt zul je te rade moeten gaan bij de ontwikkelaars van de AOPICS versie van de client voor Windows Vista support.
De versie die ik gebruikt is vooringesteld voor ons bedrijfsnetwerk zeg maar. Het is ook al een iets oudere Shiva client. Misschien moet ik de onze installeren en dan upgraden met een nieuwere versie.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dat zou ik idd proberen. De meeste software leveranciers hebben in April 2006 wel een RC1 kopietje kunnen trekken van Microsoft, of anders later een RC2 kopietje en zodoende hun software kunnen updaten en Vista compatible te zijn. Grote kans dat dit ook met de Shiva client van jouw bedrijf het geval is..... Zeker als de client al sinds 2005 ofzo niet meer is geupdate binnen jouw bedrijf.

Aangezien de eerste Vista-preinstalled systemen deze week de deur uit gaan, lopen anderen ook wel een keer tegen dat probleem aan, dus de ontwikkelafdeling zal mischien een nieuwe custom-programmed Vista Shiva VPN client moeten bakken binnenkort. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

VPN is volgensmij sowieso onder Vista nog een probleem.
Ik maak met Vista een Client aan, en krijg steeds de foutmelding: 691: Uw gebrukersnaam en/of wachtwoord is onjuist!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan moet je toch echt een goede gebruikersnaam of wachtwoord in gaan vullen. Want dat is wat de melding je probeert te vermelden (voor zover dat nog niet duidelijk was).

Zonder te vertellen wat je precies bedoelt heeft het natuurlijk geen zin om dit topic te kicken. Open een nieuw topic met uitgebreide informatie over jouw situatie.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.