Toon posts:

Verdacht veel dataverkeer in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een draadloos netwerk, ADSL router van sweex, waarop 3 pc's en een laptop zitten.
(1 pc en die laptop maken dagelijks gebruik van internet (andere pc's geregeld))

Wanneer ik kijk naar mijn verbindingstijden op de 'online support'-site van belgacom merk ik dat die upload en download veel te hoog liggen:
  • Upload dagelijks gemiddelde: 43.000 Kb
  • Download dagelijks gemiddelde: 380.000 Kb
Dit om alleen maar rond te surfen op internet (dus geen grote downloads, niet streamen, ...)
Nochtans is netwerk beveiligd met WPA-PSK.
Zitten er andere mensen op ons netwerk? Wat zou het probleem hier kunnen zijn?

Bestaat er een programma die de hoeveel upstream en downstream bijhoud per dag of wanneer de pc wordt opgestart en terug wordt afgesloten?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 12:12

weebl

YARR!

380.000 kilobyte is niks joh.. das 380 mb... Ik haal dagelijks een paar gigabyte binnen. Met normaal surfen is dat redelijk normaal hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door weebl op 12-01-2007 14:09 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dit is redelijk normaal hoor, voor 4 pc's :) dat is gem. 80mb per pc per dag (je moest eens weten hoeveel tijdelijke internet bestanden je van het internet plukt met een dagje surfen ;) )

Wabbawabbawabbawabba

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je het draadloze netwerk beveiligd? Zo niet, dan meteen doen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Ja draadloos netwerk is beveiligd.

Wist niet da dit zo normaal was, vroeger nooit zoveel last van gehad wanneer ik geen draadloos netwerk had maar dan met kabels.

Probleem is wanneer ik iets download en met zoveel dataverkeer zit ik in halve maand, met mijn 'Belgacom ADSL Go'-abonnement, aan mijn limiet.
Na 10GB down- en upstream zit ik op ISDN snelheid en dit is ook vervelend.

Nuja dan misschien eens kijken voor grotere datalimiet.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:45
Ik surf per dag, en ik zeg surf, dus geen films downloaden ofzo, alleen een 300 mb op per dag. Af en toe zie ik eens een kort filmpje (youtube) of iets dergelijks.

Tja, de limiet is beperkt, ik had vorig jaar ook skynet liggen op kot en met gewoon surfen was ik al 6GB kwijt(In de weekends ging ik naar huis). Je kunt eens zien voor Scarlet adsl, die bieden voor lagere prijs 15GB, of Dommel adsl, die bieden iets van 50GB maar is niet overal beschikbaar.

5 jaar geleden was die limiet nog goed te doen, nu is dit gewoon absurd laag.

[ Voor 9% gewijzigd door FragileM64 op 12-01-2007 14:28 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
wat nog veel beter is om een adsl abonnement te nemen zonder limiet

Verwijderd

harmz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:32:
Wordt eens wakker.. In belgie kampen ze met datalimieten hoor.

• harmz
woont hij dan in belgie? dat zie ik nergens staan.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

harmz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:32:
Dat willen er wel meer in België ;)

Maar ik vind het ook geen rare waarden, en als je iedere dag zoveel hebt, dan heb je alleen de laatste paar dagen van de maand een probleem.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• harmz
ik heb dithttp://www.kpn.com/kpn/show/id=1171773 en er is ook nog een goedkopere versie hiervan http://www.kpn.com/kpn/show/id=1171751.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
harmz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:35:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:06:

Wanneer ik kijk naar mijn verbindingstijden op de 'online support'-site van belgacom merk ik dat die upload en download veel te hoog liggen:
Wat denk je zelf?

Ontopic:
Je kunt vaak in routers zien hoeveel verbindingen er zijn met de router. Hij geeft dan de mac adressen weer van de verbonden devices.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

harmz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:35:
Lees de TS even, dan zie je dat hij het over Belgacom heeft, en Belgacom is een Belgisch bedrijf.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 15:18

LieveNiels

On Fire

Zijn er bij jou ook mensen in huis die dagelijks uren achter die flash-spelletjes sites zitten te spelen? Dan gaat het in ieder geval wel hard (voor een internetaansluiting met datalimiet), mijn zusje bijvoorbeeld doet niks anders en gaat dagelijks bakken met die spelletjes af (meestal qua grootte in de aantallen mb's per stuk).

Ik snap wel dat dit een probleem is in belgië, je kunt nieteens 'normaal' het internet bezoeken zonder dat je tegen je limiet aanhangt. Dat kunnen wij ons hier in NL al gewoon bijna niet meer voorstellen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Installeer dit programmaatje op jouw of alle PC's dan kun je precies per dag/week/maand zien hoeveel je allemaal downloadt (wel even opletten dat ie ook doortelt als je een groot bestand over het lokale netwerk verstuurt). Ik haal zelf ook al snel 300 tot 400MB per dag met alleen surfen, dus zo vreemd vind ik die datahoeveelheden van jou niet.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 14:15
tsja, websites zijn door de beschikbaarheid van breedband internet, nu eenmaal een stuk bandbreedte intensiever geworden..

was vroeger een pagina van 10KB al groot. Als je nu bvb een nieuwsbericht leest, dan staat er vaak voor 500KB aan banners, 50KB aan icoontjes en opmaak. en dan ook nog wel eens een youtube video van 5MB ofzo.

Zelfs online spelletjes gebruiken vaak rond de 25KB/s, dus 1 uur gamen is dan >85 MB
ik ben bang dat belgacom nog in de vorige eeuw leeft, tijd om een andere provider te zoeken misschien?

TheS4ndm4n#1919

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als ik 380Mbyte deel door 8 uur aan secondes kom ik op 120Kbit/s en dat lijkt toch verdacht veel op iemand die naar een stream zit te luisteren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:39:
[...]

Lees de TS even, dan zie je dat hij het over Belgacom heeft, en Belgacom is een Belgisch bedrijf.
beter gelijk verhuizen dus! :+

Dataverkeer lijkt verder gewoon normaal.

• harmz
ok ik sorry dat wist ik niet maar waarom hebben alle providers in belgie een datalimiet.

Verwijderd

Topicstarter
Verhuizen dan maar :)

Waarschijnlijk eens naar andere provider opstappen.Die dommel.com ziet er trouwens erg aantrekkelijk uit.

Thx voor de reply's
Pagina: 1